Emek ve teknoloji yoğun
olan finans kuruluşları için mevcut ve potansiyel müşterileri hakkında ulaştığı
doğru ve etkin bilgiyi işleyebilmek, elde edeceği rekabet üstünlüğü ve ekonomik
sonucun temel girdisini oluşturmaktadır. Finans kuruluşlarının mevcut ve
potansiyel müşterilerinden elde edeceği kişisel bilgiler gerek pazarlama
faaliyetlerinin geliştirilmesi, gerekse kredi ve diğer borçlanma araçlarına
ilişkin ilişkilerin kurulması açısından önemli yararlar sağlamaktadır.
Çalışmada Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında finans sektörü için
kişisel bilgiye olan ihtiyaç ve bu ihtiyacın öneminin yanı sıra kişisel verinin
kullanım alanları, pazarlama bakış açısı ile ele alınmıştır. Bu noktada finans
sektörünün aldığı önlemler rehberliğinde, kişisel verilere duyulması gereken
hassasiyet irdelenerek, tespitlerde bulunulmuştur.
Finansal Pazarlama Hizmet Pazarlaması Kişisel Verilerin Korunması Finans Sektörü Kişisel Veri Paylaşımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |