Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi

Yıl 2018, Sayı: 1, 141 - 162, 31.12.2018
https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.477495

Öz

Toplumlar için iyi
yönetim arayışı temel bir yaklaşımdır. Günümüzde teknoloji, bilgi üretme ve
toplumsal yapıda meydana gelen gelişmeler, iyi yönetim için yeni yaklaşımları
gerekli kılmaktadır. Bu kapsamda iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve
günlük hayatı doğrudan etkiler hale gelmesi sonucunda gerçekleşen değişime ve çevreye
uyumu sağlamak kurumlar için önemli olduğu gibi, yöneticiler için de kaçınılmaz
bir durumdur. Bu çalışmada genel olarak, dijital çağda meydana gelen değişimler
sonucunda iyi işleyen bir kamu yönetimi ve kamu yöneticilerinin görevlerini
gereğince yerine getirebilmeleri için ne yapılması konusu e-devlet ve “dijital zekâ”
ekseninde ele alınmaktadır. Çalışmada birey eksenli olarak tanımlanan “dijital zekâ
bileşenleri” kamu kurumları/kamu yöneticileri ekseninde uyarlanmıştır. Dijital
zeka kavramı yeni gelişen bir kavram olup, kamu yönetimi/kamu yöneticileri
açısından kavramın irdelenmesi Türkçe literatür açısından çalışmanın özgün
boyutunu oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAKGÜN, Ali E. ve KESKİN, H. (2003), “Sosyal Bir Etkileşim Süreci Olarak Bilgi Yönetimi ve Bilgi Yönetimi Süreci” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (1), ss. 175-178.AKTAN, C. Can ve VURAL, İ. Yaşar (2016) “Bilgi Toplumu, Yeni Temel Teknolojiler Ve Yeni Ekonomi”, Yeni Türkiye (Bilim ve Teknoloji Özel Sayısı), 1 (88), ss. 1-39.ATILGAN, D. (2009) “Bilgi Yönetimi Kavramı ve Gelişimi”, Türk Kütüphaneciliği, 23 (1), ss. 201-212.BALCI, Asım (2013). “E-devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar”, Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, A. Balcı, A. Nohutçu, B. Coşkun ve N.K. Öztürk (Edit.), Ankara: Seçkin Yayıncılık.BAŞTAN, S. ve GÖKBUNAR, R. (2004) “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda E-Devletle İlgili Yeni Gelişmeler: Tümleşik E-Devlet Sistemlerine Doğru”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (19), ss. 71-89.CANBERK, G. ve SAĞIROĞLU, Ş. (2006) “Bilgi, Bilgi Güvenliği ve Süreçleri Üzerine Bir İnceleme”, Politeknik Dergisi, (3) ss. 165-174.CATLIN, T, SCANLAN, J and WILLMOTT, P. (2015) “Raising your Digital Quotient”, McKinsey&Company, June, pp. 1-13.CASTELLS, M. (2013), Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi YayınlarıÇUKURÇAYIR, M. Akif ve ÇELEBİ, E. (2009) “Bilgi Toplumu Ve E-Devletleşme Sürecinde Türkiye”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), ss. 59-82.DOĞANAY, S. (2017) “DQ (Dijital Zekâ): Yakın Gelecekte Üzerine Daha Çok Konuşacağımız Bir Zekâ Kavramı”, https://tr.linkedin.com/pulse/dq-dijital-zeka-yak%C4%B1n-zamanda-%C3%BCzerine-daha-%C3%A7ok-bir-doganay-m-d-, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).ERİŞ, B. (2008) “Zekâ: Amerikan Deneyiminin Kritik Kuram Perspektifinden Analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice 8 (1) • Ocak / January, 59-87ERKAN, H. (1998). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 4. Baskı.FANG, Z. (2002) “E-Government in Digital Era: Concept, Practice and Development”, International Journal of The Computer, The Internet and Management, Vol. 10, No.2, pp.1-22GÖKSEL, A. Bülent, BAYTEKİN, E. Pelin, (2008). “Bilgi Toplumunda İşletmeler Açısından Önemli Bir Zenginlik: Entelektüel Sermaye. Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), ss. 81–90.GARDNER, H. (2017). Zihin Çerçeveleri Çoklu Zeka Kuramı (Çev. Ebru Kılıç-Güneş Tunçgenç), Alfa, 3. Basım, İstanbul. GÜREL, E. ve TAT, M. (2010) “Çoklu Zekâ Kuramı: Tekli Zekâ Anlayışından Çoklu Zekâ Yaklaşımına” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research Volume 3 / 11 Spring HILL, H., “Electronic Government -Strategie zur Modernisierung von Staat und Verwaltung”, Aus Politik und Zeitgeschichte, 30 September 2002.KÖKSAL, A. (2007) Üstün Zekalı Çocuklarda Duygusal Zekayı Geliştirmeye Dönük Program Geliştirme Çalışması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı, yayınlanmamış doktora tezi, İstanbulNAKTİYOK, A. (2009) “Bilgi Temelli Örgüt Oluşturmada Yöneticilerin Kalite Liderliğine Uygun Davranışlarının Rolü”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), ss. 253-276.ÖZEKES, M. (2013), “Peabody Resim Kelime Testi 3.01-3.12 Yaş Aralığı İzmir Bölgesi Standardizasyonu Çalışması”, Ege Eğitim Dergisi (14) 1: 90-107UNDP, (2016), “Human Development Report”.PARK, Y. (2016) “Dijital Zekâ “DQ” Kavramı ile Tanışın: Çocukların Kazanması Gereken 8 Dijital Yetenek”, http://dijitalmedyavecocuk.bilgi.edu.tr/2016/11/14/dijital-zeka-dq-kavrami-ile-tanisin-cocuklarin-kazanmasi-gereken-8-dijital-yetenek/, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).SELVİ, Ö. (2012) “Bilgi Toplumu, Bilgi Yönetimi Ve Halkla İlişkiler”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (3, Mart), ss. 191-214.ŞAHİN, A. Ve TEMİZEL, H. (2007) “Bilgi Toplumunun Örgütsel ve Yönetsel Yapılar Üzerine Etkileri Bağlamında Türk Kamu Yönetiminde Liderlik Anlayışı: Bir Anket Çalışması”, Maliye Dergisi, (153, Temmuz-Aralık), ss. 179-194.UÇAK, Nazan Özenç (2010). “Bilgi: Çok Yüzlü Bir Kavram” Türk Kütüphaneciliği 24, 4, 705-722.VENKATARAMAN, Rajan. “How to Raise Your Digital Quotient?”, https://digital-marketing.cioreviewindia.com/cxoinsight/how-to-raise-your-digital-quotient-nid-2490-cid-111.html, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).https://www.dqinstitute.org/what-is-dq/ e.t. 29.10.2018
Yıl 2018, Sayı: 1, 141 - 162, 31.12.2018
https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.477495

