Bu araştırma, mekân kavramını çevreleyen üretim süreçlerine odaklanarak mimarlık ve sinema arasındaki karmaşık ilişkiyi araştırmaktadır. Filmin mekansal deneyimlerinin her iki disiplinin de eleştirel olarak ilgilendiği ortak bir çerçeve içinde nasıl çerçevelendiğine odaklanmaktadır. Bu araştırma, mekânın film hikayelerindeki merkezi rolünü vurgulamakta ve mekânın yalnızca bir arka plan olarak geleneksel rolünün ötesine geçtiğini ve aksine, yalnızca katmanı etkilemekle kalmayıp aynı zamanda onun iletimi için bir kanal görevi gören dinamik bir unsur olarak göründüğünü göstermektedir. Bir film hikayesinin merkezi kavramsal bağlamlarına atıfta bulunmaktadır.
Bu çalışma, kavramsal bağlamsal yaklaşımların mekansal üretim süreçlerinde nasıl güçlendirildiğini incelemek için disiplinler arası bir mercek kullanmaktadır. Tasarım için temel bir kavramsal çerçeve oluşturmak amacıyla mimari tasarım eğitiminde sinematik anlatıların kullanılmasını önermektedir. Araştırmanın amacı, tasarım eğitimine entegre stüdyo çalışmaları aracılığıyla mekân ve kavramsal bağlam arasındaki ilişkinin anlaşılmasını derinleştirmek, nihayetinde tasarım yöntemleri geliştirmek ve nihai ürünler yaratmak için yenilikçi yollar bulmaktır.
Araştırma, ilgili film örnekleri aracılığıyla kullanıcı mekanının mekansal yapılandırmalarını, fiziksel düzenlerini ve dinamiklerini şekillendiren temel kavramsal unsurlara odaklanan stüdyo çalışmalarını içermektedir. Bilim kurgu alanını temel alan araştırma, distopya, ütopya ve gelecek temaları üzerinden mekân ve kavramsal bağlam arasındaki ilişkiyi keşfetmek için bir altyapı oluşturmaktadır.
Disiplinlerarası yaklaşım Kavramsal bağlam Mimarlıkta sinematik mekan Tasarım eğitimi Üretim süreçleri.
Koordinatörü olduğumuz projede öğrenci çalışmalarını baz alarak bir araştırma makalesi hazırlanmıştır. Proje koordinatörü olduğumuzdan etik beyanı gerektirecek bir durum bulunmadığını belirtmek isteriz.
Öğrencilere katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
This research explores the complex relationship between architecture and cinema by focusing on the production processes surrounding the concept of space. It focuses on how the spatial experiences of the film are framed within a common framework that both disciplines are critically interested in. This research emphasizes the central role of space in film stories and shows that space transcends its traditional role as a mere backdrop and, on the contrary, appears as a dynamic element that not only influences the layer but also acts as a channel for its transmission. It refers to the central conceptual contexts of a film story.
This study uses an interdisciplinary lens to examine how conceptual contextual approaches are reinforced in spatial production processes. He proposes the use of cinematic narratives in architectural design education to create a basic conceptual framework for design. The aim of the research is to deepen the understanding of the relationship between space and conceptual context through studio studies integrated into design education, ultimately developing design methods and finding innovative ways to create final products.
The research includes studio studies focusing on the basic conceptual elements that shape the spatial configurations, physical layouts and dynamics of the user space through relevant film examples. The research, based on the field of science fiction, creates an infrastructure to explore the relationship between space and conceptual context through the themes of dystopia, utopia and future.