Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Spora Katılımları ve Sosyalleşme Süreçleri Arasındaki İlişki: Nitel Bir Araştırma

Year 2024, Volume: 5 Issue: 3, 194 - 205, 27.11.2024
https://doi.org/10.52835/19maysbd.1502695

Abstract

Spor, bireylere sağlıklı bir beden ve zihnin yanı sıra sosyalleşme, sosyal- kültürel uyum ve pozitif düşünme gibi olumlu fırsatlar sunan bir alandır. Bu araştırmanın amacı da uluslararası üniversite öğrencilerinin spora katılımları ve sosyalleşme süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın olgusal dayanakları, nitel bir araştırma deseni, yüz yüze görüşme tekniği ile dokuz farklı ülkeden 35 uluslararası öğrencinin katılımıyla elde edilen verilerden oluşmaktadır. Veri analizi için tüm görüşmeler kelimesi kelimesine deşifre edilmiş, kodlama ve kategorilerin oluşmasından sonra iki ana tema belirlenmiştir. Birincisi spora katılım düzeyinde engeller ve olanaklar, ikincisi de bireysel/takım sporlarına katılım ve sosyalleşme. Sporun, takım sporlarının veya spor salonlarına gitmenin, spor tesislerinden ücretsiz yararlanmanın sosyalleşme için bir “alan” yarattığı tespit edilmiştir. Ancak dil yeterliliğinin hem spor alanında kurulan ilişkilerde hem de bu ilişkilerin spor alanı dışında devam ederek sosyalleşme sürecinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Spor “alanı” içinde yeni insanlarla tanışmalar olabilir ancak sosyal iletişimin devamlılığı ve güçlendirilmesiyle sosyalleşme mümkündür.

Ethical Statement

Çalışmanın etik onayı Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’ndan (tarih:22.12. 2022, karar no: 12/21 ) alınmıştır. Bu çalışmanın yazar(ları), araştırma ve yayın etiği ilkelerine uyduklarını kabul etmektedirler.