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAKGÜN, Ali E. ve KESKİN, H. (2003), “Sosyal Bir Etkileşim Süreci Olarak Bilgi Yönetimi ve Bilgi Yönetimi Süreci” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (1), ss. 175-178.AKTAN, C. Can ve VURAL, İ. Yaşar (2016) “Bilgi Toplumu, Yeni Temel Teknolojiler Ve Yeni Ekonomi”, Yeni Türkiye (Bilim ve Teknoloji Özel Sayısı), 1 (88), ss. 1-39.ATILGAN, D. (2009) “Bilgi Yönetimi Kavramı ve Gelişimi”, Türk Kütüphaneciliği, 23 (1), ss. 201-212.BALCI, Asım (2013). “E-devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar”, Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, A. Balcı, A. Nohutçu, B. Coşkun ve N.K. Öztürk (Edit.), Ankara: Seçkin Yayıncılık.BAŞTAN, S. ve GÖKBUNAR, R. (2004) “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda E-Devletle İlgili Yeni Gelişmeler: Tümleşik E-Devlet Sistemlerine Doğru”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (19), ss. 71-89.CANBERK, G. ve SAĞIROĞLU, Ş. (2006) “Bilgi, Bilgi Güvenliği ve Süreçleri Üzerine Bir İnceleme”, Politeknik Dergisi, (3) ss. 165-174.CATLIN, T, SCANLAN, J and WILLMOTT, P. (2015) “Raising your Digital Quotient”, McKinsey&Company, June, pp. 1-13.CASTELLS, M. (2013), Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi YayınlarıÇUKURÇAYIR, M. Akif ve ÇELEBİ, E. (2009) “Bilgi Toplumu Ve E-Devletleşme Sürecinde Türkiye”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), ss. 59-82.DOĞANAY, S. (2017) “DQ (Dijital Zekâ): Yakın Gelecekte Üzerine Daha Çok Konuşacağımız Bir Zekâ Kavramı”, https://tr.linkedin.com/pulse/dq-dijital-zeka-yak%C4%B1n-zamanda-%C3%BCzerine-daha-%C3%A7ok-bir-doganay-m-d-, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).ERİŞ, B. (2008) “Zekâ: Amerikan Deneyiminin Kritik Kuram Perspektifinden Analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice 8 (1) • Ocak / January, 59-87ERKAN, H. (1998). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 4. Baskı.FANG, Z. (2002) “E-Government in Digital Era: Concept, Practice and Development”, International Journal of The Computer, The Internet and Management, Vol. 10, No.2, pp.1-22GÖKSEL, A. Bülent, BAYTEKİN, E. Pelin, (2008). “Bilgi Toplumunda İşletmeler Açısından Önemli Bir Zenginlik: Entelektüel Sermaye. Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), ss. 81–90.GARDNER, H. (2017). Zihin Çerçeveleri Çoklu Zeka Kuramı (Çev. Ebru Kılıç-Güneş Tunçgenç), Alfa, 3. Basım, İstanbul. GÜREL, E. ve TAT, M. (2010) “Çoklu Zekâ Kuramı: Tekli Zekâ Anlayışından Çoklu Zekâ Yaklaşımına” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research Volume 3 / 11 Spring HILL, H., “Electronic Government -Strategie zur Modernisierung von Staat und Verwaltung”, Aus Politik und Zeitgeschichte, 30 September 2002.KÖKSAL, A. (2007) Üstün Zekalı Çocuklarda Duygusal Zekayı Geliştirmeye Dönük Program Geliştirme Çalışması, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı, yayınlanmamış doktora tezi, İstanbulNAKTİYOK, A. (2009) “Bilgi Temelli Örgüt Oluşturmada Yöneticilerin Kalite Liderliğine Uygun Davranışlarının Rolü”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), ss. 253-276.ÖZEKES, M. (2013), “Peabody Resim Kelime Testi 3.01-3.12 Yaş Aralığı İzmir Bölgesi Standardizasyonu Çalışması”, Ege Eğitim Dergisi (14) 1: 90-107UNDP, (2016), “Human Development Report”.PARK, Y. (2016) “Dijital Zekâ “DQ” Kavramı ile Tanışın: Çocukların Kazanması Gereken 8 Dijital Yetenek”, http://dijitalmedyavecocuk.bilgi.edu.tr/2016/11/14/dijital-zeka-dq-kavrami-ile-tanisin-cocuklarin-kazanmasi-gereken-8-dijital-yetenek/, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).SELVİ, Ö. (2012) “Bilgi Toplumu, Bilgi Yönetimi Ve Halkla İlişkiler”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (3, Mart), ss. 191-214.ŞAHİN, A. Ve TEMİZEL, H. (2007) “Bilgi Toplumunun Örgütsel ve Yönetsel Yapılar Üzerine Etkileri Bağlamında Türk Kamu Yönetiminde Liderlik Anlayışı: Bir Anket Çalışması”, Maliye Dergisi, (153, Temmuz-Aralık), ss. 179-194.UÇAK, Nazan Özenç (2010). “Bilgi: Çok Yüzlü Bir Kavram” Türk Kütüphaneciliği 24, 4, 705-722.VENKATARAMAN, Rajan. “How to Raise Your Digital Quotient?”, https://digital-marketing.cioreviewindia.com/cxoinsight/how-to-raise-your-digital-quotient-nid-2490-cid-111.html, (Erişim Tarihi: Ağustos 15, 2017).https://www.dqinstitute.org/what-is-dq/ e.t. 29.10.2018
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2018 Yılı Özel Sayı/Kamu Hzimetlerinde İyi Yönetim İlkeleri
Yazarlar

