Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 557 - 580, 30.09.2021
https://doi.org/10.52835/19maysbd.904963

Abstract

Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin; öğrenme stillerine, fakülteye, bölüme ve cinsiyete göre değişme durumunu ortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin iki farklı fakültesinde ikinci sınıfta öğrenim görmekte olan 389 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri” ile “Öğrenme Stili Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; ders çalışma ve öğrenme stratejilerinin alt boyutu olan tutum ile ayrıştıran öğrenme stilli arasında anlamlı ilişki görülmüştür. Öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin alt boyutları ile öğretmen adaylarının fakülteleri, bölümleri ve cinsiyetleri arasında da anlamlı ilişki görülmüş ve bulgular yorumlanmıştır. Bulguların üniversitelerdeki öğrenme öğretme merkezlerine, fakülte kurullarına, öğretim üyelerine öğretim süreçlerini planlamada yardımcı olacağı düşünülmektedir.

References

  • Adıgüzel, A. (2015). Bilişsel Öğrenme Kuramları. Yusuf Budak (Ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (98-124). Ankara: Pegem Akademi
  • Arsal, Z. ve Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (2). 151-164.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim. 17 (87). 1300-1337.
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bembenutty, H. (2009). Academic delay of gratification, self-regulation of learning, gender differences, and expectancy-value. Personality and Indıvıdual Differences. 46 (2009). 347-352.
  • Bende, D.S. ve Garner, J.K. (2010). Using the LASSI to Predict First Year College Achievement: Is a Gender-specific Approach Necessary? Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association Denver, Colorado, April 30– May 4, 2010
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 557 - 580, 30.09.2021
https://doi.org/10.52835/19maysbd.904963

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2015). Bilişsel Öğrenme Kuramları. Yusuf Budak (Ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (98-124). Ankara: Pegem Akademi
  • Arsal, Z. ve Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (2). 151-164.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim. 17 (87). 1300-1337.
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bembenutty, H. (2009). Academic delay of gratification, self-regulation of learning, gender differences, and expectancy-value. Personality and Indıvıdual Differences. 46 (2009). 347-352.
  • Bende, D.S. ve Garner, J.K. (2010). Using the LASSI to Predict First Year College Achievement: Is a Gender-specific Approach Necessary? Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association Denver, Colorado, April 30– May 4, 2010
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Research Articles
Authors

Dilsat Peker Ünal 0000-0002-1370-4950

Publication Date September 30, 2021
Submission Date March 29, 2021
Acceptance Date August 20, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Peker Ünal, D. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 557-580. https://doi.org/10.52835/19maysbd.904963