Supporting Institution

Yok

Thanks

Yok

References

  • Adam, M. ve Ortar, N. (2021). Introduction. M. Adam ve N. Ortar (Ed.), Becoming Urban Cyclists: From Socialization to Skills içinde (ss. xviii-xxxvi). Chester: University of Chester Press.
  • Akkaya Yaralı, A., Çilingir Azimli, G. ve Levent Tuğ, G. (2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ndeki Suriyeli Öğrencilerin Akademik Sorunları Üzerine Bir Çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi Göç Özel Sayısı, (2), 413-448.
  • Allen, J. T., Drane, D. D., Byon, K. K. ve Mohn, R. S. (2010). Sport as a Vehicle for Socialization and Maintenance of Cultural Identity: International Students Attending American Universities. Sport Management Review, 13(4), 421-434. doi:10.1016/j.smr.2010.01.004
  • Altun, B. ve Murat, M. (2022). Türk ve Yabancı Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Süreçlerinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1921-1953.
  • Aydın Kartal, Y., Işık, C. ve Yazıcı, S. (2018). Bi̇r Kamu Üniversitesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrenci̇lerin Sosyal ve Akademi̇k Uyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 49(1), 1-5.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik Düşünmek. A Yılmaz (Çev.). 7. Baskı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bayrak, C. ve Yildirim, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Spora Dayalı Fiziksel Aktivitelere Katılımları ve Yaşam Kalitelerinin Akademik Başarı ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Örneği. Hacettepe University Journal of Education, 1-22.
  • Brown, L. ve Holloway, I. (2008). The Adjustment Journey Of International Postgraduate Students at an English University: An Ethnographic Study. Journal of Research in International Education, 7(2), 232-249.
  • Buser, M., Zwahlen, J. A., Schlesinger, T. ve Nagel, S. (2022). Social İntegration Of People With A Migration Background İn Swiss Sport Clubs: A Cross-Level Analysis.International Review for the Sociology of Sport, 57(4), 597-617.
  • Chiu, W., Cho, H. ve Kim, S. (2023). The Role of Collegiate Sport Experience in Social Adjustment and Quality of College Life: Moderating Role of the School Year. Asia Pacific Journal of Education, 1-17.
  • Corvino, C., D’Angelo, C. ve Gozzoli, C. (2023). Social Work and Social Inclusion In Sports-Based Programs: A Qualitative Study. Journal of Social Work, 23(6), 1099-1117.
  • Çağış, P. (2022). Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Çocukların Sosyal Uyumunda Spor Faktörünün İncelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Çankaya, S. ve Tozlu, B., (2021). Zorunlu Göçmen Grupların Toplumsal ve Spor Aktivitelerinde Sosyal Uyum ve Çok Kültürlülük Algısı: Samsun İl Örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi 12(3): 264–283.
  • Delaney, T. ve Madigan, T. (2015). The Sociology of Sports:An Introduction. Jefferson, North Carolina: McFarland&Company, Inc., Publishers.
  • Denzin, N.K. ve Lincoln Y.S. (2017). Introduction: The Discipline and Practice of QualitativeResearch. In: Handbook of QualitativeResearch. 15th ed. London: Sage, pp. 31–76.
  • Diallo, M.O. (2022). Türkiye Üniversitelerindeki Gineli Öğrenciler: Bütünleşme ve Uyumsuzluk Durumu. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü/ Sosyoloji Bilim Dalı, Konya. Doğan, M. ve Tunçkol, M. (2023). Yabancı Öğrencilerin Sosyokültürel Uyumunun Spor Bağlamında İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 01(01), 35-44.
  • Dukic D., McDonald B. ve Spaaij R. (2017). Being Able to Play: Experiences of Social Inclusion and ExclusionWithin a Football Team of People Seeking Asylum. Social Inclusion 5(2): 101–110.
  • EGSB. (2024). Tesisler. 7 Haziran 2024 tarihinde https://erzincan.gsb.gov.tr/Sayfalar/1975/-1/iletisim adresinden erişildi.
  • Ehtiyar, R., Güzel, Ö. ve Rzazade, H. (2021). The Main Problem Areas of International University Students: A Qualitative Analysis on Azerbaijan Students. Yükseköğretim Dergisi, 11(3), 705-716.
  • Erdoğan, E. ve Uyan Semerci, P. (2023). Toplumsal Araştırma Yöntemleri İçin Bir Rehber: Gereklilikler, Sınırlılıklar ve İncelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Fichter, J. (2001). Sosyoloji Nedir? N Çelebi (Çev). 5. Baskı. Ankara: Attila Kitabevi.
  • Filiz, Z. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşmesinde Spora Katılımın Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 192-203.
  • Griffiths, K., Moore, R., ve Brunton, J. (2020). Sport and Physical Activity Habits, Behaviours and Barriers to Participation in University Students: An Exploration by Socio-economic Group. Sport, Education and Society, 27(3),332–346.
  • Giddens, A. (2012) Sosyoloji. H. Özel (Çev.). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Grusec, JE. ve Hastings, PD. (2007). Introduction. Grusec JE and Hastings PD (ed.) Handbook of Socialization: Theory and Research. 2. Baskı. New York: The Guilford Press, ss. 1–9.
  • Gökyer, N. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Uyumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 98-108.
