BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 14, 51 - 65, 06.07.2015
https://doi.org/10.17484/yedi.26417

Öz

This paper aims to determine students’ views on the effectiveness of the Basic Design Course at undergraduate level. The research is carried out with 17 students who enrolled Aksaray University, Faculty of Education, Department of Arts and Crafts. Data were collected by semi-structured interviews comprised of 8 questions and NVivo 8 software program were utilized. In evaluating students’ views, content analysis is applied and frequencies of data are provided. It is found that the basic design course at the undergraduate level is generally effective

Kaynakça

  • Akdeniz, Halil ve Erdağ., Aksel (1989). “Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi Üzerine Düşünceler ve Bir Bakış Açısı” Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi, Hacettepe Ünv. G.S.F. Seminer Eğitimi, HÜ. G.S.F. Yay. Ankara.
  • Atan, Ahmet (2004). Verimli Bir Sanat Eğitimi İçin Plastik Sanat Eğitimi Bölümü, II. Sanat Eğitimi Sempozyumu (Bildiriler Kitabı), Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Atar, Nükhet (2004). “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Temel Sanat Eğitimi Uygulamalarının Sorgulanması ve Öneriler”, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Anadolu Sanat Dergisi (15): 47-54.
  • Buyurgan, Serap ve Buyurgan, Ufuk (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Bingöl, Yüksel (1993). “Bauhaus ve Endüstriyel Gelişmenin Sanat Eğitimine Etkileri”. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sempozyumu, 20-23 Mayıs, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Deliduman, Gence, Canan (2007). “Temel Sanat Eğitiminde Yöntemlere İlişkin Görüş ve Öneriler”, Meslek Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (3): 296-313.
  • Fiedler, Jeannine ve Feierabend, Peter (2000). Bauhaus, Berlin: Published by Konemann.
  • Gümrah, Himmet (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede Temel Sanat Eğitimi Dersinin Yeri ve Önemi”, Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 08-09-10 Mayıs.
  • Gökbulut, Nur. (1992). Temel Sanat Eğitiminde Görsel Alanın Arındırılmasına İlişkin Bir Uygulama Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Itten, Johannes (1967). Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. London: Thames and Hudson.
  • İşler, Ahmet Şinasi (2001). Temel Sanat Eğitiminde Bilgisayarın Yeri ve İşlevi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lynton, Norbert (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitapevi Yayınları.
  • Seylan, Ali (2005). Temel Tasarım, Samsun: Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti.
  • Tepecik, Adnan (2002). Grafik Sanatlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Toktaş, Pınar (2009).Güzel Sanatlar Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Temel Sanat Eğitimi/Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YayınlanmışDoktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Turani, Adnan (1998). Sanat Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2005). Yıldırım, Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakları YÖK (2010). Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı-Temel Tasarım I-Temel Tasarım II Dersi Ders İçerikleri, http://www.yok.gov. tr/documents/10279/49665/resim_is.pdf/ (10 Nisan 2015)

Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2015, Sayı: 14, 51 - 65, 06.07.2015
https://doi.org/10.17484/yedi.26417

Öz

Bu makale, lisans düzeyindeki Temel Tasarım dersinin etkililiğine dair öğrenci görüşlerinin belirlenmesini amaçlamaktadır.
Araştırma, Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda
eğitim gören 17 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Veri toplamada 8 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmış, verilerin analizinde NVivo 8 programı tercih edilmiştir. Öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesinde ise içerik
analizi yapılmış ve elde edilen bulguların frekansları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda lisans düzeyindeki Temel
Tasarım dersinin genel olarak etkili olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Sanat Eğitimi, Temel Tasarım Eğitimi, Temel Sanat Eğitimi, Yaratıcılık, Bauhaus.

Kaynakça

  • Akdeniz, Halil ve Erdağ., Aksel (1989). “Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi Üzerine Düşünceler ve Bir Bakış Açısı” Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi, Hacettepe Ünv. G.S.F. Seminer Eğitimi, HÜ. G.S.F. Yay. Ankara.
  • Atan, Ahmet (2004). Verimli Bir Sanat Eğitimi İçin Plastik Sanat Eğitimi Bölümü, II. Sanat Eğitimi Sempozyumu (Bildiriler Kitabı), Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Atar, Nükhet (2004). “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Temel Sanat Eğitimi Uygulamalarının Sorgulanması ve Öneriler”, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Anadolu Sanat Dergisi (15): 47-54.
  • Buyurgan, Serap ve Buyurgan, Ufuk (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Bingöl, Yüksel (1993). “Bauhaus ve Endüstriyel Gelişmenin Sanat Eğitimine Etkileri”. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sempozyumu, 20-23 Mayıs, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Deliduman, Gence, Canan (2007). “Temel Sanat Eğitiminde Yöntemlere İlişkin Görüş ve Öneriler”, Meslek Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (3): 296-313.
  • Fiedler, Jeannine ve Feierabend, Peter (2000). Bauhaus, Berlin: Published by Konemann.
  • Gümrah, Himmet (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede Temel Sanat Eğitimi Dersinin Yeri ve Önemi”, Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 08-09-10 Mayıs.
  • Gökbulut, Nur. (1992). Temel Sanat Eğitiminde Görsel Alanın Arındırılmasına İlişkin Bir Uygulama Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Itten, Johannes (1967). Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. London: Thames and Hudson.
  • İşler, Ahmet Şinasi (2001). Temel Sanat Eğitiminde Bilgisayarın Yeri ve İşlevi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lynton, Norbert (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitapevi Yayınları.
  • Seylan, Ali (2005). Temel Tasarım, Samsun: Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti.
  • Tepecik, Adnan (2002). Grafik Sanatlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Toktaş, Pınar (2009).Güzel Sanatlar Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Temel Sanat Eğitimi/Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YayınlanmışDoktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Turani, Adnan (1998). Sanat Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2005). Yıldırım, Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakları YÖK (2010). Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı-Temel Tasarım I-Temel Tasarım II Dersi Ders İçerikleri, http://www.yok.gov. tr/documents/10279/49665/resim_is.pdf/ (10 Nisan 2015)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Emrah Uysal

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 7 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Uysal, E. (2015). Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Yedi(14), 51-65. https://doi.org/10.17484/yedi.26417

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.