Artırılmış Gerçeklik, birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın olarak kullanılmaktadır. Türkiye’de, okul öncesi dönem eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı yeterli düzeyde incelenmemiş bir konudur. Bu çalışma; okul öncesi eğitim döneminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı ve kullanımının farklı yönlerinin değerlendirilmesi amacını taşır. Çalışmada; artırılmış gerçeklik kavramına, eğitimde ve okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına, okul öncesi eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisi ile ilgili yapılan çalışmalara değinilmiştir
Referans1 : Abdüsselam, M. S., & Karal, H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181.
Referan2 : Adams Becker, S., Freeman, A., Giesinger Hall, C., Cummins, M. and Yuhnke, B. (2016). NMC/CoSN Horizon Report: 2016 K-12 Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.Arth vd., 2015
Referans3 :Akbulut, Y. (2013). Çocuk ve ergenlerde bilgisayar ve internet kullanımının gelişimsel sonuçları, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2)
Referans4 :Akkoyunlu, B., & Tuğrul, B. (2002). Okul öncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
Referans5 :Aral, N., Kandır, A. ve Can-Yaşar, M. (2002). Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı.(2002 Okul Öncesi Eğitim Programına Göre Geliştirilmiş 2. Baskı). İstanbul: YAPA Yayınları.
Referans6 :Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55–67.
Referans7 :Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Teleoperatorsand Virtual Environments, 6(4), 355-385.
Referans8 :Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in pre- school education. US-China Education Review, 4: 375-383.
Referans9 :Caudell, T. P. and Mizell, D.W. (1992). Augmented reality: An application of heads-up display technology to manual manufacturing processes. Paper presented at the System Sciences, Proceedings of the Twenty-Fifth Hawaii International Conference on System Sciences.
Referans10 :Cascales, A., Pérez-López, D., & Contero, M. (2013). Study on parent's acceptance of the augmented reality use for preschool education. Procedia Computer Science, 25, 420-427.
Referans11 :Çilenti, K. (1995), “Eğitim Teknolojisi ve Önemi”, Ankara: Kadıoğlu Matbaası
Referans12 :Çilenti, K. (1979). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Referans13 :Di Serio, Á., Ibáñez, M. B., & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
Referans14 :Engler,D. (1972). Instructional technology and the curriculum.In F.J.Pula and R.J.Goff (Eds), technology in education.Challenge and change.Washington OH:Charles A.Jones.
Referans15 :Huang, Y., Li, H., & Fong, R. (2016). Using Augmented Reality in early art education: a case study in Hong Kong kindergarten. Early Child Development and Care, 186(6), 879-894.
Referans16 :Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A. and Kishino, F. (1994). Augmented reality a class of displays on the reality-virtuality continuum. Telemanipulator and Telepresence Technologies, SPIE, 2351, 282- 292.
Referans17 :NAEYCF (National Association for the Education of Young Children and Fred Rogers Center for Early Learning and Children’s Media ) (2012). Technology and interactive media as tools in early childhood programs serving children from birth through age 8: A joint position statement.
Referans18 :Önder, R. (2016). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Aurasma ve Color Mix. 18. Akademik Bilişim Konferansı, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın, 3-5 Şubat.
Referans19 :Özpolat, V. (2013). Öğretmenlerin mesleki önceliklerinde öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yeri.
Referans20 :Rambli, D. R. A., Matcha, W., & Sulaiman, S. (2013). Fun learning with AR alphabet book for preschool children. Procedia computer science, 25, 211-219.
Referans21 :Rasalingam, R. R., Muniandy, B., & Rass, R. (2014). Exploring the application of augmented reality technology in early childhood classroom in Malaysia. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(5), 33-40.
Referans22 :Rideout, V. J., & Hamel, E. (2006). The media family: Electronic media in the lives of infants, toddlers, preschoolers, and their parents. Menlo Park, CA: Kaiser Family Foundation.
Referans23 :Sayan, H. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13): 67- 83
Referans24 :Tomi, A. B., & Rambli, D. R. A. (2013). An interactive mobile augmented reality magical playbook: Learning number with the thirsty crow. Procedia computer science, 25, 123-130.
Referans25 :Yilmaz, R. M., Kucuk, S., & Goktas, Y. (2017). Are augmented reality picture books magic or real for preschool children aged five to six?. British Journal of Educational Technology, 48(3), 824-841.
Referans26 :Zomer, R. N. (2014). Technology use in early childhood education: A review of the Literature.