Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Finansal Hizmetlerin Pazarlanması

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 71 - 92, 16.10.2019

Öz

Emek ve teknoloji yoğun
olan finans kuruluşları için mevcut ve potansiyel müşterileri hakkında ulaştığı
doğru ve etkin bilgiyi işleyebilmek, elde edeceği rekabet üstünlüğü ve ekonomik
sonucun temel girdisini oluşturmaktadır. Finans kuruluşlarının mevcut ve
potansiyel müşterilerinden elde edeceği kişisel bilgiler gerek pazarlama
faaliyetlerinin geliştirilmesi, gerekse kredi ve diğer borçlanma araçlarına
ilişkin ilişkilerin kurulması açısından önemli yararlar sağlamaktadır.
Çalışmada Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında finans sektörü için
kişisel bilgiye olan ihtiyaç ve bu ihtiyacın öneminin yanı sıra kişisel verinin
kullanım alanları, pazarlama bakış açısı ile ele alınmıştır. Bu noktada finans
sektörünün aldığı önlemler rehberliğinde, kişisel verilere duyulması gereken
hassasiyet irdelenerek, tespitlerde bulunulmuştur.              

Kaynakça

  • Aksoy, H.C. (2010). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Çakmak Yayınevi.Altan, M. ve Göktürk, İ.E. (2008). Türkiye’de Memurların Kredi Kartı Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), 39, 110-126. Anonymous, (2003). Fiduciary Glossary. Trusts & Estates, 141(13), ABI/INFORM Global 14.Asmundson I., (2018) Financial Services: Getting the Goods. Finance and Development. https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/basics/finserv.htm (12.01.2019) Aşan, Z. (2007). Kredi Kartı Kullanan Müşterilerin Sosyo Ekonomik Özelliklerinin Kümeleme Analiziyle İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 256-267.Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesi. https://www.avrupa.info.tr/tr/avrupa-birligi-temel-haklar-bildirgesi-708 (22.03.2019)Başalp, N., (2004). Kişisel Verilerin Korunması ve Saklanması. Ankara: Yetkin Kitabevi.Council of Europe Data Protection (2018). https://www.coe.int/en/web/data-protection/data-protection-day (22.03.2019) Dülger, M.V, (2015). Sağlık Hukukunda Kişisel Verilerin Korunması ve Hasta Mahremiyet. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 1 (2), 43-84. https://ssrn.com/abstract=2564595 (20.02.2019)Dülger, M.V., (2018). Kişisel Verilerin Korunması Hukuku. İstanbul: Hukuk Akademisi Yayınevi.Eren, B.A., (2018). Bankacılıkta Hizmet Kalitesi ve Müşteri Deneyimi.Ankara: Detay Yayıncılık.Estelami, H., (2007). Marketing Financial Services.Indianapol: Dog Ear Publishing. Karamustafa, K. ve Öz, M. (2008). Uluslararası Turizm Dağıtım Kanalı Değer Zincirine İnternetin Katkısı: Fırsatlar ve Tehditlere Dayalı Bir Değerlendirme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 273-292.Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (2016), T.C. Resmi Gazete, 29677, 7 Nisan 2016. Krause, K. ve Kattenfeld, D., (2019). Coming Out of the Niche? Social Banking in Germany: An Empirical Analysis of Consumer Characteristics and Market Size. Journal of Business Ethics, 155 (3), 889–911. Küzeci, E., (2019). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Turhan Kitabevi.Lloyd, (2006). Annual Tracking Report. https://www.lloyds.com/~/media/files/lloyds/investor-relations/2006/ar2006.pdf?la=en (16.0.4.2019)Oruc, Erdogan, E. ve Karamelek, F., (2019). An Assessment of Financial Literacy of Bank Customers. Journal of Current Researches on Social Sciences, 9 (1), 165-176. Pehlivan, O.K., (2016). Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Ne Vadediyor?. http://www.aljazeera.com.tr/gorus/kisisel-verilerin-korunmasi-kanunu-ne-vadediyorŞimşek, O., (2008). Anayasa Hukukunda Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Beta Yayınları.Yang, S., Markoczy, M. ve Qi, M., (2007). Unrealistic Optimism in Consumer Credit Card Adoption. Journal of Economic Psychology, 28, 170–185.Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Kurum Politikası. https://www.yapikredi.com.tr/_assets/pdf/yapi-kredi-hakkinda/ykb_kisisel_verilerin_korunmasi_ve_islenme_politikasi.pdf (22.04.2019)
