Ritzer’in yedi
bölümden oluşan eserinin amacı, insanları tüketime yönlendiren ve hatta
zorlayan mekânları tarihsel perspektifte değerlendirerek ele almaktır. Tüm
dünyaya yayılarak zaman ve sınır tanımayan bu mekânların, 20.yy’ın ikinci
yarısından itibaren tüm dünyaya hâkim olduğunu ve üretimin hâkim olduğu bir
toplumdan, tüketimin hâkim olduğu bir topluma geçişin sebep ve sonuçlarının ele
alındığı bu kitapta, tüketim katedrali olarak ifade edilen büyük lüks gemiler,
alışveriş merkezleri, restoranlar, kumarhaneler ve tema parklarına dikkat
çekilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Kitap Tanıtımı |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2019 |
Submission Date | September 23, 2019 |
Acceptance Date | October 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 4 |