Research Article
BibTex RIS Cite

İNEGÖL’ÜN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİNİN GASTRO-TURİZM KAYNAĞI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR İNCELEME

Year 2019, , 111 - 130, 24.05.2019
https://doi.org/10.32953/abad.551395

Abstract

  1. Dünya turizminde birbirine benzer ürünler ile
    rekabet etmek yerine özgün değerleri ön plana çıkararak farklı turistik ürünler
    sunma yarışı yaşanmaktadır. Ülkemiz bu bakımdan rakiplerine oranla oldukça
    şanslıdır. Doğal görünümündeki zenginliğinin yanında kültürel açıdan da büyük
    bir çeşitliliğe sahiptir. Bu konuda önemli gelişmeler olmakla birlikte,
    potansiyelin tam olarak değerlendirildiğini söylemek güçtür. Bunun için yerel
    (lokal) değerlerin tanıtımına ve böylelikle değerlendirilmeye açılmalarına
    ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma bu amaç ile ele alınmış ve coğrafi işaret ile
    tescillenmiş bir ürünün turizmin içine nasıl daha fazla dahil edilebileceği
    üzerine odaklanmıştır. Son zamanlarda dünyada meydana gelen ekonomik, toplumsal
    ve teknolojik gelişmeler turizm sektörünün farklılaşmasına neden olmuş, bu
    değişim ve dönüşümle beraber ülkeler sektöre yalnızca turist sayısı ve gelirleri
    gibi sayısal olarak değil nitelikselolarak bakmaya ve değerlendirmeye
    başlamıştır. Dünyanın önde gelen ziyaret yerlerinden biri olan ülkemizde de son
    yıllarda planlamalar turizmin çeşitlendirilmesi, mevsimlere daha dengeli
    dağılması ve bir bütün olarak turizmde nitelik artırıcı tedbirler alma şeklinde
    gelişmektedir. Bu çalışmada İnegöl ilçesinin
    coğrafi işaretle tescillenmiş bir ürününün gastronomik turizm potansiyeli
    değerlendirilmiştir ve İnegöl’e Bulgaristan göçmenleri ile gelmiş İnegöl
    Köftesinin uluslararası ölçekteki tanınırlığının turizm açısından
    değerlendirilmesi ve bu soyut mirasa talebi arttırabilmek için çeşitli
    önerilere yer verilmiştir.  

References

  • AKAY Tolga, “Osmanlı Devletinde Marka Hukukunun Gelişimi”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, S. 126 (2016), ss. 363-92.BOSCH, E., “Bitinya Tetkikleri (1. Kısım)”, Türk Tarih Kurumu Basımevi, çev. Sabahat Atlan, C. X, S. 37 (1946), ss. 29-53.BOZYIĞIT Hayri, “Coğrafi İşaretlerin Kullanımı ve Denetimi Antep Baklavasının Coğrafi İşaret Olarak Tescili Üzerine”, Fikri Mülkiyet ve Rekabet Hukuku Dergisi, C. 9, S. 2 (2009), ss. 9-21.CARMICHAEL Barbara, “Understanding the Wine Tourism Experience for Winery Visitors in the Niagara Region, Ontario, Canada”, Tourism Geographies, C. 7, S. 2 (2005), ss. 185-204.CEI Leonardo vd., “Geographical indications: A first assessment of the impact on rural development in Italian NUTS3 regions”, Land Use Policy, C. 75 (2018), ss. 620-30.ÇAVUŞ Ahmet, “Gastronomi Turizmi Bakımından Akçaabat Köftesi ve Trabzon’daki Turistik Aktiviteye Katkısı”, Uluslararası Doğu Karadeniz Turizm Sempozyumu, Giresun, 2010, ss. 184-99.DEMİR Muci̇p, “Doğal Ve Beşeri Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu”, Marmara Coğrafya Dergisi, S. 35 (2017), ss. 134-54.DOĞDUBAY Murat, Ayşe CAN SÜNNETÇIOĞLU, “İnegöl Köftesine Coğrafi İşaretleme Yapılmasının Yörenin Gastronomik Kimliğinin Korunması Açısından Önemi”, Uluslararası İnegöl Tarihi ve Kültürü Sempozyumu, İstanbul: İhlas Gazetecilik, 2017, C. 2. Cilt, s. 1083.ERDAL Gültekin, “Markaları mı İnegöl’ü İnegöl mü Markalarını Yaşatıyor?”, Uluslararası İnegöl Tarihi ve Kültürü Sempozyumu, İstanbul: İhlas Gazetecilik, 2017, C. 2. Cilt, s. 1083.EVERETT Sally, Cara AITCHISON, “The Role of Food Tourism in Sustaining Regional Identity: A Case Study of Cornwall, South West England”, Journal of Sustainable Tourism, C. 16, S. 2 (2008), ss. 150-67.HALL C. Michael vd., Food Tourism Around The World, Routledge, 2004.HARRINGTON Robert J., Michael C. OTTENBACHER, “Culinary Tourism—A Case Study of the Gastronomic Capital”, Journal of Culinary Science & Technology, C. 8, S. 1 (2010), ss. 14-32.HAZARHUN Eda, Mustafa TEPECI, “Coğrafi İşarete Sahip Olan Yöresel Ürün ve Yemeklerin Manisa’nın Gastronomi Turizminin Gelişimine Katkısı”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, C. 2, S. Ek1 (2018), ss. 371-89.
Year 2019, , 111 - 130, 24.05.2019
https://doi.org/10.32953/abad.551395