  • Altan, M. ve Göktürk, İ.E. (2008). Türkiye’de Memurların Kredi Kartı Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), 39, 110-126.
  • Anonymous, (2003). Fiduciary Glossary. Trusts & Estates, 141(13), ABI/INFORM Global 14.
  • Asmundson I., (2018) Financial Services: Getting the Goods. Finance and Development. https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/basics/finserv.htm (12.01.2019)
  • Aşan, Z. (2007). Kredi Kartı Kullanan Müşterilerin Sosyo Ekonomik Özelliklerinin Kümeleme Analiziyle İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 256-267.
  • Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesi. https://www.avrupa.info.tr/tr/avrupa-birligi-temel-haklar-bildirgesi-708 (22.03.2019)
  • Başalp, N., (2004). Kişisel Verilerin Korunması ve Saklanması. Ankara: Yetkin Kitabevi.
  • Council of Europe Data Protection (2018). https://www.coe.int/en/web/data-protection/data-protection-day (22.03.2019)
  • Dülger, M.V, (2015). Sağlık Hukukunda Kişisel Verilerin Korunması ve Hasta Mahremiyet. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 1 (2), 43-84. https://ssrn.com/abstract=2564595 (20.02.2019)
  • Dülger, M.V., (2018). Kişisel Verilerin Korunması Hukuku. İstanbul: Hukuk Akademisi Yayınevi.
  • Eren, B.A., (2018). Bankacılıkta Hizmet Kalitesi ve Müşteri Deneyimi.Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Estelami, H., (2007). Marketing Financial Services.Indianapol: Dog Ear Publishing.
  • Karamustafa, K. ve Öz, M. (2008). Uluslararası Turizm Dağıtım Kanalı Değer Zincirine İnternetin Katkısı: Fırsatlar ve Tehditlere Dayalı Bir Değerlendirme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 273-292.
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (2016), T.C. Resmi Gazete, 29677, 7 Nisan 2016.
  • Krause, K. ve Kattenfeld, D., (2019). Coming Out of the Niche? Social Banking in Germany: An Empirical Analysis of Consumer Characteristics and Market Size. Journal of Business Ethics, 155 (3), 889–911.
  • Küzeci, E., (2019). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Lloyd, (2006). Annual Tracking Report. https://www.lloyds.com/~/media/files/lloyds/investor-relations/2006/ar2006.pdf?la=en (16.0.4.2019)
  • Oruc, Erdogan, E. ve Karamelek, F., (2019). An Assessment of Financial Literacy of Bank Customers. Journal of Current Researches on Social Sciences, 9 (1), 165-176.
  • Pehlivan, O.K., (2016). Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Ne Vadediyor?. http://www.aljazeera.com.tr/gorus/kisisel-verilerin-korunmasi-kanunu-ne-vadediyor
  • Şimşek, O., (2008). Anayasa Hukukunda Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Beta Yayınları.
  • Yang, S., Markoczy, M. ve Qi, M., (2007). Unrealistic Optimism in Consumer Credit Card Adoption. Journal of Economic Psychology, 28, 170–185.
  • Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Kurum Politikası. https://www.yapikredi.com.tr/_assets/pdf/yapi-kredi-hakkinda/ykb_kisisel_verilerin_korunmasi_ve_islenme_politikasi.pdf (22.04.2019)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berrin Arzu Eren 0000-0003-0839-5302

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eren, B. A. (2019). Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Finansal Hizmetlerin Pazarlanması. Uluslararası Bankacılık Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 71-92.