Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turkmen Students’ Views on Lessons Learned Equivalently with Social Studies in Middle Schools in Turkmenistan

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 191 - 198, 24.06.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.454063

Öz

The aim of this study is to reveal the views of the Turkmen students studying at
Uşak University about the lessons taught in Social Studies in middle schools in
Turkmenistan. The original side of this study is that there is no study which
shows the opinions of Turkmen students about the courses in Social Studies in
Turkmenistan and this study fulfills this gap.
In the study, the case study model was
applied from the qualitative research techniques. In this research, descriptive
analysis method was used. The aim of the study group was to create a goal-based
sampling method.
In this context, a semi-structured interview form was applied to 10 Turkmen students studying at Uşak University. At the end of the research; It is concluded that the
equivalent lessons of the Social Studies in Turkmenistan are scientific, loud and
clear, reflect national values, contain information about the cultures of other
nations and the subjects related to daily life.

Kaynakça

  • Altunöz, S. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programı hakkında öğretmen ve müfettiş görüşleri (Bolu ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmada örneklem yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Başar, E. (2007). Türkiye’deki eğitimin tarihsel gelişimi. Demirel, Ö. & Kaya, Z. (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Duymaz, A. (2015). Türkmenistan’da kültürel kimliğin kaynağı olarak dede korkut geleneği. Milli Folklor Dergisi, 27(107), 19-33.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gürgil, F. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler programında halk kültürünün yeri: İlköğretim öğrencilerinin halk kültürü uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Keskin, Y. (2009). Türkiye’de ilkokul programlarında yer alan sosyal bilgiler içerikli derslere ait öğretim programlarının gelişimine tarihsel bir bakış. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 107-130.
  • M.E.B. (2008). Özel eğitim rehabilitasyon merkezi zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı. Ankara: Özel Öğretim Kurumları Genel Kurulu.
  • Nalçacı, A. (2001). Cumhuriyetten günümüze ilköğretim dosyal bilgiler programındaki değişmelerin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Oran, M. (2018). Ortaokul sosyal bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programlarının Azerbaycan ve Türkmenistan’daki eşdeğer derslerin öğretim programlarıyla karşılaştırılması. Doktora Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Rahmanov, A. (2004). Türkiye-Türkmenistan ilişkileri. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Savaş, S. (2016). Türk dünyasındaki eğitim alanındaki gelişmeler ve yenilikler. Journal of Azerbaijani Studies, 60, 269-283.
  • Turan, R. (2016), Sovyet Türkmenistan’ından bağımsız devlete Türkmenistan’da tarih öğretimi. Journal of Human Sciences, 13(3), 5978- 5997.
  • Türk, F. (2010). Türkiye-Türkmenistan ilişkileri 1990-2010. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 57-64.
  • T.C.B.K.K.G.M. (2014). https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi /donem24/yil01/ss663.pdf adresinden 25.08.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler programında değerler eğitiminin mevcut durumunun belirlenmesi ve öğretmenlere yönelik bir program modülü geliştirme. Doktora Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Yılbat, B. (2001). XIX. yüzyıl seyyahlarına göre Türkmenistan tarihi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Türkmen Öğrencilerin Türkmenistan’da Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Dersler Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 191 - 198, 24.06.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.454063

Öz

Bu
çalışma, Uşak Üniversitesinde öğrenim gören Türkmen öğrencilerin
Türkmenistan’da ortaokullarda Sosyal Bilgiler kapsamında okutulan dersler
hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın orijinal
tarafı Türkmen öğrencilerin Türkmenistan’da ortaokullarda okutulan Sosyal
Bilgiler kapsamındaki dersler hakkındaki görüşlerini
ortaya koyan bir çalışmanın olmaması ve bu çalışmanın bu boşluğu gidermesidir. Araştırmada
nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması modeli uygulanmıştır.
Araştırmada nitel veri analizlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma
grubun oluşturulurken amaçsal örneklem yöntemine başvurulmuştur. Bu bağlamda Uşak
Üniversitesinde öğrenim gören toplam 10 Türkmen öğrenciye yarı yapılandırılmış
görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda; Türkmenistan’daki Sosyal Bilgiler ile eşdeğer
derslerin bilimsel, açık ve net, ulusal değerleri yansıttığı, diğer ulusların
kültürleri hakkında bilgi verdiği, günlük hayatla ilişkili
konular içerdiği sonucu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Altunöz, S. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programı hakkında öğretmen ve müfettiş görüşleri (Bolu ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmada örneklem yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Başar, E. (2007). Türkiye’deki eğitimin tarihsel gelişimi. Demirel, Ö. & Kaya, Z. (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Duymaz, A. (2015). Türkmenistan’da kültürel kimliğin kaynağı olarak dede korkut geleneği. Milli Folklor Dergisi, 27(107), 19-33.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gürgil, F. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler programında halk kültürünün yeri: İlköğretim öğrencilerinin halk kültürü uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Keskin, Y. (2009). Türkiye’de ilkokul programlarında yer alan sosyal bilgiler içerikli derslere ait öğretim programlarının gelişimine tarihsel bir bakış. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 107-130.
  • M.E.B. (2008). Özel eğitim rehabilitasyon merkezi zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı. Ankara: Özel Öğretim Kurumları Genel Kurulu.
  • Nalçacı, A. (2001). Cumhuriyetten günümüze ilköğretim dosyal bilgiler programındaki değişmelerin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Oran, M. (2018). Ortaokul sosyal bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programlarının Azerbaycan ve Türkmenistan’daki eşdeğer derslerin öğretim programlarıyla karşılaştırılması. Doktora Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Rahmanov, A. (2004). Türkiye-Türkmenistan ilişkileri. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Savaş, S. (2016). Türk dünyasındaki eğitim alanındaki gelişmeler ve yenilikler. Journal of Azerbaijani Studies, 60, 269-283.
  • Turan, R. (2016), Sovyet Türkmenistan’ından bağımsız devlete Türkmenistan’da tarih öğretimi. Journal of Human Sciences, 13(3), 5978- 5997.
  • Türk, F. (2010). Türkiye-Türkmenistan ilişkileri 1990-2010. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 57-64.
  • T.C.B.K.K.G.M. (2014). https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi /donem24/yil01/ss663.pdf adresinden 25.08.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler programında değerler eğitiminin mevcut durumunun belirlenmesi ve öğretmenlere yönelik bir program modülü geliştirme. Doktora Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Yılbat, B. (2001). XIX. yüzyıl seyyahlarına göre Türkmenistan tarihi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Oran 0000-0001-5995-8430

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2019
Kabul Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Oran, M. (2019). Türkmen Öğrencilerin Türkmenistan’da Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Dersler Hakkındaki Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 191-198. https://doi.org/10.18506/anemon.454063

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.