Year 2019, Volume 7, Issue 3, Pages 1378 - 1393 2019-07-31

Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi

Kenan DöŞoĞlu [1] , M.Uğur DOĞAN [2]

12 39

Gerilim kararlılığı çok makinalı güç sistemlerinde baralardaki yüklenme durumuna bağlı gerilim ile maksimum yüklenme parametreleri arasındaki ilişki olarak tanımlanmaktadır. Gerilim ile maksimum yüklenme parametresi değiştiren bir çok etken bulunmaktadır. Bunlardan birisi de kademe değiştirici transformatörlerin etkisidir. Bu çalışmada, IEEE 14 baralı güç sisteminde kademe değiştirici transformatörün güç sistemi üzerindeki etkileri incelenmiştir. IEEE 14 baralı güç sisteminde kademe değiştirici transformatörün kullanılması ile gerilim kararlılığı analizi maksimum yüklenme parametresi-gerilim açısından yorumlanmıştır. Kademe değiştirici transformatörde analiz için gerilim ve reaktif güç kontrol modelleri kullanılmıştır. Kademe değiştirici transformatörün kullanılmadığı durum, kademe değiştirici transformatör gerilim ve reaktif güç kontrol modellerinin karşılaştırmaları yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda kademe değiştirici transformatörün kullanılmasında maksimum yüklenme parametre değerlerinin ve bara gerilim profillerinin azaldığı görülmüştür. 

Kademe değiştirici transformatör, Maksimum Yüklenme Parametresi Gerilim İlişkisi, Gerilim Kararlılığı
  • [1] G.M. Huang, L. Zhao, and X. Song, “A New Bifurcation Analysis for Power System Dynamic Voltage Stability Studies,” IEEE In Power Engineering Society Winter Meeting, New York, USA, 2002, pp. 882-887.
  • [2] A. Öztürk, “Güç Sistemlerinde Gerilim Karalılığının Genetik Algoritma İle İncelenmesi,” Doktora Tezi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, 2007.
  • [3] G. Andersson, P. Donalek, R. Farmer, N. Hatziargyriou, I. Kamwa, P. Kundur, and R. Schulz, “Causes of the 2003 Major Grid Blackouts in North America and Europe, and Recommended Means to Improve System Dynamic Performance,” IEEE Transactions on Power Systems, , vol. 20, no. 2-4, pp. 1922-1928, 2005.
  • [4] B.H. Chowdhury, and C.W. Taylor, “Stability Analysis: VQ Power Flow Simulation Versus Dynamic Simulation,” IEEE Transactions on Power Systems, vol. 15, no. 4, pp. 1354-1359, 2000.
  • [5] M.K. Döşoğlu, M. Dursun, G. Poyraz ve B. Küçük, “Investigation of Static Voltage Stability and Power Losses of ZIP Load Modeling in Power Systems,” ICAT2018, Maribor, Slovenia, 2018, pp. 41-45.
  • [6] M. K. Döşoğlu, M. Dursun, M. Özbay, G. Poyraz and B. Küçük “Effects on Static Voltage Stability of the Nonlinear Load Modelling in Power Systems,” IMCOFE 2017, Rome, Italy, 2017, pp. 244-253.
  • [7] M. K. Döşoğlu, S. Tosun, A. Öztürk, G. Poyraz “Faz Kaydırıcı Transformatörlerin Statik Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi,” İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 2, s. 3, ss. 43-52, 2013.
  • [8] M. K. Döşoğlu, U. Güvenç, S. Duman, M. Dursun, “3 Sargılı Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi,” 3. Anadolu Enerji Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 2015, ss. 292-298.
  • [9] L. Pereira, D. Kosterev, P. Mackin, D. Davies, J. Undrill and W. Zhu, “An Interim Dynamic Induction Motor Model for Stability Studies in The WSCC,” IEEE Transactions on Power Systems, vol. 17, no. 4, pp. 1108-1115, 2002.
  • [10] M. A. Kamarposhti and H. Lesani, “Effects of STATCOM, TCSC, SSSC and UPFC on Static Voltage Stability, ” Electrical Engineering,” vol. 93, no. 1, pp. 33-42, 2011.
  • [11] A. Sode-Yome, N. Mithulananthan, and K. Y. Lee, “Static Voltage Stability Margin Enhancement Using STATCOM, TCSC and SSSC,” In Transmission and Distribution Conference and Exhibition, Dalian, China, 2005, pp. 1-6.
  • [12] A. Sode-Yome and N. Mithulananthan, “Comparison of Shunt Capacitor, SVC and STATCOM in Static Voltage Stability Margin Enhancement,” International Journal of Electrical Engineering Education, vol. 41, no. 2, pp. 158-171, 2004.
  • [13] M. Dogan, S. Tosun, A. Ozturk, and M.K. Dosoglu, “Investigation of TCSC and SSSC Controller Effects on the Power System,” ELECO, Bursa, Türkiye, 2011, ss. 127-131.
  • [14] F. Milano, Power System Modelling and Scripting, 1st ed., Berlin, Germany: Springer, 2010, pp. 275-277.
  • [15] A. Kazemi and B. Badrzadeh, “Modeling and Simulation of SVC and TCSC to Study Their Limits on Maximum Loadability Point,” International Journal of Electrical Power Energy Systems, vol. 26, no. 8, pp. 619-626, 2004.
  • [16] F. Milano, “An Open Source Power System Analysis Toolbox,” IEEE Transactions on Power Systems, vol. 20, no. 3, pp. 1199-1206, 2005.
Primary Language tr
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-8804-7070
Author: Kenan DöŞoĞlu (Primary Author)
Institution: Düzce Üniversitesi
Country: Turkey