  • Greendorfer, S. L. ve Lewko, J. H. (1978). Role of Family Members in Sport Socialization of Children. Research Quarterly. American Alliance for Health, Physical Education and Recreation, 49(2), 146-152.
  • Hyams-Ssekasi, D., Mushibwe, C. P. ve Caldwell, E. F. (2014). International Education in the United Kingdom: The Challenges of the Golden Opportunity for Black-African Students. Sage Open, 4(4).
  • IOM. (2024). What is Migration? Uluslararası Göç Organizasyonu Resmi Web Sitesi. 3 Haziran 2024 tarihinde https://wmr-educatorstoolkit.iom.int/module-1-what-is-migration-resources adresinden erişildi.
  • İnce, M. ve Koçak, M. C. (2018). Social and Cultural Problems Of Foreign Students Who Study At Universities In Turkey. Turkish Studies, 3(10), 371-385.
  • İstanbul Medipol Üniversitesi (2024) Spor Aracılığıyla Entegrasyon. https://www.medipol.edu.tr/etkinlikler/spor-araciligiyla-entegrasyon aracılığıyla erişildi.
  • Joncheray H, Level M and Richard R (2016) Identity Socialization and Construction Within the French National Rugby Union Women’s Team. International Review for the Sociology of Sport 51(2): 162–177.
  • Kalaycı, H. ve Göç, E. (2023). Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunlarına Sosyolojik Bir Bakış: Çankırı Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(34), 69-94.
  • Kenyon, G. S. ve McPherson, B. D. (1974). An Approach to the Study of Sport Socialization. International Review of Sport Sociology, 9(1), 127-139.
  • Kısa, N., Gün, F., Turabik, T. ve Neyişci, N. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Süreçleri Bağlamında Okulu Bırakma Eğilimlerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 1-26.
  • Küçükbaş Duman, F. (2020). Sporun Sosyal Bütünleşme Üzerine Etkisi. Spor Eğitim Dergisi, 4(4).
  • Kümbetoğlu, B. (2012). Göç Araştırmalarında “Nasıl” Sorusu. S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Ş. Öner (Ed.), Küreselleşme Çağında Göç: Kavramlar, Tartışmalar içinde (ss. 49-85). İstanbul: İletişim.
  • Makarova, E. ve Herzog, W. (2014).Sport as a means of immigrant youth integration: an empirical study of sports, intercultural relations, and immigrant youth integration in Switzerland. Sportwiss 44, 1–9. https://doi.org/10.1007/s12662-013-0321-9
  • Moqaddam, A. (2024). Türkiye’de Yaşayan Afgan Göçmenlerin Entegrasyonunda Boş Zamanın Rolü: Spor Örneği. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Melnick, M. J. ve Wann, D. L. (2011). An Examination of Sport Fandom in Australia: Socialization, Team Identification, and Fan Behavior. International Review for the Sociology of Sport, 46(4), 456-470.
  • Newman, T. J., Okamoto, K., Kimiecik, C., Sohns, E., Burns, M. ve Magier, E. (2019). The Role of Social Workers in Sport: Shared Values, Interprofessional Collaborations, and Unique Contributions. Journal of Sport Psychology in Action, 10(3), 160-173.
  • OECD. (2023). Education at a Glance 2023 OECD Indicators. Education at a Glance. OECD. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2023_e13bef63-en
  • Osmanoğlu, H. ve Uzun, M. (2022). Sosyal Bütünleşme ve Spor: Suriyeli Mülteci Çocuklar Örneği. International Journal Of EurasiaSocialSciences 13(47): 135–151.
  • Olănescu, M. (2021). Study On Sports Socialization Among University Students. GYMNASIUM, 22(1), 19-33. Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Özdi̇nç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri.SPORMETRE Dergisi, 77-84.
  • Parsons, T. (1951). The Social System. (B. S. Turner, Ed.). Abingdon: Taylor and Francis.
  • Sahin, A., Acar, G. ve Sahin, F. (2022). The Effect of University Students’ Perceptions of Coronavirus Anxiety on Their Level of Socialization Through Sports. Progress in Nutrition, 24(1):1-10.
  • Toker, F., Çankaya, C., ve Doğan, M. (2003). Uludağ Üniversitesinde Öğretim Gören Yabancı Uyruklu Türk Öğrencilerin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması.Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 219-233. T. C. Resmi Gazete (1985). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilere İlişkin Yönetmelik. Yayım Tarihi: 30.4.1985 Sayısı: 18740.
  • Yamaguchi, Y. (1984). A Comparative Study of Adolescent Socialization into Sport: The Case of Japan and Canada. International Review for the Sociology of Sport, 19(1), 63-82.
  • Yılmaz, G. ve Güçlü, N. (2021). Türkiye’de Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Görünümü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(1), 245- 256.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2024). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • YTB. (2023). Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı . “Uluslararası Öğrenci Hareketliliği”.
  • https://www.ytb.gov.tr/daireler/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi adresinden erişildi. Zhou, Y., Jindal-Snape, D., Topping, K. ve Todman, J. (2008). Theoretical Models of Culture Shock and Adaptation in International Students in Higher Education. Studies in Higher Education, 33(1), 63-75.

