Year 2017, Volume 21, Issue 2, Pages 189 - 196 2017-12-29

Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar

Bahattin Karademir [1]

105 149

Gelişen piyasalarda, bağlı işletmeleriyle ilişkisiz sektörlerde faaliyet gösteren işletme grupları oldukça yaygındır. Bu çalışmada ilk olarak, işletme gruplarında sahiplik, kontrol ve organizasyon yapısı konuları incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda açıklanan görüşlere göre, ilk olarak, ileride yapılacak çalışmalarda, yönetsel ve örgütsel algıların işletme gruplarının stratejik dönüşümünde oynayabileceği rol göz önünde bulundurulabilir. İkinci olarak, işletme gruplarının bağlı işletmeleri arasındaki yatay ve dikey ilişkilerin meydana getirdiği sosyal ve ekonomik ağların oluşumu ve gelişimi araştırılabilir. Üçüncü olarak, işletme gruplarının örgütsel yapı ve stratejilerindeki değişimler örgütsel değişimin farklı modelleriyle incelenebilir. Bu kapsamda, önerilen üç farklı kuramsal bakış açısından yararlanılabilir: (a) algısal bakış açısı, (b) örgütsel ağ yapıları bakış açısı ve (c) evrimsel bakış açısı.
İşletme Grupları, Gelişen Piyasalar, Kuramsal Bakış Açıları
  • Aldrich, H. ve Ruef, M. (2006). Organizations evolving. 2.Baskı. Sage. Buğra, A. (1994). State and business in modern Turkey: A comparative study. SUNY Press.
  • Cuervo-Cazurra, A. (2006). Business groups and their types. Asia Pacific Journal of Management, 23(4), 419-437.
  • Çolpan, A. M., ve Hikino, T. (2008). Türkiye'nin büyük şirketler kesiminde işletme gruplarının iktisadi rolü ve çeşitlendirme stratejileri. Yönetim Araştırmaları Dergisi (Türkiye'de İşletme Grupları Özel Sayısı), 8(1-2), 23-58.
  • Granovetter, M. (2010). Business Groups and Social Organization. The handbook of economic sociology, 429. Holmes, R.M., Hoskisson, R, Kim, H., Wan W.P. ve Holcomb T.R. (2016). International strategy and business groups: A review and future research agenda. Journal of World Business. http://dx.doi.org/10.1016/j.jwb.2016.11.003
  • Hodgkinson, G.P. (2007). The cognitive perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Hoskisson, R. E., Eden, L., Lau, C. M., & Wright, M. (2000). Strategy in emerging economies. Academy of management journal, 43(3), 249-267.
  • Iacobucci, D., ve Rosa, P. (2005). Growth, diversification, and business group formation in entrepreneurial firms. Small Business Economics, 25(1), 65-82.
  • Khanna, T. ve Palepu, K. (1999). Policy shocks, market intermediaries, and corporate strategy: The evolution of business groups in Chile and India. Journal of Economics & Management Strategy, 8(2), 271-310.
  • Khanna, T. ve Rivkin, J. W. (2001). Estimating the performance effects of business groups in emerging markets. Strategic management journal, 45-74.
  • Khanna, T. ve Yafeh, Y. (2007). Business groups in emerging markets: Paragons or parasites? Journal of Economic Literature, 45(2), 331-372.
  • Selekler-Gökşen, N. ve Üsdiken, B. (2001). Uniformity and diversity in Turkish business groups: Effects of scale and time of founding. British Journal of Management, 12(4), 325-340.
  • Svejenova, S. ve Alvarez, J.L. (2007). Network perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Wright, M., Filatotchev, I., Hoskisson, R. E., & Peng, M. W. (2005). Strategy research in emerging economies: Challenging the conventional wisdom. Journal of management studies, 42(1), 1-33.
  • Yaprak, A., ve Karademir, B. (2010). The internationalization of emerging market business groups: an integrated literature review. International Marketing Review, 27(2), 245-262.
  • Yiu, D. W., Lu, Y., Bruton, G. D., ve Hoskisson, R. E. (2007). Business groups: An integrated model to focus future research. Journal of Management Studies, 44(8), 1551-1579.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Research Articles
Authors

Author: Bahattin Karademir (Primary Author)

Dates

Publication Date: December 29, 2017

Bibtex @research article { cuiibfd387730, journal = {Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-3747}, eissn = {2636-8889}, address = {Cukurova University}, year = {2017}, volume = {21}, pages = {189 - 196}, doi = {}, title = {Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar}, key = {cite}, author = {Karademir, Bahattin} }
APA Karademir, B . (2017). Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (2), 189-196. Retrieved from http://dergipark.org.tr/cuiibfd/issue/34827/387730
MLA Karademir, B . "Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar". Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 (2017): 189-196 <http://dergipark.org.tr/cuiibfd/issue/34827/387730>
Chicago Karademir, B . "Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar". Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 (2017): 189-196
RIS TY - JOUR T1 - Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar AU - Bahattin Karademir Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 189 EP - 196 VL - 21 IS - 2 SN - 1300-3747-2636-8889 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of Cukurova University Faculty of Economics and Administrative Sciences Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar %A Bahattin Karademir %T Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar %D 2017 %J Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi %P 1300-3747-2636-8889 %V 21 %N 2 %R %U
ISNAD Karademir, Bahattin . "Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar". Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 / 2 (December 2017): 189-196.
AMA Karademir B . Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar. JCUFEAS. 2017; 21(2): 189-196.
Vancouver Karademir B . Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2017; 21(2): 196-189.