BibTex RIS Kaynak Göster

YATIRIMCILARIN BİLGİLENDİRİLMESİNDE BORSA WEB SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİ: FEAS ÜYESİ BORSALAR ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 305 - 326, 18.02.2010

Öz

İletişim teknolojisinde son yıllarda görülen gelişimin en önemli
ürünlerinden birisi İnternet ve bu ortamda yer alan Web siteleridir. Bir menkul
kıymet borsası için hayati öneme sahip eşanlı bilgilendirmenin
gerçekleştirilmesinde Web siteleri önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Bu
çalışmada, (FEAS) Avrasya Borsalar Federasyonu’na üye ülkelerin menkul
kıymet borsalarına ait Web siteleri, yatırımcıların bilgilendirilmesi bakış açısıyla
incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi kullanılarak yapılan çalışmada ele alınan 27
borsa Web sitesi, genel görünüm, kullanım kolaylığı, içerik, teknik özellikler,
iletişim bilgileri başlıkları altında değerlendirilmiştir. Örneklem kapsamında
analiz edilen siteler genel olarak başarılı bulunurken, mevcut içeriğin kullanıcıları
tatmin etmesi noktasında bazı eksiklikler görülmüştür. Tasarım, teknik özellikler
ve içerik bakımından zenginleştirilmiş Web sitelerinin, yatırımcıların
bilgilendirilmesi noktasında önemli katkılar sağlayacağı unutulmamalıdır.

Kaynakça

  • Armstrong III, Frank (2004) The Informed Investor, Amaco: A Hype-Free Guide to Constructing a Sound Financial Portfolio, AMACOM, New York
  • Bonding B. Karin, (2002), Fundamentals of Investing, Eight Edition, Addison Wesley, USA
  • Cotsakos M. Christos, (2000) It’s Your Money, Harper Collins Publishers
  • Fama F. Eugene, (1970), “Efficient Capital Markets: A Review of Theory and Emprical Work”, The Journal of Finance Vol:25, No:2, Papers and Proceedings of the Twenty-Eighth annual Meeting of the American Finance Association New York, N. Y. December 1969 p:383-417
  • Doğu M., (1996), Gelişen Hisse Senedi Piyasaları ve Türkiye, Sermaye Piyasası Kurulu Yayını, Yayın No:27, Ankara
  • Kabaalioğlu, Haluk, (1985) Sermaye Piyasasında Kamuyu Aydınlatma İlkesi, Ege Matbaası İstanbul Nielsen, Jacob. (2000).
  • Designing Web Usability. Indianapolis, New Riders Publishing.
  • Sebek, R. (2004). “Evaluating internet information”, [Çevrimiçi]. Elektronik adres:
  • http://www.lib.vt.edu/help/instruct/evaluate/evaluating.html [13 Temmuz 2006].
  • Tezcanlı M. Varış, (1996), İçeriden Öğrenenlerin Ticareti ve Manipülasyonlar, İMKB Yayınları, İstanbul Wimmer R. D. ve Dominick, J. R. (2000). Mass Media Research: An Introduction. Belmont: Wadsworth PublishingCompany.
  • STANDARD & POORS, Emerging Stock Markets Factbook 2001
  • http://www.feas.org/Content.cfm?Get=History&Top=About..12.07.2006
  • http://www.tbb.org.tr/turkce/duyurular/iktisat_kongresi/Ek%2010%20IMKB.pd f 12.07.2006
  • http://www.investorwords.com/1693/emerging_market.html 3.07.2004.
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 305 - 326, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Armstrong III, Frank (2004) The Informed Investor, Amaco: A Hype-Free Guide to Constructing a Sound Financial Portfolio, AMACOM, New York
  • Bonding B. Karin, (2002), Fundamentals of Investing, Eight Edition, Addison Wesley, USA
  • Cotsakos M. Christos, (2000) It’s Your Money, Harper Collins Publishers
  • Fama F. Eugene, (1970), “Efficient Capital Markets: A Review of Theory and Emprical Work”, The Journal of Finance Vol:25, No:2, Papers and Proceedings of the Twenty-Eighth annual Meeting of the American Finance Association New York, N. Y. December 1969 p:383-417
  • Doğu M., (1996), Gelişen Hisse Senedi Piyasaları ve Türkiye, Sermaye Piyasası Kurulu Yayını, Yayın No:27, Ankara
  • Kabaalioğlu, Haluk, (1985) Sermaye Piyasasında Kamuyu Aydınlatma İlkesi, Ege Matbaası İstanbul Nielsen, Jacob. (2000).
  • Designing Web Usability. Indianapolis, New Riders Publishing.
  • Sebek, R. (2004). “Evaluating internet information”, [Çevrimiçi]. Elektronik adres:
  • http://www.lib.vt.edu/help/instruct/evaluate/evaluating.html [13 Temmuz 2006].
  • Tezcanlı M. Varış, (1996), İçeriden Öğrenenlerin Ticareti ve Manipülasyonlar, İMKB Yayınları, İstanbul Wimmer R. D. ve Dominick, J. R. (2000). Mass Media Research: An Introduction. Belmont: Wadsworth PublishingCompany.
  • STANDARD & POORS, Emerging Stock Markets Factbook 2001
  • http://www.feas.org/Content.cfm?Get=History&Top=About..12.07.2006
  • http://www.tbb.org.tr/turkce/duyurular/iktisat_kongresi/Ek%2010%20IMKB.pd f 12.07.2006
  • http://www.investorwords.com/1693/emerging_market.html 3.07.2004.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Bayram Bu kişi benim

Fatih Temizel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayram, F., & Temizel, F. (2010). YATIRIMCILARIN BİLGİLENDİRİLMESİNDE BORSA WEB SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİ: FEAS ÜYESİ BORSALAR ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 305-326.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.