Year 2010, Volume 3, Issue 2, Pages 175 - 200 2010-12-01

Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır
What Kind of Measurement and Evaluation is Required in Foreign Language Teaching

Gonca Altmışdört [1]

144 996

Öğretim sürecinde temel amaç, öğrencilerin istenilen hedeflere ulaşmalarının sağlanmasıdır. Bu nedenle öğretim aşamasında, belirli aralıklarla ölçme ve değerlendirme işlemleri gerçekleştirilir. Tüm öğretim programlarında olduğu gibi yabancı dil öğretiminde de ölçme-değerlendirme işleminin gerçekleşmesi ayrıntılı bir çalışmaya dayanır. Ancak dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ölçme-değerlendirmenin nasıl olması gerektiğinin tam olarak saptanmasıdır. Bu araştırmada yabancı dil öğretiminde ölçme-değerlendirmenin önemi üzerinde durularak, “yabancı dil öğretiminde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları hedeflere ulaşmada istenen nitelikleri içermekte midir? sorusuna yanıt aranmıştır. Bu kapsamda testin incelenmesine yönelik bir ölçek geliştirilerek öğretim elemanlarının fikirlerine başvurulmuştur.
In the process of teaching, the basic objective is to achieve the desired goals. Therefore, measurement and evaluation process at regular intervals is performed during instruction. As in all academic programs, in foreign language teaching, measurement and evaluation process is based on a detailed study. But the most important point to consider is to define how measurement and evaluation process should be. In this study, the importance of measurement and evaluation in foreign language teaching is emphasized. And the question “Do the evaluation and measurement instruments in foreign language teaching have required features?” is answered. In this context, a scale related with testing was developed and it has been given to the the teaching staff
Other ID JA83DS82AV
Journal Section Articles
Authors

Author: Gonca Altmışdört

Dates

Publication Date: December 1, 2010

Bibtex @ { akukeg313987, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Afyon Kocatepe University}, year = {2010}, volume = {3}, pages = {175 - 200}, doi = {}, title = {Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır}, key = {cite}, author = {Altmışdört, Gonca} }
APA Altmışdört, G . (2010). Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3 (2), 175-200. Retrieved from http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29341/313987
MLA Altmışdört, G . "Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 (2010): 175-200 <http://dergipark.org.tr/akukeg/issue/29341/313987>
Chicago Altmışdört, G . "Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 (2010): 175-200
RIS TY - JOUR T1 - Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır AU - Gonca Altmışdört Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 175 EP - 200 VL - 3 IS - 2 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Theoretical Educational Science Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır %A Gonca Altmışdört %T Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır %D 2010 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 3 %N 2 %R %U
ISNAD Altmışdört, Gonca . "Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 3 / 2 (December 2010): 175-200.
AMA Altmışdört G . Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2010; 3(2): 175-200.
Vancouver Altmışdört G . Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2010; 3(2): 200-175.