Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Primary Teachers’ Metaphorical Perceptions Towards Mathematics

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 159 - 140, 06.11.2013

Öz

For Lakoff and Johnson (2005), who believe that metaphorical relations form a considerable part of conceptual system, metaphor is to understand and experience a phenomena/fact according to a phenomena/fact. Being primarily a means of perception, metaphor includes a transfer of information from the known end to new/unknown end, in teaching of mathematics, abstractness of mathematical notions and pretty much hardness of these notions indirectly, accentuate metaphors as a powerful mental model in understanding of abstract, complex or theoretical fact, and in explaining metaphors as a powerful mental model. There are many research revealed that metaphors, in recent years, are said to be a powerful means of research determining perceptions (Inbar, 1996; Guerrero and Villamil, 2002; Saban et al. 2006). 

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 159 - 140, 06.11.2013

Öz

Bu çalışmada, öğrencilerin matematikle ilk deneyimlerinde önemli roller üstlenecek sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik algıları renk, besin türü, ulaşım aracı, oyun türü, mevsim ve canlı türü metaforları yardımıyla irdelenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2010-2011 öğretim yılında Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören toplam 200 öğretmen adayından “Eğer matematik bir renk (besin türü, ulaşım aracı, oyun türü, mevsim ve canlı türü) olsaydı, ……… olurdu. Çünkü ……..” cümlelerini
tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin nitel analizinden öğretmen adaylarının matematiğe yönelik algıları arasında özellikle “heyecan verici bir ders olarak matematik”, “zor ve sıkıcı bir ders olarak matematik” ve “birçok konudan oluşan matematik” algıları öne çıkmaktadır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ebru Güveli Bu kişi benim

A. İpek Bu kişi benim

Ercan Atasoy

Hasan Güveli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güveli, E., İpek, A., Atasoy, E., Güveli, H. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 159-140.
AMA Güveli E, İpek A, Atasoy E, Güveli H. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;2(2):159-140.
Chicago Güveli, Ebru, A. İpek, Ercan Atasoy, ve Hasan Güveli. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2, sy. 2 (Kasım 2013): 159-40.
EndNote Güveli E, İpek A, Atasoy E, Güveli H (01 Kasım 2013) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2 2 159–140.
IEEE E. Güveli, A. İpek, E. Atasoy, ve H. Güveli, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 2, sy. 2, ss. 159–140, 2013.
ISNAD Güveli, Ebru vd. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 2/2 (Kasım 2013), 159-140.
JAMA Güveli E, İpek A, Atasoy E, Güveli H. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;2:159–140.
MLA Güveli, Ebru vd. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 2, sy. 2, 2013, ss. 159-40.
Vancouver Güveli E, İpek A, Atasoy E, Güveli H. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;2(2):159-40.