Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYA KULLANAN TÜKETİCİLERİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: INSTAGRAM ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 4, 1 - 14, 30.04.2019

Öz

Teknolojinin
gelişmesi toplumsal, sosyal ve kültürel anlamda hayatımızın her anını gün
geçtikçe artan seviyede etkilemektedir. Bu etkilemeye bağlı olarak teknolojinin
kullanımı kamu kurumları, işletmeler ve bireysel arasında yaygınlaşmaktadır.
Özellikle işletmeler sosyal medya üzerinden ürünlerinin tanıtım, reklam, satış
pazarlama vb. birçok aşamasında yoğun olarak kullanmaktadır. Sosyal medya
araçları sürekli olarak gelişmekte ve artmaktadır. Dünya genelinde olduğu gibi
ülkemizde de ınstagram sosyal medya araçları arasında en yoğun ve fazla şekilde
kullanılan araçtır. Bu çalışma, sosyal medya araçlarından instagram kullanan
tüketicilerin algılarının demografik faktörler açısından farklılık gösterip
göstermediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin sosyal
medya kullanım oranları fazla olduğu için araştırma bu grup üzerinde planlanmış
ve yürütülmüştür. Çalışmanın örneklem grubunu Kastamonu Üniversitesi Devrekâni TOBB
Meslek Yüksekokulu ve İletişim fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
23™paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketin değerlendirilmesi sonucunda;
yaş, cinsiyet ve eğitim durumunun ınstagram algıları
arasındaki fark
istatistiksel olarak önemsiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyalağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107-122.
  • Aksoy, R. (2009). İnternet Ortamında Pazarlama. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Armağan, V. (2018). Dijital Dönüşüm Sürecinde Akıllı Şehirler ve E-Devlet Platformu. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (46), 388-413.
  • Bosca, S. (2015). Instagram’da En Çok Satılan Ürünler Neler?, http://www.salihbosca.com/ instagramda-en-cok-satilan-urunler-neler, Erişim Tarihi 25.02.2019.
  • ICrossing. (2018.01.08). 10. 12, 2018 tarihinde What is Social Media?: https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı.
  • İnce, M., ve Bozyiğit, S. (2018). Tüketicilerin Instagram Reklamlarına Karşı Tutumlarının Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Y Ve Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Beykoz Akademi Dergisi, 6(2), 39-56.
  • Kaplan, A. M., ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons (53), 59-68.
  • Lietsala, K., ve Sirkkunen, E. (2008). Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy. Tampere, Finlandiya: Tampere University Press.
  • Özeltürkay, E., Bozyiğit, S., ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma. Marmara Öneri Dergisi, 12, s. 175-198.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir ? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sayın, A.A., Armağan, M.V., ve Karakulle, İ. (2017). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Etkileri Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 46, Mayıs 2017, s. 437-452.
  • Yağcı, M. İ., ve İlarslan, N. (2010), “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Zarella, D. (2010). The social Media Marketing Book. Sebastopol, Kanada: O'Reilly.
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 4, 1 - 14, 30.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyalağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107-122.
  • Aksoy, R. (2009). İnternet Ortamında Pazarlama. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Armağan, V. (2018). Dijital Dönüşüm Sürecinde Akıllı Şehirler ve E-Devlet Platformu. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (46), 388-413.
  • Bosca, S. (2015). Instagram’da En Çok Satılan Ürünler Neler?, http://www.salihbosca.com/ instagramda-en-cok-satilan-urunler-neler, Erişim Tarihi 25.02.2019.
  • ICrossing. (2018.01.08). 10. 12, 2018 tarihinde What is Social Media?: https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı.
  • İnce, M., ve Bozyiğit, S. (2018). Tüketicilerin Instagram Reklamlarına Karşı Tutumlarının Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Y Ve Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Beykoz Akademi Dergisi, 6(2), 39-56.
  • Kaplan, A. M., ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons (53), 59-68.
  • Lietsala, K., ve Sirkkunen, E. (2008). Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy. Tampere, Finlandiya: Tampere University Press.
  • Özeltürkay, E., Bozyiğit, S., ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma. Marmara Öneri Dergisi, 12, s. 175-198.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir ? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sayın, A.A., Armağan, M.V., ve Karakulle, İ. (2017). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Etkileri Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 46, Mayıs 2017, s. 437-452.
  • Yağcı, M. İ., ve İlarslan, N. (2010), “Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Zarella, D. (2010). The social Media Marketing Book. Sebastopol, Kanada: O'Reilly.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Volkan Armağan Bu kişi benim

İsmail Karakulle 0000-0002-5372-2010

Ömer Karademir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Armağan, M. V., Karakulle, İ., & Karademir, Ö. (2019). SOSYAL MEDYA KULLANAN TÜKETİCİLERİN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: INSTAGRAM ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 1-14.