This paper aims to determine students’ views on the effectiveness of the Basic Design Course at undergraduate level. The research is carried out with 17 students who enrolled Aksaray University, Faculty of Education, Department of Arts and Crafts. Data were collected by semi-structured interviews comprised of 8 questions and NVivo 8 software program were utilized. In evaluating students’ views, content analysis is applied and frequencies of data are provided. It is found that the basic design course at the undergraduate level is generally effective
Art Education Basic Design Education Basic Art Education Creativity Bauhaus
Bu makale, lisans düzeyindeki Temel Tasarım dersinin etkililiğine dair öğrenci görüşlerinin belirlenmesini amaçlamaktadır.
Araştırma, Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda
eğitim gören 17 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Veri toplamada 8 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmış, verilerin analizinde NVivo 8 programı tercih edilmiştir. Öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesinde ise içerik
analizi yapılmış ve elde edilen bulguların frekansları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda lisans düzeyindeki Temel
Tasarım dersinin genel olarak etkili olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Sanat Eğitimi, Temel Tasarım Eğitimi, Temel Sanat Eğitimi, Yaratıcılık, Bauhaus.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.