Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of the Song Repertoire of Elementary School 7th and 8th Grade Music Lesson in Students Workbook in Terms of Puberty Characteristics

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 32, 183 - 204, 31.01.2017
https://doi.org/10.21550/sosbilder.298334

Öz

Adolercence is one of the most amazing and
serious period of human life. When the human life is thought as a line between
birth and death, this period is located at the starting point of the line.
Except for extraordinary situation, it in cludes between the age of 12-15.
During this time, sex hormones are produced and they affect the larynx which
plays a major role in creating of the voice. When the size of larynx gets
bigger, audio frequency decreases. A human (especially boys) who tries to adopt
the new situation, has some difficulties with voice breaks wheeze of pronation
and sudden ups and downs between chest and head registers. As a result, the
music education which is given during this term is so important. If the music
teachers educate the students with knowing the characteristic of this term, the
students will pass this transition period in a right way. According to this
research about topic, the songs which are in the music course books for 7 and 8
grades, are analyzed and evaluated by considering the characteristic of this
term.

Kaynakça

  • Albuz, Aytekin ve Mehmet Akpınar (2009). “2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ve Yeni Yaklaşımlar”, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cooksey John M. (2009). “İlköğretim II. Kademede Erkek Ergen Sesinin Çalıştırılması ve Eğitilmesine Yönelik Çağdaş, Eklektik Bir Kuramın Geliştirilmesi. II. Bölüm”. Çev. O. Ozan Bilen, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 5, S. 1.
  • Demirci, Barış (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6.Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. Doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Egüz, Saip (1991). Toplu Ses Eğitimi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Helvacı, Ayhan (2012). “İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Müzik Eğitimi ile İlgili Temel Kavram ve Kültürel Bilgi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2.
  • Helvacı, Ayhan (2012). Şarkı Söyleme Eğitimi Temel Konular ve Uygulamalar. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • İlköğretim Müzik Dersi 7. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.).
  • İlköğretim Müzik Dersi 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.).
  • Kızıldeli, Nurdan (2006). “2000 ve 2006 Yılları Arasında Müzik Öğretmenlerinin Mutasyon Dönemindeki Çocukların Ses Özellikleri ve Eğitimi Konusundaki Düşünce ve Deneyimlerine Karşılaştırılmalı Bir Bakış”. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Denizli.
  • Töreyin, Ayşe Meral (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • www.meb.gov.tr

İLKÖĞRETİM 7. ve 8. SINIF MÜZİK DERSİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ ŞARKI DAĞARCIĞININ ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 32, 183 - 204, 31.01.2017
https://doi.org/10.21550/sosbilder.298334

Öz

Ergenlik dönemi insan hayatının en şaşırtıcı ve en ciddiye alınması
gereken evrelerinden biridir. İnsan yaşamını doğumla ölüm arasında başlangıç ve
bitiş noktaları belirlenmiş bir çizgi olarak düşündüğümüzde, daha çok başlangıç
noktasında yer almaktadır. Olağan dışı durumlar hariç ülkemizde en belirgin
olarak 12 – 15 yaşları arasını kapsayan bu dönemde, cinsiyet hormonları
harekete geçmekte ve ses üretiminde aktif rol oynayan larenksi (gırtlak) etkilemektedir.
Larenksin boyutları büyüdükçe ses frekansı düşer. Sıklıkla yeni duruma adapte
olmaya çalışan insanda (özellikle erkek çocuklarda) ses kırılmaları, hışırtılı
fonasyon ve göğüs - kafa registerleri arasında ani iniş çıkışlar görülmektedir.
Bu nedenle bu dönemde verilecek olan müzik eğitimi son derece önem
kazanmaktadır. Müzik öğretmenlerinin dönem özeliklerini bilerek eğitim vermesi
öğrencilerin bu geçiş sürecini sağlıklı bir şekilde atlatmalarını
sağlayacaktır.  Bu bağlamda yapılan
araştırmada; İlköğretim 7. ve 8. sınıf müzik dersi öğrenci çalışma
kitaplarındaki şarkı dağarcığı ergenlik dönemi özellikleri açısından uygun olan
ve olmayan belirgin örnekler ele alınarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Albuz, Aytekin ve Mehmet Akpınar (2009). “2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı ve Yeni Yaklaşımlar”, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cooksey John M. (2009). “İlköğretim II. Kademede Erkek Ergen Sesinin Çalıştırılması ve Eğitilmesine Yönelik Çağdaş, Eklektik Bir Kuramın Geliştirilmesi. II. Bölüm”. Çev. O. Ozan Bilen, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 5, S. 1.
  • Demirci, Barış (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6.Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. Doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Egüz, Saip (1991). Toplu Ses Eğitimi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Helvacı, Ayhan (2012). “İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Müzik Eğitimi ile İlgili Temel Kavram ve Kültürel Bilgi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2.
  • Helvacı, Ayhan (2012). Şarkı Söyleme Eğitimi Temel Konular ve Uygulamalar. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • İlköğretim Müzik Dersi 7. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.).
  • İlköğretim Müzik Dersi 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.).
  • Kızıldeli, Nurdan (2006). “2000 ve 2006 Yılları Arasında Müzik Öğretmenlerinin Mutasyon Dönemindeki Çocukların Ses Özellikleri ve Eğitimi Konusundaki Düşünce ve Deneyimlerine Karşılaştırılmalı Bir Bakış”. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Denizli.
  • Töreyin, Ayşe Meral (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • www.meb.gov.tr
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Yiğit Bu kişi benim

Ayhan Helvacı

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Yiğit, Ç., & Helvacı, A. (2017). İLKÖĞRETİM 7. ve 8. SINIF MÜZİK DERSİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ ŞARKI DAĞARCIĞININ ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(32), 183-204. https://doi.org/10.21550/sosbilder.298334