Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TAŞRANIN ÖYKÜDEKİ YENİ GÖRÜNÜMLERİ

Yıl 2016, Sayı: 36, 125 - 138, 23.12.2016
https://doi.org/10.21497/sefad.284955

Öz

Taşra
teması, modern edebiyatta kendine dönük bir çerçeve içinde daha çok savunma
mekanizması gibi algılanmıştır. İç göç sebebiyle taşra, şehre taşınırken geride
kalan ve değişmeyen bir yer olarak düşünülmüştür. Ancak taşra da değişime
uğramaya başlamış ve yeni bir algı içine oturmuştur. Türk öykücülüğünde taşra
temasının yeni yazarlarda nasıl bir perspektif taşıdığını tespit ve çözümleme
amacındaki bu yazıda, Mahir Ünsal Eriş’in Bangır
Bangır Ferdi Çalıyor Evde,
İsmail Özen’in Günler Ne Kadar Kısaldı, Mustafa Çiftçi’nin Bozkırda Altmışaltı adlı kitapları değerlendirilmiştir. Yeni
öykücülerin taşrayı çocukluk ve ergenlik yıllarının saflığı içinde anlatması
ile bugünün perspektifinde onda eski yaşantılarını bulamaması bu öykülerin
esasını oluşturmaktadır. Taşranın yeni kalemlerde mekân ve ses imajları
etrafında erken nostaljiye dönüştüğü görülmektedir.

Kaynakça

  • BİLBAŞAR, Kemal (1939). Anadolu’dan Hikâyeler. İstanbul: Türkiye Basımevi.
  • ÇİFTÇİ, Mustafa (2014). Bozkırda Altmışaltı. İstanbul: İletişim Yay.
  • ERİŞ, Mahir Ünsal (2015). Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde. İstanbul: İletişim Yay.
  • MERT, Necati (2010). “Öykücülüğümüzde Taşra”. Hece Öykü (40): 97-103.
  • Orhan Kemal (2010).Yağmur Yüklü Bulutlar. Dünyada Harp Vardı. İstanbul: Everest Yay.
  • ÖZEN, İsmail (2013). Günler Ne Kadar Kısaldı. İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • SÜALP, Z. Tül Akbal (2010). “Taşrada Saklı Zaman - Geri Dönülmeyen”. Taşra Kavramı Üzerine Tartışmalar Taşrada Var Bir Zaman. ed. Z. Tül Akbal Süalp-Aslı Güneş. İstanbul: Çitlembik Yay.

THE COUNTRY’S NEW OUTLOOK IN STORY

Yıl 2016, Sayı: 36, 125 - 138, 23.12.2016
https://doi.org/10.21497/sefad.284955

Öz

This paper
aims to explore and analyze in what perspectives new authors reflect "the
country" in Turkish Story. In this sense, Mahir Unsal Eris' Bangir Bangir Ferdi Caliyor Evde, Ismail
Ozen's Gunler Ne Kadar Kisaldi, and
Mustafa Ciftci's Bozkirda Altmisalti were
analyzed. Moreover, the transformation of the connection of the country and
globalization in to early nostalgia in new generations was examined in terms of
place and sound images.
The theme “country” was mainly perceived as a defense
mechanism in an introvert frame in modern literature. Country was considered as
a place that is left behind and did not change while moving to city due to
internal migration. Yet, even country seems to chance and has a place in a new
perspective. The essence of stories consists that new story writers mention
country in the decency of adolescence years and that they cannot find their
past years in today’s perceptive.

Kaynakça

  • BİLBAŞAR, Kemal (1939). Anadolu’dan Hikâyeler. İstanbul: Türkiye Basımevi.
  • ÇİFTÇİ, Mustafa (2014). Bozkırda Altmışaltı. İstanbul: İletişim Yay.
  • ERİŞ, Mahir Ünsal (2015). Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde. İstanbul: İletişim Yay.
  • MERT, Necati (2010). “Öykücülüğümüzde Taşra”. Hece Öykü (40): 97-103.
  • Orhan Kemal (2010).Yağmur Yüklü Bulutlar. Dünyada Harp Vardı. İstanbul: Everest Yay.
  • ÖZEN, İsmail (2013). Günler Ne Kadar Kısaldı. İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • SÜALP, Z. Tül Akbal (2010). “Taşrada Saklı Zaman - Geri Dönülmeyen”. Taşra Kavramı Üzerine Tartışmalar Taşrada Var Bir Zaman. ed. Z. Tül Akbal Süalp-Aslı Güneş. İstanbul: Çitlembik Yay.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertan Örgen

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Örgen, E. (2016). TAŞRANIN ÖYKÜDEKİ YENİ GÖRÜNÜMLERİ. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(36), 125-138. https://doi.org/10.21497/sefad.284955

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.