Research Article
BibTex RIS Cite

Atatürk, Peace and Education

Year 1987, Volume: 3 Issue: 8, 421 - 424, 01.03.1987

Abstract

One of the main tasks and problems of education in peace is to reduce complexity and thus ensure an unshakable state structure, without underestimating conflict. Atatürk stated that the stronger and stronger the internal establishment of a society, the stronger and higher its foreign policy and respectability would be.

References

  • Harold Taylor, “A Curriculum for Peace” Saturday Review, September, 1971
  • Johann Galtung, “World Order Models Project: A Transnational Perspective”, Amerikan Association for the Advancement of Science, December, 1971
  • Thornton B. Monez, “Working for Peace: İmplications for Education” Education for Peace, ASCD, 1973
  • Antony J. N. Judge, “Peace as an Evolving Balance of Conceptual and Organizatio- nal Relationship” AAAS, December, 1971
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 313
  • Genelkurmay Başkanlığı, Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, Birinci Kitap s. 379
  • Haşan Esat Işık, “Atatürk-Uluslararası Düzen”, Mehmetçik, Aralık 1986. s. 8-9
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 156
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, DİE, 1983, s. 88
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 423
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 255
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 248
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 415
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 409.

Atatürk, Barış ve Eğitim

Year 1987, Volume: 3 Issue: 8, 421 - 424, 01.03.1987

Abstract

Barış konusunda eğitimin temel görev ve sorunlarından biri, çatışmayı küçümsemeden, karmaşıklığı azaltmak ve böylece sarsılmaz bir devlet yapısını sağlamaktır. Bu gerçeği sözlendiren Atatürk, bir toplumun iç kuruluşu ne kadar kuvvetli ve sağlam olursa, dış siyaset ve saygınlığının da, aynı oranda güçlü ve yüksek olacağını ifade etmiştir .

References

  • Harold Taylor, “A Curriculum for Peace” Saturday Review, September, 1971
  • Johann Galtung, “World Order Models Project: A Transnational Perspective”, Amerikan Association for the Advancement of Science, December, 1971
  • Thornton B. Monez, “Working for Peace: İmplications for Education” Education for Peace, ASCD, 1973
  • Antony J. N. Judge, “Peace as an Evolving Balance of Conceptual and Organizatio- nal Relationship” AAAS, December, 1971
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 313
  • Genelkurmay Başkanlığı, Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, Birinci Kitap s. 379
  • Haşan Esat Işık, “Atatürk-Uluslararası Düzen”, Mehmetçik, Aralık 1986. s. 8-9
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 156
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, DİE, 1983, s. 88
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 423
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 255
  • Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, 1984, s. 248
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 415
  • Atatürkçülük, Birinci Kitap, s. 409.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ziya Bursalıoğlu This is me

Publication Date March 1, 1987
Published in Issue Year 1987 Volume: 3 Issue: 8

Cite

Chicago Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk, Barış Ve Eğitim”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 3, no. 8 (March 1987): 421-24.