BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKUL ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYONLARI: FARKLILIKLARIN VE SORUNLARIN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 1, 391 - 417, 17.02.2010

Öz

Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon
düzeylerini belirlemek ve çeşitli farklılıkları, problemleri araştırmak amacıyla
yapılmıştır. Araştırma evrenini Erzurum ilindeki kamu ve özel ilköğretim
okullarında görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. On ana başlık
altında toplam 46 değişkenden oluşan motivasyon anketi 351 öğretmen üzerinde
uygulanmıştır. Demografik özelliklerin ve okulların statülerinin öğretmenlerin
motivasyonlarında meydana getirdiği farklılıklar araştırılmış ve farklılıkların
hangi gruplardan kaynaklandığı belirlenmiştir. Varılan sonuçlar ışığında ilgili
taraflara daha başarılı çalışmalara ulaşılabilmesi için çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Cemaloğlu, N., 2002. Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:153-154.
  • Çetin, Ş., 2001. İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Çubukçu, Z., Döndar, İ., 2003. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Evans, L., 2000. The effects of educational change on moral, job satisfaction and motivation. Journal of Educational Change, 1: 173-192.
  • İdil, Orhan. İşletmeler için genel istatistik, İşletme fak. Yay. No: 207, Cilt 1, İstanbul 1989
  • Jones, W. D., 2001. New teachers for a new millennium, Black Collegian, 31, (2), 72.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi, 4. basım, Ankara, 1991
  • Koçel, T., 2001. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 8. Baskı. İstanbul.
  • Kurtuluş, K., İşletmelerde Araştırma Yöntembilimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 210, İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No: 106, İstanbul, 1989.
  • Latham,A.S., 1998. Teacher satisfaction, Educational Leadership, 55,(5), 82.
  • MA, X. ve MacMillan, R. B., 1999. Influences of workplace conditions on teachers' job satisfication, The Journal of Educational Research, 93, (1), 39.
  • Mertler, C. A., 2002. Job satisfaction and perception of motivation among middle and high school teachers. American Secondary Education, 31, (1), 43.
  • Okutan, M., 2003. Okul Müdürlerinin İdari Davranışları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Osmay, N., 2002. İnsan Mühendisliği, Alfa Yayınları, 8. Baskı, İstanbul.
  • Özdamar, Kazım. SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, 4. baskı, 2001
  • Rowntree, D. Statistics Without Tears: A Primer for Non-mathematicians, Penguin Boks, London, 1991.
  • Siegel, S. And N.J. Castellan, Nonparametric Statistics for The Behavioural Sciences, McGraw-Hill International Editions, London, 1988.
  • SPSS, Statistical Package for Social Sciences, Release 5.0.1., SPSS Inc., 1992.
  • You, E., 2001. Exploring Teacher Job Satisfaction, Across years of Teaching Experience, Christian Education Journal, 5, (1), 118.
  • Yüksel, G., 2001. Öğretmenlerin Sahip Olmaları gereken Davranış Olarak Sosyal Beceri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:150
Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 1, 391 - 417, 17.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Cemaloğlu, N., 2002. Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:153-154.
  • Çetin, Ş., 2001. İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Çubukçu, Z., Döndar, İ., 2003. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Evans, L., 2000. The effects of educational change on moral, job satisfaction and motivation. Journal of Educational Change, 1: 173-192.
  • İdil, Orhan. İşletmeler için genel istatistik, İşletme fak. Yay. No: 207, Cilt 1, İstanbul 1989
  • Jones, W. D., 2001. New teachers for a new millennium, Black Collegian, 31, (2), 72.
  • Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi, 4. basım, Ankara, 1991
  • Koçel, T., 2001. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 8. Baskı. İstanbul.
  • Kurtuluş, K., İşletmelerde Araştırma Yöntembilimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 210, İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No: 106, İstanbul, 1989.
  • Latham,A.S., 1998. Teacher satisfaction, Educational Leadership, 55,(5), 82.
  • MA, X. ve MacMillan, R. B., 1999. Influences of workplace conditions on teachers' job satisfication, The Journal of Educational Research, 93, (1), 39.
  • Mertler, C. A., 2002. Job satisfaction and perception of motivation among middle and high school teachers. American Secondary Education, 31, (1), 43.
  • Okutan, M., 2003. Okul Müdürlerinin İdari Davranışları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:157.
  • Osmay, N., 2002. İnsan Mühendisliği, Alfa Yayınları, 8. Baskı, İstanbul.
  • Özdamar, Kazım. SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, 4. baskı, 2001
  • Rowntree, D. Statistics Without Tears: A Primer for Non-mathematicians, Penguin Boks, London, 1991.
  • Siegel, S. And N.J. Castellan, Nonparametric Statistics for The Behavioural Sciences, McGraw-Hill International Editions, London, 1988.
  • SPSS, Statistical Package for Social Sciences, Release 5.0.1., SPSS Inc., 1992.
  • You, E., 2001. Exploring Teacher Job Satisfaction, Across years of Teaching Experience, Christian Education Journal, 5, (1), 118.
  • Yüksel, G., 2001. Öğretmenlerin Sahip Olmaları gereken Davranış Olarak Sosyal Beceri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:150
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Önder Barlı Bu kişi benim

Bilsen Bilgili Bu kişi benim

Suat Çelik Bu kişi benim

Samih Bayrakçeken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., Bayrakçeken, S. (2010). İLKÖĞRETİM OKUL ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYONLARI: FARKLILIKLARIN VE SORUNLARIN ARAŞTIRILMASI. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 391-417.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.