BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN DÜŞÜK KALORİLİ (LIGHT) ÜRÜNLERE YÖNELİK TUTUMLARI -ERZURUM İLİNDE PİLOT ÇALIŞMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 411 - 433, 18.02.2010

Öz

Günümüz tüketicisinin sağlıklı yaşam ve formunu koruma isteği hem
yaşam şeklinde hem de tüketim kalıbında değişiklikler yapmasına, iş ve günlük
hayatında spora ve dengeli beslenmeye daha fazla önem vermesine neden
olmuştur. Bu gelişmelere paralel olarak, düşük kalorili gıda tüketimi oldukça
artmış ve düşük kalorili gıdaları tercih edenlerden oluşan yeni bir pazar ortaya
çıkmıştır. Günümüzde her gıda grubunun düşük kalorili versiyonunu bulmak
mümkündür. Düşük kalorili gıdaların, tüketici talepleri doğrultusunda pazarda
giderek büyüyen bir yer edinmesi nedeniyle bu çalışmada düşük kalorili gıda
kullanan ve kullanmayan tüketicilerin profilinin çıkarılması hedeflenmiştir.
Tüketicilerin düşük kalorili gıda satın alma davranışları, düşük kalorili ürünlere
yönelik tutumları ve gıda hakkındaki bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Çalışmanın ana kütlesini Atatürk Üniversitesi’nin Erzurum İl Merkezi’ndeki
fakültelerinde eğitimlerini sürdüren öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma
sonucunda düşük kalorili gıda kullanan tüketicilerin genel olarak, düşük kalorili
gıdalar hakkında olumlu tutumlara sahip oldukları ve düşük kalorili gıdaları
formlarını korumak için tercih ettikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksulu, İkbal (2001); “ Tüketicide Sağlığını Koruma Bilinci ve Satın Alma Noktasında Tüketici Tutumları: Ambalajlı Gıda Ürünleri Üzerine Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:16, Sayı:1, 115-127.
  • Aycan, Nihat, Suat Türkoğuz, Özlem Tokuşoğlu (2005); “ Food Attitudes towards Food Safety Concept among Turkish University Students”, Journal of Social Sciences, 1(3), 156-161.
  • Bartlam, Mike J. (1993); “Healty and Light Foods: Understanding the Consumer” British Food Journal,95(3), ss. 3-9.
  • Bellisle, F., M.A. Altenburg De Assıs, B. Fıeux, P. Preziosi, P. Galan, B. GuyGrands, S. Hercberg (2001); “ Use of “Light” Foods and Drinks in Frech Adults: Biological, Anhropometric and Nutritional Correlates”, Journal of Human Nutrition Dietet, 14, ss. 191-206.
  • Capital Dergi, www.capital.com.tr/haber, Erişim Tarihi:07.01.2005.
  • Dünya Sağlık Örgütü, www.who.int/nut/obs.htm, Erişim Tarihi:20.04.2005.
  • Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü,www.kkgm.gov.tr/Mevzuat/khk560/Kodeks/Tebligler, Erişim Tarihi:06.03.2005.
  • Kurtuluş, Kemal (1998); Pazarlama Araştırmaları, Avcıol Basım Yayım, İstanbul.
  • Macaskill, Lesley, Alison Paul and Brian Pitcher (1998), “Consumer Acceptance of Lower Fat Foods”, Journal of Nutrition Education, Nov/Dec;30,ss. 410-413.
  • Roınınen, K., Lahteenmakı and H. Tuorıla (1999); “Quantification of Consumer Attitudes to Health and Hedonic Characteristics of Foods”, Appetite, 33,ss. 71-88.
  • Sağlık Özel İhtisas Komisyonu Raporu, www. ekutup.dpt.gov.tr/saglik/ Erişim Tarihi; 09.03.2005.
  • Schwenk, E. Nancy, Joanne F. Guthrie (1997); “Trends in Marketing an Usage of Fat-Modified Foods:Implications for Dietary Status and Nutrition Promotion,Family Economics and Nutrition Review,10(4),ss. 16-33.
  • Viane, Jacques, Gellynck, Xavier (1997); “Consumer Behavior Towards Light Products in Belgium” British Food Journal, 99(3) ss. 105-113.
  • Zandastra, E.H, C. De Graaf, W. A. Van Staveren (2000); “Influence of Health and Taste Attitudes on Consumption of Low and High-Fat Foods”, Food Quality and Preference, 12,ss. 75-82
Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 411 - 433, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Aksulu, İkbal (2001); “ Tüketicide Sağlığını Koruma Bilinci ve Satın Alma Noktasında Tüketici Tutumları: Ambalajlı Gıda Ürünleri Üzerine Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:16, Sayı:1, 115-127.
  • Aycan, Nihat, Suat Türkoğuz, Özlem Tokuşoğlu (2005); “ Food Attitudes towards Food Safety Concept among Turkish University Students”, Journal of Social Sciences, 1(3), 156-161.
  • Bartlam, Mike J. (1993); “Healty and Light Foods: Understanding the Consumer” British Food Journal,95(3), ss. 3-9.
  • Bellisle, F., M.A. Altenburg De Assıs, B. Fıeux, P. Preziosi, P. Galan, B. GuyGrands, S. Hercberg (2001); “ Use of “Light” Foods and Drinks in Frech Adults: Biological, Anhropometric and Nutritional Correlates”, Journal of Human Nutrition Dietet, 14, ss. 191-206.
  • Capital Dergi, www.capital.com.tr/haber, Erişim Tarihi:07.01.2005.
  • Dünya Sağlık Örgütü, www.who.int/nut/obs.htm, Erişim Tarihi:20.04.2005.
  • Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü,www.kkgm.gov.tr/Mevzuat/khk560/Kodeks/Tebligler, Erişim Tarihi:06.03.2005.
  • Kurtuluş, Kemal (1998); Pazarlama Araştırmaları, Avcıol Basım Yayım, İstanbul.
  • Macaskill, Lesley, Alison Paul and Brian Pitcher (1998), “Consumer Acceptance of Lower Fat Foods”, Journal of Nutrition Education, Nov/Dec;30,ss. 410-413.
  • Roınınen, K., Lahteenmakı and H. Tuorıla (1999); “Quantification of Consumer Attitudes to Health and Hedonic Characteristics of Foods”, Appetite, 33,ss. 71-88.
  • Sağlık Özel İhtisas Komisyonu Raporu, www. ekutup.dpt.gov.tr/saglik/ Erişim Tarihi; 09.03.2005.
  • Schwenk, E. Nancy, Joanne F. Guthrie (1997); “Trends in Marketing an Usage of Fat-Modified Foods:Implications for Dietary Status and Nutrition Promotion,Family Economics and Nutrition Review,10(4),ss. 16-33.
  • Viane, Jacques, Gellynck, Xavier (1997); “Consumer Behavior Towards Light Products in Belgium” British Food Journal, 99(3) ss. 105-113.
  • Zandastra, E.H, C. De Graaf, W. A. Van Staveren (2000); “Influence of Health and Taste Attitudes on Consumption of Low and High-Fat Foods”, Food Quality and Preference, 12,ss. 75-82
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Kemal Yılmaz Bu kişi benim

Sevtap Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M. K., & Ünal, S. (2010). TÜKETİCİLERİN DÜŞÜK KALORİLİ (LIGHT) ÜRÜNLERE YÖNELİK TUTUMLARI -ERZURUM İLİNDE PİLOT ÇALIŞMA. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 411-433.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.