BibTex RIS Kaynak Göster

IMMANUEL KANT'IN EĞİTİM ANLAYIŞI

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 03.12.2010

Öz

ÖZET
Kant'ın eğitim alanında, elikte sıkça eleştirilen formalizminin aksine,
deneye ve somut çevre koşullarına önem verdiğini, buna karşılık ahlak
felsefesindeki temel ilke ve değerleri eğitim alanına taşıdığım görüyoruz: O,
eğitimi esas olarak bireyin maksimlerini değiştirme, yani ona ahlaki
maksimler kazandırma süreci olarak karar; temel hedef de, kendi başına
amaç olan insanın kültürleşme ve sivilleşme aşamalarından geçerek
ahlakileşmesidir.
Anahtar Kelimeler: Kant, Eğitim, Fiziksel Eğitim, Ahlaki Eğitim,
Ahlakileşme

 

ABSTRACT
Against the so often criticism of his formalism in ethics, Kant appeai-s to
put significant weight on experiments and concrete environmental conditions
in the field of education while he applies basic principles and values of
ethics to education. He takes education basically as transforming maxims of
individual, i.e. as the course helping an individual get ethical maxims, The
main target is his being moral (ethical) through cultivation and civilization.
Key words: Kant, education, physical education, moral education,
moralization

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lokman Çilingir Bu kişi benim

Rıdvan Küçükali Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Çilingir, L., & Küçükali, R. (2010). IMMANUEL KANT’IN EĞİTİM ANLAYIŞI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(10).