Research Article
BibTex RIS Cite

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin Uygulanmasına Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri: Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Year 2011, Volume: 27 Issue: 80, 325 - 350, 07.07.2011

Abstract

Türkiye Cumhuriyeti’nin varlığını devam ettirme yolunda bir
amaca hizmet eden Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin bu
amaçlara istenilen düzeyde hizmet edebilmesi için dersin uygulamasında var olan sorunların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu bağlamda, Atatürk Araştırma Merkezi tarafından 2-4 Şubat 2011 tarihinde Antalya’da “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi” problemlerini belirlemek üzere bir çalıştay düzenlenmiştir. Çalıştaya katılan
öğretim üyelerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi’ne yönelik görüşlerini belirlemek üzere gerçekleştirilen bu çalışma, 62 öğretim üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada durum tespitine dayanan betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen
bulgulara göre genel olarak öğretim elemanlarının Atatürk İlkeleri ve
İnkılâp Tarihi dersini vermekten memnun oldukları, ders anlatırken
genellikle düz anlatım ve soru cevap gibi uygulamalara yer verdikleri görülmüştür. Öğretim elemanlarının birçoğu dersin içeriğinin verildiği haliyle yeterli olmadığını ve dersin mümkün olduğunda yüz
yüze verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Bununla birlikte dersi
veren öğretim elemanlarının mesleki yeterliliğin yanı sıra kişilik
özelliklerinin iyi olması ve milli değerlere sahip olma gibi duyuşsal
niteliklere de sahip olması gerektiği çalıştaya katılan öğretim üyelerince vurgulanmıştır.

References

  • -

The Opinions Of Academicians On Atatürk’s Principles And Revolutionary History Course (Problems & Solutions)

Year 2011, Volume: 27 Issue: 80, 325 - 350, 07.07.2011

Abstract

Atatürk Principles and Revolution History lessons serves the purpose of continuing the existence of the Republic of Turkey. In the
course should be to eliminate existing problems for achieve the aims
on the desired level. In thes context, “Atatürk Research Centre” organized a workshop to identify problems of “Atatürk Princkiples
and Revolution History Lesson” on 2-4 February 2011 in Antalya.
To determine the views of academicians for the “Atatürk Principles
and Revolution History Lesson” conducted with 62 academicians.
Descriptive case study method was used based on means testing. Based on the findings of the research, the academicians in general were found to be glad to teaching of “Atatürk Principles and Revolution History” lessons. Academicians generally used to “lecture” and
“question & answer” teaching techniques in their lessons. Many academicians expressed that their course content was not enough as it
is given and should be given face to face as much as possible. However academicians, participated in the workshop, should be emphasized the teaching staff must have professional qualifications, positive personal trait and national values.

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cezmi Eraslan

Alper Kaşkaya

Publication Date July 7, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 27 Issue: 80

Cite

Chicago Eraslan, Cezmi, and Alper Kaşkaya. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersi’nin Uygulanmasına Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 27, no. 80 (July 2011): 325-50.