Abstract

References

  • AKAY Tolga, “Osmanlı Devletinde Marka Hukukunun Gelişimi”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, S. 126 (2016), ss. 363-92.BOSCH, E., “Bitinya Tetkikleri (1. Kısım)”, Türk Tarih Kurumu Basımevi, çev. Sabahat Atlan, C. X, S. 37 (1946), ss. 29-53.BOZYIĞIT Hayri, “Coğrafi İşaretlerin Kullanımı ve Denetimi Antep Baklavasının Coğrafi İşaret Olarak Tescili Üzerine”, Fikri Mülkiyet ve Rekabet Hukuku Dergisi, C. 9, S. 2 (2009), ss. 9-21.CARMICHAEL Barbara, “Understanding the Wine Tourism Experience for Winery Visitors in the Niagara Region, Ontario, Canada”, Tourism Geographies, C. 7, S. 2 (2005), ss. 185-204.CEI Leonardo vd., “Geographical indications: A first assessment of the impact on rural development in Italian NUTS3 regions”, Land Use Policy, C. 75 (2018), ss. 620-30.ÇAVUŞ Ahmet, “Gastronomi Turizmi Bakımından Akçaabat Köftesi ve Trabzon’daki Turistik Aktiviteye Katkısı”, Uluslararası Doğu Karadeniz Turizm Sempozyumu, Giresun, 2010, ss. 184-99.DEMİR Muci̇p, “Doğal Ve Beşeri Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu”, Marmara Coğrafya Dergisi, S. 35 (2017), ss. 134-54.DOĞDUBAY Murat, Ayşe CAN SÜNNETÇIOĞLU, “İnegöl Köftesine Coğrafi İşaretleme Yapılmasının Yörenin Gastronomik Kimliğinin Korunması Açısından Önemi”, Uluslararası İnegöl Tarihi ve Kültürü Sempozyumu, İstanbul: İhlas Gazetecilik, 2017, C. 2. Cilt, s. 1083.ERDAL Gültekin, “Markaları mı İnegöl’ü İnegöl mü Markalarını Yaşatıyor?”, Uluslararası İnegöl Tarihi ve Kültürü Sempozyumu, İstanbul: İhlas Gazetecilik, 2017, C. 2. Cilt, s. 1083.EVERETT Sally, Cara AITCHISON, “The Role of Food Tourism in Sustaining Regional Identity: A Case Study of Cornwall, South West England”, Journal of Sustainable Tourism, C. 16, S. 2 (2008), ss. 150-67.HALL C. Michael vd., Food Tourism Around The World, Routledge, 2004.HARRINGTON Robert J., Michael C. OTTENBACHER, “Culinary Tourism—A Case Study of the Gastronomic Capital”, Journal of Culinary Science & Technology, C. 8, S. 1 (2010), ss. 14-32.HAZARHUN Eda, Mustafa TEPECI, “Coğrafi İşarete Sahip Olan Yöresel Ürün ve Yemeklerin Manisa’nın Gastronomi Turizminin Gelişimine Katkısı”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, C. 2, S. Ek1 (2018), ss. 371-89.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Erdoğan 0000-0002-0597-7430

Publication Date May 24, 2019
Submission Date April 9, 2019
Acceptance Date May 8, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

Chicago Erdoğan, Hatice. “İNEGÖL’ÜN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİNİN GASTRO-TURİZM KAYNAĞI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR İNCELEME”. Anadolu Ve Balkan Araştırmaları Dergisi 2, no. 3 (May 2019): 111-30. https://doi.org/10.32953/abad.551395.