The Relationship Between Sports Participation and Socialisation Processes of International University Students: A Qualitative Research

Year 2024, Volume: 5 Issue: 3, 194 - 205, 27.11.2024
https://doi.org/10.52835/19maysbd.1502695

Abstract

References

  • Adam, M. ve Ortar, N. (2021). Introduction. M. Adam ve N. Ortar (Ed.), Becoming Urban Cyclists: From Socialization to Skills içinde (ss. xviii-xxxvi). Chester: University of Chester Press.
  • Akkaya Yaralı, A., Çilingir Azimli, G. ve Levent Tuğ, G. (2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ndeki Suriyeli Öğrencilerin Akademik Sorunları Üzerine Bir Çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi Göç Özel Sayısı, (2), 413-448.
  • Allen, J. T., Drane, D. D., Byon, K. K. ve Mohn, R. S. (2010). Sport as a Vehicle for Socialization and Maintenance of Cultural Identity: International Students Attending American Universities. Sport Management Review, 13(4), 421-434. doi:10.1016/j.smr.2010.01.004
  • Altun, B. ve Murat, M. (2022). Türk ve Yabancı Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Süreçlerinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1921-1953.
  • Aydın Kartal, Y., Işık, C. ve Yazıcı, S. (2018). Bi̇r Kamu Üniversitesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrenci̇lerin Sosyal ve Akademi̇k Uyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 49(1), 1-5.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik Düşünmek. A Yılmaz (Çev.). 7. Baskı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bayrak, C. ve Yildirim, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Spora Dayalı Fiziksel Aktivitelere Katılımları ve Yaşam Kalitelerinin Akademik Başarı ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Örneği. Hacettepe University Journal of Education, 1-22.
  • Brown, L. ve Holloway, I. (2008). The Adjustment Journey Of International Postgraduate Students at an English University: An Ethnographic Study. Journal of Research in International Education, 7(2), 232-249.
  • Buser, M., Zwahlen, J. A., Schlesinger, T. ve Nagel, S. (2022). Social İntegration Of People With A Migration Background İn Swiss Sport Clubs: A Cross-Level Analysis.International Review for the Sociology of Sport, 57(4), 597-617.
  • Chiu, W., Cho, H. ve Kim, S. (2023). The Role of Collegiate Sport Experience in Social Adjustment and Quality of College Life: Moderating Role of the School Year. Asia Pacific Journal of Education, 1-17.
  • Corvino, C., D’Angelo, C. ve Gozzoli, C. (2023). Social Work and Social Inclusion In Sports-Based Programs: A Qualitative Study. Journal of Social Work, 23(6), 1099-1117.
  • Çağış, P. (2022). Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Çocukların Sosyal Uyumunda Spor Faktörünün İncelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Çankaya, S. ve Tozlu, B., (2021). Zorunlu Göçmen Grupların Toplumsal ve Spor Aktivitelerinde Sosyal Uyum ve Çok Kültürlülük Algısı: Samsun İl Örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi 12(3): 264–283.
  • Delaney, T. ve Madigan, T. (2015). The Sociology of Sports:An Introduction. Jefferson, North Carolina: McFarland&Company, Inc., Publishers.
  • Denzin, N.K. ve Lincoln Y.S. (2017). Introduction: The Discipline and Practice of QualitativeResearch. In: Handbook of QualitativeResearch. 15th ed. London: Sage, pp. 31–76.
  • Diallo, M.O. (2022). Türkiye Üniversitelerindeki Gineli Öğrenciler: Bütünleşme ve Uyumsuzluk Durumu. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü/ Sosyoloji Bilim Dalı, Konya. Doğan, M. ve Tunçkol, M. (2023). Yabancı Öğrencilerin Sosyokültürel Uyumunun Spor Bağlamında İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 01(01), 35-44.
