Bu çalışmanın amacı, ortaokul (5-8.sınıf) Türkçe ders kitaplarında yer alması gereken Atatürk teması ile ilgili metinleri yazar, metin türü ve konu bağlamında incelemektir. Buna bağlı
olarak da 5.sınıflar için 7 farklı yayınevinin ders kitabı incelenmiştir. Ada, MEB, Koza ve Zambak Yayınları’nda 3, Özgün Yayınları’nda 5, Engin ve Harf Yayınları’nda 6 olmak üzere toplam
29 metin dikkate alınmıştır. 6.sınıflar için 6 farklı yayınevinin ders kitabı incelenmiştir. Doku,
Koza ve MEB Yayınları’nda 4, Evren ve Tuna Yayınları’nda 6, Pasifik Yayınları’nda 7 olmak üzere
toplam 31 metin ele alınmıştır. 7.sınıflar için 7 farklı yayınevinin ders kitabı incelenmiştir. Gizem, Pasifik ve Tuna Yayınları’nda 4, Harf Yayınları’nda 5, Koza, MEB ve Özgün Yayınları’nda
6 olmak üzere toplam 35 metin dikkate alınmıştır. 8.sınıflar için 7 farklı yayınevinin ders kitabı
incelenmiştir. Enderun ve Tav Yayınları’nda 8, Erdem, Pasifik ve MEB Yayınları’nda 5, Koza
Yayınları’nda 6, Özgün Yayınları’nda 4 olmak üzere toplam 41 metin ele alınmıştır. Atatürk
teması çerçevesinde değerlendirilen toplam 136 metnin yazar, metin türü ve konu bağlamında
incelemeleri yapılmıştır. Bunun için nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Yayınevlerinin, Türkçe Öğretim Programında sınıf düzeylerine göre öğretilmesi gereken
Atatürk ile ilgili konular ve metin türlerine büyük oranda dikkat ettikleri görülmüştür.
In this study, Atatürk theme that should take place in Turkish textbooks of secondary
school (5-8. grade) was discussed. Accordingly, 7 different publishing houses’ textbooks were
examined for 5th grades. 29 texts were taken into account from Ada, MEB, Koza, Zambak Publishing each 3 texts; Özgün Publishing 5 texts; Engin, Harf Publishing each 6 texts. 6 different
publishing houses’ textbooks were examined for 6th grades. 31 texts were taken into account
from Doku, Koza, MEB Publishing each 4 texts; Evren, Tuna Publishing each 6 texts; Pasifik
Publishing 7 texts. 7 different publishing houses’ textbooks were examined for 7th grades. 35
texts were taken into account from Gizem, Pasifik, Tuna Publishing each 4 texts; Harf Publishing 5 texts; Koza, MEB, Özgün Publishing each 6 texts. 7 different publishing houses’ textbooks were examined for 8th grades. 41 texts were taken into account from Enderun, Tav Publishing each 8 texts; Erdem, Pasifik, MEB Publishing each 5 texts; Koza Publishing 6 texts; Özgün
Publishing 4 texts. Total of 136 texts considered within the framework Atatürk imperative theme
were examined in terms of writers, text types and subjects. For this, document analysis was used
in qualitative research methods. It was found that publishing houses largely pay attention about
Atatürk topics and text types according to teaching the class level in Turkish Teaching Program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 30 Issue: 90 |