Araştırmanın amacı, Fen lisesi öğrencilerinin 'Müzik Öğretmeni' kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığı ile ortaya koymaktır. Araştırma verileri, 2016-2017 bahar döneminde Antalya Korkuteli Fen Lisesi öğrencilerinin katılımı ile elde edilmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formları aracılığı ile toplanmış ve bu formda katılımcılardan, ‘Müzik Öğretmeni … gibidir çünkü ….’ ifadesini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, Fen lisesi öğrencileri 55 adet geçerli ve farklı metafor üretmiş, ‘Müzik Öğretmeni' kavramını, daha çok ‘Hayat’, ‘Su’, ‘Nota’, ‘Nefes’ gibi metaforlar ile açıklamışlardır. Ayrıca, öğrencilerin oluşturduğu metaforlar 7 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır
The purpose of this study is to reveal the perceptions of Science High School students regarding the concept of 'Musıc Teacher' through metaphors. This research carried out by participating of Antalya Korkuteli Science Hıgh School students in the spring semester of 20162017 school year. The research data collected by an open-ended questıonnaire. The survey asks the questıon ''Musıc Teacher like ....., because he's/she's....'' and requıres the students to fill in the blanks. Descriptive analysis technique which is a qualitative research method were used to analyze the data. According to findings of study, Science Hıgh School students produced 55 valid and different metaphores and explained 'Musıc Teacher' via 'Life', 'Water', 'Note', 'Breath' metaphores. In addition to, the metaphores produced by students were classified under 7 different and conceptual categories
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |