İşportacılık, çoğunlukla az gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelerde formel
sektörde istihdam imkanı bulamayan bireylerin iş alanıdır ve gelişmekte olan
ülkeler grubunda yer alan ülkemizde de yaygın olarak görülmektedir. İşportacılık,
kentsel alanlardaki işsiz ve geçim zorluğu içinde olan insanların kendi kendilerine
yarattığı bir istihdam alanıdır. Bu sektörden alışveriş yapan insanlarımızın oranı
hayli fazladır. Alışveriş sürecinde alıcı ile satıcı arasındaki iletişimin bağırma
eylemi ile sağlanmaya çalışılması, araştırmanın temel konusu olarak alınmıştır.
Bu çalışmada; “bağırmanın” iletişimsel rolü, satışlarda-alımlarda ne derece etkili
olduğu ve işportacıların bağırmalarının gürültü kirliliğine neden olup olmadığı bir
anket uygulaması ile tespit edilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2 |