Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 59 - 64, 23.12.2021

Öz

Artırılmış Gerçeklik, birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın olarak kullanılmaktadır. Türkiye’de, okul öncesi dönem eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı yeterli düzeyde incelenmemiş bir konudur. Bu çalışma; okul öncesi eğitim döneminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı ve kullanımının farklı yönlerinin değerlendirilmesi amacını taşır. Çalışmada; artırılmış gerçeklik kavramına, eğitimde ve okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına, okul öncesi eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisi ile ilgili yapılan çalışmalara değinilmiştir

Kaynakça

  • Referans1 : Abdüsselam, M. S., & Karal, H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181. Referan2 : Adams Becker, S., Freeman, A., Giesinger Hall, C., Cummins, M. and Yuhnke, B. (2016). NMC/CoSN Horizon Report: 2016 K-12 Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.Arth vd., 2015 Referans3 :Akbulut, Y. (2013). Çocuk ve ergenlerde bilgisayar ve internet kullanımının gelişimsel sonuçları, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2) Referans4 :Akkoyunlu, B., & Tuğrul, B. (2002). Okul öncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23). Referans5 :Aral, N., Kandır, A. ve Can-Yaşar, M. (2002). Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı.(2002 Okul Öncesi Eğitim Programına Göre Geliştirilmiş 2. Baskı). İstanbul: YAPA Yayınları. Referans6 :Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55–67. Referans7 :Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Teleoperatorsand Virtual Environments, 6(4), 355-385. Referans8 :Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in pre- school education. US-China Education Review, 4: 375-383. Referans9 :Caudell, T. P. and Mizell, D.W. (1992). Augmented reality: An application of heads-up display technology to manual manufacturing processes. Paper presented at the System Sciences, Proceedings of the Twenty-Fifth Hawaii International Conference on System Sciences. Referans10 :Cascales, A., Pérez-López, D., & Contero, M. (2013). Study on parent's acceptance of the augmented reality use for preschool education. Procedia Computer Science, 25, 420-427. Referans11 :Çilenti, K. (1995), “Eğitim Teknolojisi ve Önemi”, Ankara: Kadıoğlu Matbaası Referans12 :Çilenti, K. (1979). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Referans13 :Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596. Referans14 :Engler,D. (1972). Instructional technology and the curriculum.In F.J.Pula and R.J.Goff (Eds), technology in education.Challenge and change.Washington OH:Charles A.Jones. Referans15 :Huang, Y., Li, H., & Fong, R. (2016). Using Augmented Reality in early art education: a case study in Hong Kong kindergarten. Early Child Development and Care, 186(6), 879-894. Referans16 :Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A. and Kishino, F. (1994). Augmented reality a class of displays on the reality-virtuality continuum. Telemanipulator and Telepresence Technologies, SPIE, 2351, 282- 292. Referans17 :NAEYCF (National Association for the Education of Young Children and Fred Rogers Center for Early Learning and Children’s Media ) (2012). Technology and interactive media as tools in early childhood programs serving children from birth through age 8: A joint position statement. Referans18 :Önder, R. (2016). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Aurasma ve Color Mix. 18. Akademik Bilişim Konferansı, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın, 3-5 Şubat. Referans19 :Özpolat, V. (2013). Öğretmenlerin mesleki önceliklerinde öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yeri. Referans20 :Rambli, D. R. A., Matcha, W., & Sulaiman, S. (2013). Fun learning with AR alphabet book for preschool children. Procedia computer science, 25, 211-219. Referans21 :Rasalingam, R. R., Muniandy, B., & Rass, R. (2014). Exploring the application of augmented reality technology in early childhood classroom in Malaysia. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(5), 33-40. Referans22 :Rideout, V. J., & Hamel, E. (2006). The media family: Electronic media in the lives of infants, toddlers, preschoolers, and their parents. Menlo Park, CA: Kaiser Family Foundation. Referans23 :Sayan, H. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13): 67- 83 Referans24 :Tomi, A. B., & Rambli, D. R. A. (2013). An interactive mobile augmented reality magical playbook: Learning number with the thirsty crow. Procedia computer science, 25, 123-130. Referans25 :Yilmaz, R. M., Kucuk, S., & Goktas, Y. (2017). Are augmented reality picture books magic or real for preschool children aged five to six?. British Journal of Educational Technology, 48(3), 824-841. Referans26 :Zomer, R. N. (2014). Technology use in early childhood education: A review of the Literature.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selin Koç

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, S. (2021). Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı. Tasarım Enformatiği, 2(2), 59-64.
AMA Koç S. Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı. te. Aralık 2021;2(2):59-64.
Chicago Koç, Selin. “Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı”. Tasarım Enformatiği 2, sy. 2 (Aralık 2021): 59-64.
EndNote Koç S (01 Aralık 2021) Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı. Tasarım Enformatiği 2 2 59–64.
IEEE S. Koç, “Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı”, te, c. 2, sy. 2, ss. 59–64, 2021.
ISNAD Koç, Selin. “Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı”. Tasarım Enformatiği 2/2 (Aralık 2021), 59-64.
JAMA Koç S. Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı. te. 2021;2:59–64.
MLA Koç, Selin. “Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı”. Tasarım Enformatiği, c. 2, sy. 2, 2021, ss. 59-64.
Vancouver Koç S. Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı. te. 2021;2(2):59-64.