Bu araştırmanın amacı,
yerel paydaşların bakış açısıyla “Ayvalık Uluslararası Zeytin Hasat Günleri”nin
mevcut durumu, gelişim düzeyi ile ilçeye sağladığı markalaşma etkilerinin
belirlenmesi suretiyle festivalin başarısını arttırarak ilçe tanıtımına,
ekonomisine ve turizmine katkı sağlamaktır. Çalışmada, yarı yapılandırılmış
mülakat tekniğiyle 16 kişiyle yüz-yüze görüşülerek verilere ulaşılmış, betimsel
ve içerik analiz tekniklerinden yararlanılmış ve kelime bulutu analizi
yapılmıştır. Festivalin; Ayvalık destinasyon markalaşmasına önemli etkisi
olduğu, turist sayısını arttırdığı, ekonomik açıdan ilçeye canlılık getirdiği
ve kelime bulutu analizinde Ayvalık, zeytinyağı, hasat, şenlik, turizm, turist,
deniz, markalaşma, yurtdışı ile tanıtım temalarının öne çıktığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Festival Turizmi Destinasyon Destinasyon Markalaşması Ayvalık Uluslararası Zeytin Hasat Günleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 2 |