Bu çalışmanın amacı, Konya ilinde bulunan aktarların sosyo-ekonomik yapılarını incelemektir.
Çalışmanın ana materyalini Konya ili merkez ilçelerde bulunan 63 aktardan elde edilen veriler oluşturmuştur.
Ayrıca konu ile ilgili yapılmış araştırma ve ilgili istatistiklerden de yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre
ilde bulunan aktarların %39.7 gibi büyük bir kısmı 2000’li yıllarda kurulmuştur. İşletme yöneticilerinin eğitim
düzeyi farklılık arz etmekte olup üniversite mezunu olanların oranı %27’dir. İşletme yöneticilerinin %30.2 gibi
önemli bir bölümünün deneyim süresi 1-5 yıl arasındadır. İşletme yöneticilerinin %82.6’sı yaptıkları işten
memnundurlar. Aktarlarda satışı yapılan ürünlerin %65.7’si toptancılardan, %20.6’sı ise doğadan toplayıcılardan
temin edilmektedir. İşletme yöneticilerinin %93.7 gibi büyük çoğunluğu temin ettikleri ürünleri olduğu gibi veya
paketleyerek satarken, %6.3’ü ise değişik karışımlar yaparak satmaktadır. Ürünlerin %36.5’i ek gıda, baharat ve
enerji amaçlı, %32.4’ü doğal ilaç, %17.5’i diyet ürünleri ve %13.6’sı ise kozmetik amaçlı satılmaktadır. Yıllık
toplam satışların %36.7’si kış, %27.7’si sonbahar, %18.9’u ilkbahar ve %16.7’si ise yaz mevsiminde yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 3 |