BibTex RIS Kaynak Göster

ARİSTOTELES'İN EĞİTİM ANLAYIŞI

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 03.12.2010

Öz

ÖZET
Aristoteles ortaya koyduğu realist felsefenin gereği olan bir eğitim
modeli tasarlamış ve bunu felsefi doktrinin yapısal içeriğine göre
şekillendirmiştir. Eğitim ile hem yurttaşların mükemmel yada mutlu bireyler
olarak yetiştirilmeleri, hemde devletin politik amaçları gerçekleştirilmeye
çalışılmıştır. Bu bağlamda O'nda devlet ve eğitim teorisinin birbirine sıkı
sıkıya bağlı olduğu görülmüştür. Bu araştırmada Aristoteles 'in hem toplum,
hemde bireyin mutluluğu için verilecek eğitimin nasıl olması gerektiğine
ilişkin düşünceleri incelenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Etik, mutluluk zihinsel gelişim, bedensel gelişim, doğru
yaşam.

 

ABSTRACT
Aristotle's View Of The Education
Aristotle planned an education from which is necassary for his
realistic philosophy and shaped this philosophy doctirine according to the
structural content.lt was tired- to grow fellows perfect or happy people and
realize the political aims of the state with education. In this situation, it was
undertood that the theory of the state and education banded to each other
tightly for him.In this study, his thoughts on how the education should be for
the happiness of both society and person are anayzed..
Key Words: Ethic, happiness, mental development, physical
development,right life.

Yıl 2004, Sayı: 10, - , 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Z. (2010). ARİSTOTELES’İN EĞİTİM ANLAYIŞI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(10).