  • Dukic D., McDonald B. ve Spaaij R. (2017). Being Able to Play: Experiences of Social Inclusion and ExclusionWithin a Football Team of People Seeking Asylum. Social Inclusion 5(2): 101–110.
  • EGSB. (2024). Tesisler. 7 Haziran 2024 tarihinde https://erzincan.gsb.gov.tr/Sayfalar/1975/-1/iletisim adresinden erişildi.
  • Ehtiyar, R., Güzel, Ö. ve Rzazade, H. (2021). The Main Problem Areas of International University Students: A Qualitative Analysis on Azerbaijan Students. Yükseköğretim Dergisi, 11(3), 705-716.
  • Erdoğan, E. ve Uyan Semerci, P. (2023). Toplumsal Araştırma Yöntemleri İçin Bir Rehber: Gereklilikler, Sınırlılıklar ve İncelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Fichter, J. (2001). Sosyoloji Nedir? N Çelebi (Çev). 5. Baskı. Ankara: Attila Kitabevi.
  • Filiz, Z. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşmesinde Spora Katılımın Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 192-203.
  • Griffiths, K., Moore, R., ve Brunton, J. (2020). Sport and Physical Activity Habits, Behaviours and Barriers to Participation in University Students: An Exploration by Socio-economic Group. Sport, Education and Society, 27(3),332–346.
  • Giddens, A. (2012) Sosyoloji. H. Özel (Çev.). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Grusec, JE. ve Hastings, PD. (2007). Introduction. Grusec JE and Hastings PD (ed.) Handbook of Socialization: Theory and Research. 2. Baskı. New York: The Guilford Press, ss. 1–9.
  • Gökyer, N. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Uyumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 98-108.
  • Greendorfer, S. L. ve Lewko, J. H. (1978). Role of Family Members in Sport Socialization of Children. Research Quarterly. American Alliance for Health, Physical Education and Recreation, 49(2), 146-152.
  • Hyams-Ssekasi, D., Mushibwe, C. P. ve Caldwell, E. F. (2014). International Education in the United Kingdom: The Challenges of the Golden Opportunity for Black-African Students. Sage Open, 4(4).
  • IOM. (2024). What is Migration? Uluslararası Göç Organizasyonu Resmi Web Sitesi. 3 Haziran 2024 tarihinde https://wmr-educatorstoolkit.iom.int/module-1-what-is-migration-resources adresinden erişildi.
  • İnce, M. ve Koçak, M. C. (2018). Social and Cultural Problems Of Foreign Students Who Study At Universities In Turkey. Turkish Studies, 3(10), 371-385.
  • İstanbul Medipol Üniversitesi (2024) Spor Aracılığıyla Entegrasyon. https://www.medipol.edu.tr/etkinlikler/spor-araciligiyla-entegrasyon aracılığıyla erişildi.
  • Joncheray H, Level M and Richard R (2016) Identity Socialization and Construction Within the French National Rugby Union Women’s Team. International Review for the Sociology of Sport 51(2): 162–177.
  • Kalaycı, H. ve Göç, E. (2023). Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunlarına Sosyolojik Bir Bakış: Çankırı Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(34), 69-94.
  • Kenyon, G. S. ve McPherson, B. D. (1974). An Approach to the Study of Sport Socialization. International Review of Sport Sociology, 9(1), 127-139.
  • Kısa, N., Gün, F., Turabik, T. ve Neyişci, N. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye Uyum Süreçleri Bağlamında Okulu Bırakma Eğilimlerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 1-26.
  • Küçükbaş Duman, F. (2020). Sporun Sosyal Bütünleşme Üzerine Etkisi. Spor Eğitim Dergisi, 4(4).
  • Kümbetoğlu, B. (2012). Göç Araştırmalarında “Nasıl” Sorusu. S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Ş. Öner (Ed.), Küreselleşme Çağında Göç: Kavramlar, Tartışmalar içinde (ss. 49-85). İstanbul: İletişim.