Bayram Coşkun Bu kişi benim 0000-0002-6803-7534

Çiğdem Pank Yıldırım 0000-0002-7084-313X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Kabul Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, B., & Pank Yıldırım, Ç. (2018). Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi. Ombudsman Akademik(1), 141-162. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.477495
AMA Coşkun B, Pank Yıldırım Ç. Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi. OA. Aralık 2018;(1):141-162. doi:10.32002/ombudsmanakademik.477495
Chicago Coşkun, Bayram, ve Çiğdem Pank Yıldırım. “Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi”. Ombudsman Akademik, sy. 1 (Aralık 2018): 141-62. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.477495.
EndNote Coşkun B, Pank Yıldırım Ç (01 Aralık 2018) Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi. Ombudsman Akademik 1 141–162.
IEEE B. Coşkun ve Ç. Pank Yıldırım, “Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi”, OA, sy. 1, ss. 141–162, Aralık 2018, doi: 10.32002/ombudsmanakademik.477495.
ISNAD Coşkun, Bayram - Pank Yıldırım, Çiğdem. “Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi”. Ombudsman Akademik 1 (Aralık 2018), 141-162. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.477495.
JAMA Coşkun B, Pank Yıldırım Ç. Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi. OA. 2018;:141–162.
MLA Coşkun, Bayram ve Çiğdem Pank Yıldırım. “Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi”. Ombudsman Akademik, sy. 1, 2018, ss. 141-62, doi:10.32002/ombudsmanakademik.477495.
Vancouver Coşkun B, Pank Yıldırım Ç. Kamu Yönetimi Açısından Dijital Zekanın İyi Yönetime Etkisi. OA. 2018(1):141-62.