Türkiye’de kamu yönetimi reformuyla birlikte yönetimin denetimi konusunda da yeni kurumlar ve uygulamalar gündeme gelmiştir. 2010 yılında, 1982 Anayasanın 74. maddesinde yapılan değişiklikle, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak idarenin işleyişi ile ilgili şikâyetleri incelemek üzere Kamu Denetçiliği Kurumunun (KDK- Ombudsman Institution) kurulması öngörülmüştür. Bu gelişmenin ardından 2012 yılında, 6328 sayılı kanunla KDK kurulmuştur. Ombudsman adıyla anılan bu modelinin uzlaştırıcı ve arabulucu rolüyle yönetsel şikayetleri çözmede başarı göstermesi bu kuruma karşı olan ilgiyi arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı kamu otoritesi arasında önemli bir yer tutan KDK’nın finansal performansının çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemlerinden TOPSIS yöntemi ile analizidir. Analiz sonucunda kamu yönetiminde önemli bir rol oynayan kurumun finansal performans açısından 2016 yılında en iyi performansı gösterdiği, 2014 yılında ise finansal performans açısından en kötü performansı sergilediği tespit edilmiştir.
Şimdiden ilginiz ve emeğiniz için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar diliyorum. Saygılarımla.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Ombudsman Akademik 14. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |