BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TARİH DERSLERİNDEKİ İLGİ ALANLARI (Erzurum Örneği)

Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 1, 163 - 177, 18.02.2010

Öz

Öğrencilerin ilgi ve istekleri öğretim faaliyetlerinin başarıya ulaşmasında
çok önemli bir yere sahiptir. Tarih ise ülkemizde öğrencilerin en az ilgi
duydukları öğretim alanlarından birisidir. Bu yüzden tarih öğretimi alanında
öğrenci ilgi ve isteklerinin tespiti ve öğretimde dikkate alınması büyük bir önem
arz etmektedir. Bu çalışmada Erzurum’da lise öğrencilerinden seçkisiz (random)
olarak oluşturulan örneklemde tarih dersleri bağlamında öğrencilerin ilgi alanları
tespit edilmeye ve bunların doğrultusunda önerilere gidilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Baştuğ, Hasan, (1996), Kırıkkale İl Merkezi Lise ve Dengi Okullarında Tarih Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Değerlendirilmesi, (Gazi Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Kırıkkale.
  • Borries, Bodo Von, (1998), “Gençlik ve Tarih: Gençler Arasında Tarih Bilinci
  • Konulu Karşılaştırmalı Avrupa Projesi” Tarih Eğitimi ve Tarihte “Öteki” Sorunu, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, ss. 234-245.
  • Jensen, Bernard Eric, (2003), “Okullarda ve Genel Olarak Toplumda Tarih:Tarih Öğretiminde Tarihsellik Üzerine Düşünceler”, Tarihin Kötüye Kullanımı, (Çev. Nurettin Elhüseyni), Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, ss. 83-101.
  • Kabapınar, Yücel, (1991), Müfredat Programı ve Ders Kitapları Açısından Ortaöğretim’de (Lise)Tarih Öğretimi, (Dokuz Eylül Üniversitesi Basılmamış Yüksek lisans Tezi), İzmir.
  • …………….., (1999), “Geleneksel ve Çağdaş Tarih Öğretmeni: Türkiye ve İngiltere Örneği”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 11, ss. 246- 254.
  • Karasar, Niyazi, (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kılıç, Abdurrahman ve Serdal Seven, (2002), Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Özbaran, Salih, (1992) Tarih ve Öğretimi, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • …………….., (1997) Tarih, Tarihçi ve Toplum, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Özbaran, Salih, (2003), Güdümlü Tarih,, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Paykoç, Fersun, (1991), Tarih Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Safran, Mustafa, (1993), Ortaöğretim Kurumlarında Tarih Öğretiminin Yapı ve Sorunlarına İlişkin Bir Araştırma, (Gazi Üniversitesi Basılmamış Doçentlik Tezi), Ankara.
  • …………….., (2006), Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Tekeli, İlhan (1998), Tarih Bilinci ve Gençlik, Karşılaştırmalı Avrupa ve Türkiye Araştırması, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 1, 163 - 177, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Baştuğ, Hasan, (1996), Kırıkkale İl Merkezi Lise ve Dengi Okullarında Tarih Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Değerlendirilmesi, (Gazi Üniversitesi Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Kırıkkale.
  • Borries, Bodo Von, (1998), “Gençlik ve Tarih: Gençler Arasında Tarih Bilinci
  • Konulu Karşılaştırmalı Avrupa Projesi” Tarih Eğitimi ve Tarihte “Öteki” Sorunu, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, ss. 234-245.
  • Jensen, Bernard Eric, (2003), “Okullarda ve Genel Olarak Toplumda Tarih:Tarih Öğretiminde Tarihsellik Üzerine Düşünceler”, Tarihin Kötüye Kullanımı, (Çev. Nurettin Elhüseyni), Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, ss. 83-101.
  • Kabapınar, Yücel, (1991), Müfredat Programı ve Ders Kitapları Açısından Ortaöğretim’de (Lise)Tarih Öğretimi, (Dokuz Eylül Üniversitesi Basılmamış Yüksek lisans Tezi), İzmir.
  • …………….., (1999), “Geleneksel ve Çağdaş Tarih Öğretmeni: Türkiye ve İngiltere Örneği”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 11, ss. 246- 254.
  • Karasar, Niyazi, (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kılıç, Abdurrahman ve Serdal Seven, (2002), Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Özbaran, Salih, (1992) Tarih ve Öğretimi, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • …………….., (1997) Tarih, Tarihçi ve Toplum, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Özbaran, Salih, (2003), Güdümlü Tarih,, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Paykoç, Fersun, (1991), Tarih Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Safran, Mustafa, (1993), Ortaöğretim Kurumlarında Tarih Öğretiminin Yapı ve Sorunlarına İlişkin Bir Araştırma, (Gazi Üniversitesi Basılmamış Doçentlik Tezi), Ankara.
  • …………….., (2006), Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Tekeli, İlhan (1998), Tarih Bilinci ve Gençlik, Karşılaştırmalı Avrupa ve Türkiye Araştırması, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Kaya Bu kişi benim

Muammer Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, R., & Demirel, M. (2010). LİSE 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TARİH DERSLERİNDEKİ İLGİ ALANLARI (Erzurum Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 163-177.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.