  • Makarova, E. ve Herzog, W. (2014).Sport as a means of immigrant youth integration: an empirical study of sports, intercultural relations, and immigrant youth integration in Switzerland. Sportwiss 44, 1–9. https://doi.org/10.1007/s12662-013-0321-9
  • Moqaddam, A. (2024). Türkiye’de Yaşayan Afgan Göçmenlerin Entegrasyonunda Boş Zamanın Rolü: Spor Örneği. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Melnick, M. J. ve Wann, D. L. (2011). An Examination of Sport Fandom in Australia: Socialization, Team Identification, and Fan Behavior. International Review for the Sociology of Sport, 46(4), 456-470.
  • Newman, T. J., Okamoto, K., Kimiecik, C., Sohns, E., Burns, M. ve Magier, E. (2019). The Role of Social Workers in Sport: Shared Values, Interprofessional Collaborations, and Unique Contributions. Journal of Sport Psychology in Action, 10(3), 160-173.
  • OECD. (2023). Education at a Glance 2023 OECD Indicators. Education at a Glance. OECD. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2023_e13bef63-en
  • Osmanoğlu, H. ve Uzun, M. (2022). Sosyal Bütünleşme ve Spor: Suriyeli Mülteci Çocuklar Örneği. International Journal Of EurasiaSocialSciences 13(47): 135–151.
  • Olănescu, M. (2021). Study On Sports Socialization Among University Students. GYMNASIUM, 22(1), 19-33. Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Özdi̇nç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri.SPORMETRE Dergisi, 77-84.
  • Parsons, T. (1951). The Social System. (B. S. Turner, Ed.). Abingdon: Taylor and Francis.
  • Sahin, A., Acar, G. ve Sahin, F. (2022). The Effect of University Students’ Perceptions of Coronavirus Anxiety on Their Level of Socialization Through Sports. Progress in Nutrition, 24(1):1-10.
  • Toker, F., Çankaya, C., ve Doğan, M. (2003). Uludağ Üniversitesinde Öğretim Gören Yabancı Uyruklu Türk Öğrencilerin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması.Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 219-233. T. C. Resmi Gazete (1985). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilere İlişkin Yönetmelik. Yayım Tarihi: 30.4.1985 Sayısı: 18740.
  • Yamaguchi, Y. (1984). A Comparative Study of Adolescent Socialization into Sport: The Case of Japan and Canada. International Review for the Sociology of Sport, 19(1), 63-82.
  • Yılmaz, G. ve Güçlü, N. (2021). Türkiye’de Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Görünümü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(1), 245- 256.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2024). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • YTB. (2023). Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı . “Uluslararası Öğrenci Hareketliliği”.
  • https://www.ytb.gov.tr/daireler/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi adresinden erişildi. Zhou, Y., Jindal-Snape, D., Topping, K. ve Todman, J. (2008). Theoretical Models of Culture Shock and Adaptation in International Students in Higher Education. Studies in Higher Education, 33(1), 63-75.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Rahşan İnal 0000-0003-4461-0989

Şeymanur Kolbüken 0009-0002-6523-074X

Publication Date November 27, 2024
Submission Date June 19, 2024
Acceptance Date October 8, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA İnal, R., & Kolbüken, Ş. (2024). Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Spora Katılımları ve Sosyalleşme Süreçleri Arasındaki İlişki: Nitel Bir Araştırma. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 194-205. https://doi.org/10.52835/19maysbd.1502695