Author: M.Uğur DOĞAN

Dates

Publication Date: July 31, 2019

Bibtex @research article { dubited521863, journal = {Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-2446}, address = {Duzce University}, year = {2019}, volume = {7}, pages = {1378 - 1393}, doi = {10.29130/dubited.521863}, title = {Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi}, key = {cite}, author = {DöŞoĞlu, Kenan and DOĞAN, M.Uğur} }
APA DöŞoĞlu, K , DOĞAN, M . (2019). Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7 (3), 1378-1393. DOI: 10.29130/dubited.521863
MLA DöŞoĞlu, K , DOĞAN, M . "Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi". Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 (2019): 1378-1393 <http://dergipark.org.tr/dubited/issue/46290/521863>
Chicago DöŞoĞlu, K , DOĞAN, M . "Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi". Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 (2019): 1378-1393
RIS TY - JOUR T1 - Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi AU - Kenan DöŞoĞlu , M.Uğur DOĞAN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.29130/dubited.521863 DO - 10.29130/dubited.521863 T2 - Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1378 EP - 1393 VL - 7 IS - 3 SN - -2148-2446 M3 - doi: 10.29130/dubited.521863 UR - https://doi.org/10.29130/dubited.521863 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Duzce University Journal of Science and Technology Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi %A Kenan DöŞoĞlu , M.Uğur DOĞAN %T Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi %D 2019 %J Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi %P -2148-2446 %V 7 %N 3 %R doi: 10.29130/dubited.521863 %U 10.29130/dubited.521863
ISNAD DöŞoĞlu, Kenan , DOĞAN, M.Uğur . "Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi". Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 / 3 (July 2019): 1378-1393. https://doi.org/10.29130/dubited.521863
AMA DöŞoĞlu K , DOĞAN M . Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi. DUBİTED. 2019; 7(3): 1378-1393.
Vancouver DöŞoĞlu K , DOĞAN M . Gerilim-Reaktif Güç Kontrol Modelli Kademe Değiştirici Transformatörün Gerilim Kararlılığı Üzerindeki Etkisi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2019; 7(3): 1393-1378.