Year 2016, Volume 14, Issue 3, Pages 0 - 0 2016-11-02

Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰

Mesut Günenç [1] , Ahmet Gökhan Biçer [2]

339 356

Bu çalışma, Hans Thies Lehmann’ın eseri Postdramatik Tiyatro (2006) içerisinde yer alan zaman, mekan, beden ve medya özelliklerine başvurarak Ravenhill’in aykırı oyunlarının çağdaş tiyatrodaki yeni eğilimleri vurgular. Postdramatik tiyatro özelliklerini önceleyerek Mark Ravenhill’in oyunlarının çağdaş İngiliz tiyatrosu kapsamında postdramatik koşullara nasıl adapte olabildiğini ve bu özelliklerin zaman uyumsuzluğunu, belirsiz uzamı, aktif bedenleri ve medyalaşmış kültürü nasıl yarattığını araştırır. Bu özellikler dikkate alınarak bu makale biçimin ve oyunların genel anlayışının nasıl değiştiğini göstermek için Mark Ravenhill’in Faust is Dead (1997) ve Pool (No Water) (2006) oyunlarını analiz eder. Bu çalışmada, özellikle beden ve medyanın postdramatik özellikleri kullanılarak Faust is Dead ve Pool (No Water) oyunları ile ilgili detaylı bir analiz yapılır. Bu analiz, dramatik olmayan metinlerin, performansın, aktif beden ve seyirci kavramlarını kullanmasıyla geleneksel dramatik tiyatro yapısına karşı çıkar. Bu özgün oyunlarla Mark Ravenhill geleneksel kuralları, metni, dil ve karakterleri yapı bozumuna uğratır.

Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Mesut Günenç

Author: Ahmet Gökhan Biçer

Bibtex @ { cbayarsos262758, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18026/cbusos.89298}, title = {Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰}, key = {cite}, author = {Günenç, Mesut and Biçer, Ahmet Gökhan} }
APA Günenç, M , Biçer, A . (2016). Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (3), 0-0. DOI: 10.18026/cbusos.89298
MLA Günenç, M , Biçer, A . "Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/24866/262758>
Chicago Günenç, M , Biçer, A . "Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰ AU - Mesut Günenç , Ahmet Gökhan Biçer Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.18026/cbusos.89298 DO - 10.18026/cbusos.89298 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 14 IS - 3 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbusos.89298 UR - https://doi.org/10.18026/cbusos.89298 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰ %A Mesut Günenç , Ahmet Gökhan Biçer %T Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰ %D 2016 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 14 %N 3 %R doi: 10.18026/cbusos.89298 %U 10.18026/cbusos.89298
ISNAD Günenç, Mesut , Biçer, Ahmet Gökhan . "Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 / 3 (November 2016): 0-0. https://doi.org/10.18026/cbusos.89298