BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6., 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE OSMANLI ALGISI

Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 2, 245 - 261, 18.02.2010

Öz

Bu arastırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin, Osmanlılar hakkındaki
düsüncelerini, yaklasımlarını öğrenmek ve Sosyal Bilgiler dersinin, zihinlerindeki
Osmanlı algısının olusumunda olumlu ya da olumsuz ne kadar etkili olduğunu
ortaya çıkarmaktır.
Arastırmada belirtilen amacı gerçeklestirmek için tarama modeli uygulanmıs,
anket sonuçları bilgisayar ortamında analiz edilmistir.
Elde ettiğimiz veriler çok fazla sasırtıcı olmamakla beraber bazı durumlarda
öğrencilerin bakıs açıları tahmin edilenden çok farklı olmustur. Sorulara verilen
cevaplardaki faklılıklar, sosyo-ekonomik durumun bile tarihe bakıs açısını
değistirebileceğini düsündürmektedir.
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersini genel olarak Osmanlı algısı adına olumlu
buldukları görülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, ilköğretim, tarih eğitimi, Osmanlı algısı.

 

Abstract : This research aims to learn the elementary school student’s ideas and
way of thinking about the Ottoman Empire; also this research tries to reveal how
much social studies class is effective negatively or positively on the perception of
Ottoman Empire.
In order to reach the purpose mentioned above, survey model was used and results
were analyzed by the way of a computer program.
Although acquired datas aren’t very surprising, some answers was very different
from the other anticipated answers. Differences among the answers shows that
even the socio economic situation can be effective on the perception of history.
It is observed that students find the social studies class useful to understand
Ottoman Empire.

Key Words: Social studies, elemantary education, history education, perception
of Ottoman empire.

Kaynakça

  • Cevizci, A. (2002). Pradigma Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları. İstanbul
  • Çepni, S.(2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Trabzon.
  • Dance E.H. (1971) Orta Dereceli Okullarda Tarihin Yeri (Çeviren: O. Horasanlı). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. İstanbul
  • Kafesoğlu İ. (1963). “Tarih İlmi ve Bizde Tarihçilik”. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Dergisi. Cilt:XIII. İstanbul
  • Karasar, N.(1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık. Ankara
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, (Çev: Dursun Bayrak ve diğ.) Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Safran M. & Ata B. (1996). “Barışçı tarih öğretimi Üzerine Çalışmalar Türkiye’de Tarih Ders Kitaplarında Yunanlılar’a İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. C:16. Ankara
  • Togan. A.Z.V. (1981). Umumi Türk Tarihine Giriş. Enderun Kitabevi. İstanbul
Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 2, 245 - 261, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Cevizci, A. (2002). Pradigma Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları. İstanbul
  • Çepni, S.(2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Trabzon.
  • Dance E.H. (1971) Orta Dereceli Okullarda Tarihin Yeri (Çeviren: O. Horasanlı). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. İstanbul
  • Kafesoğlu İ. (1963). “Tarih İlmi ve Bizde Tarihçilik”. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Dergisi. Cilt:XIII. İstanbul
  • Karasar, N.(1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık. Ankara
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, (Çev: Dursun Bayrak ve diğ.) Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Safran M. & Ata B. (1996). “Barışçı tarih öğretimi Üzerine Çalışmalar Türkiye’de Tarih Ders Kitaplarında Yunanlılar’a İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. C:16. Ankara
  • Togan. A.Z.V. (1981). Umumi Türk Tarihine Giriş. Enderun Kitabevi. İstanbul
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A. (2010). İLKÖĞRETİM 6., 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE OSMANLI ALGISI. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 245-261.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.