BibTex RIS Kaynak Göster

ANLAMLI ÖĞRENMENİN ÖĞRETİMDE UYGULANMASI

Yıl 2006, Sayı: 13, 71 - 80, 04.12.2010

Öz

Bu makalede Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramı ve temel prensipleri
hakkında bilgi verilmektedir. Anlamlı öğrenme sunuş yoluyla öğretimin uygulandığı
sınıflarda gerçekleşmektedir. Bir başka deyişle, sunuş yoluyla öğretim Ausubel'in
kuramının öğretim stratejisidir. Bu nedenle, çalışmada sunuş yoluyla öğretim, uygulama
kriterleri ve bu stratejide izlenmesi gereken basamaklar detaylı olarak incelenmekte;
stratejinin yararlılığı, etkililiği ve sınırlılıkları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, sunuş
yoluyla öğretimin öğretim sürecine katkıları araştırmacıların açıklamaları ışığında
tartışılmakta; son olarak bu yaklaşımı kullanacak öğretmenlere de bazı genel önerilerde
sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). AkJiföğrenme. İzmir: Egitim Dünyası Yayınları.
  • Altunay, U. (2000). Ön örgütleyicilerin ve ögrenci tutumlarının İngilizce ironik metinlerin anlaşılması üzerine etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eyıoı Üniversitesi, İzmir.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of language leaming and teachingo Prentice Hall Regents.
  • Çakıcı, D. (2005). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum ve okudu~unu anlama üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Jacobsen, D.,Eggen, P., Kauchak, D. ve Dulaney, C. (1985). Methods for teaching: A skills approach. Columbus: Charles E. Merrili Publishing Company.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teachingo Wadsworth Publishing Company.
  • McInemey, D. M. ve McInemey, V. (2002). Educational psychology: Constructing leaming. Australia: Pearson Education.
  • Senemogıu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Snowman, J. ve Biehler, R. (2003). Psychology applied to teachingo Boston: Houghton Miffiin Company.
  • Sönmez, V. (200l). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). ilköğretim Fen Öğretimi. YÖK: Ankara.
  • Woolfolk, A. (1993). Educational psychology. Boston: AlIyn and Bacon
  • Woolfolk, A. (200 I). Educalional psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Yıl 2006, Sayı: 13, 71 - 80, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). AkJiföğrenme. İzmir: Egitim Dünyası Yayınları.
  • Altunay, U. (2000). Ön örgütleyicilerin ve ögrenci tutumlarının İngilizce ironik metinlerin anlaşılması üzerine etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eyıoı Üniversitesi, İzmir.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of language leaming and teachingo Prentice Hall Regents.
  • Çakıcı, D. (2005). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum ve okudu~unu anlama üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Jacobsen, D.,Eggen, P., Kauchak, D. ve Dulaney, C. (1985). Methods for teaching: A skills approach. Columbus: Charles E. Merrili Publishing Company.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teachingo Wadsworth Publishing Company.
  • McInemey, D. M. ve McInemey, V. (2002). Educational psychology: Constructing leaming. Australia: Pearson Education.
  • Senemogıu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Snowman, J. ve Biehler, R. (2003). Psychology applied to teachingo Boston: Houghton Miffiin Company.
  • Sönmez, V. (200l). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). ilköğretim Fen Öğretimi. YÖK: Ankara.
  • Woolfolk, A. (1993). Educational psychology. Boston: AlIyn and Bacon
  • Woolfolk, A. (200 I). Educalional psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Çakıcı Bu kişi benim

Birol Alver Bu kişi benim

Şükrü Ada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çakıcı, D., Alver, B., & Ada, Ş. (2010). ANLAMLI ÖĞRENMENİN ÖĞRETİMDE UYGULANMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 71-80.