Research Article
BibTex RIS Cite

Çalışan motivasyonunda performans değerlendirmesinin önemi: Türk turizm sektörü

Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 1 - 14, 30.06.2018

Abstract

Toplumun vazgeçilmezi olan tüketim döngüsü, tüm işletme ve kuruluş
açısından önem taşımaktadır. Bu anlamda turizm sektöründe işletmelerin
sayısı yıllar içinde çoğalmış ve ülkelerin turizme daha çok önem verdiği
görülmüştür. Buna bağlı olarak da turizm sektöründe turistlerin önemi gün
geçtikçe artmıştır.
Yapılan bu çalışmada “performans değerleme” kavramının kurumlar
açısından önemine vurgu yapılmıştır. Performans değerleme kavramını
doğrudan ve dolaylı yoldan olumlu, olumsuz yönde etkileyen faktörler
unsurlarıyla ele alınmıştır. Çalışan bireylerin motivasyonları kurumların
performansını etkilediği varsayımını göz önüne alarak gerek kurum
motivasyonlarının yüksek tutacak gerekse de çalışan bireylerin yaptıkları işe
odaklanmalarını pozitif yönde etkileyebilecek modellerle değerlendirmeler
yapılmıştır. Çalışmanın sonunda da, çalışmayla alakalı olarak yapılan
anketlerin analizleri ve analiz yorumlarına yer verilerek çalışmanın
teoride bahsedien konuları pratikte de işlenerek sonuca bağlanmıştır. 

References

  • [1] Anonim (2008). Yeniyetmələr internetdən hansı məqsədlə istifadə edirlər? Rabitə Dünyası. 28 Şubat.
  • [2] Baruönu, L. O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi. Evrensel Dergisi (2), s.96.
  • [3] Bozkurt, V. (2000). Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları, İstanbul, s.91.
  • [4] Ceferli R. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojileri ve gençlik.“ Azerbaycan“ Gazetesi, 30 Eylül, s.32.
  • [5] Cömert,Y. ve Durmaz Y. (2006). Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, Cilt 1, Sayı 4, s.126.
  • [6] Ekici, M., ve Yıldırım A. (2010). E-Ticaret. Ankara: Savaş Yayınevi, s.71.
  • [7] İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları. Beta Yayınları, İstanbul. s.36.
  • [8] Orcan, M. (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Kadim Yayınları, Ankara. s.24.
  • [9] Qiu, M., Hu, B., Xu, Z., Li, Y. (2015). Employees’ psychological ownership and self-efficacy as mediators between performance appraisal purpose and proactive behavior. Social Behavior and Personality: an international journal, 43(7), 1101- 1109.
  • [10] Luthans, F. (1992). Organizational Behavior, 161, Mc. Graw Hill. New York.
  • [11] Mwema, N. W., Gachunga, H. G.(2014). The influence of performance appraisal on employee productivity in organizations: A case study of selected WHO offices in East Africa. International Journal of Social Sciences and Entrepreneurship, 1(11), 324-337.
  • [12] Oral, S. ve Kuşluvan, Z. (1997). Motivasyon konusunda oluşturulan yaklaşımlar ve işletmelerde motivasyonu arttırmaya yönelik olarak kullanılan araçlar. Verimlilik Dergisi. 3: 102.
  • [13] Park, S. (2014). Motivation of public managers as raters in performance appraisal: Developing a model of rater motivation. Public Personnel Management, 43(4), 387-414.
  • [14] Özer, M.A. (2013). İmajını yöneten örgütler daha mı başarılı oluyor?, Tühis İş Hukuku ve İktisat Dergisi. 24. 3-4-5: 31.
  • [15] Sabuncuoglu, Z. ve Tüz M. (2001). Örgütsel Psikoloj 57, Ezgi Yayınları. Bursa.
  • [16] Serinkan, C. (2008). Liderlik ve Motivasyon: Geleneksel ve güncel yaklaşımlar 22, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • [17] Teke, A. (2009). Yöneticilik ve Motivasyon 68, Dost Kitabevi. Ankara.
  • [18] Tiryaki, A. (2008). İşletmelerde Modern Liderlik Yaklaşımları ve Çalışan Motivasyonu İlişkisine Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • [19] Yüksel, Ö. (1997). Örgüt kuramlarındaki gelişmelerin insan kaynakları yönetimine etkileri. Amme İdaresi Dergisi. 30. 2: 32.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 1 - 14, 30.06.2018

Abstract

References

  • [1] Anonim (2008). Yeniyetmələr internetdən hansı məqsədlə istifadə edirlər? Rabitə Dünyası. 28 Şubat.
  • [2] Baruönu, L. O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi. Evrensel Dergisi (2), s.96.
  • [3] Bozkurt, V. (2000). Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları, İstanbul, s.91.
  • [4] Ceferli R. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojileri ve gençlik.“ Azerbaycan“ Gazetesi, 30 Eylül, s.32.
  • [5] Cömert,Y. ve Durmaz Y. (2006). Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, Cilt 1, Sayı 4, s.126.
  • [6] Ekici, M., ve Yıldırım A. (2010). E-Ticaret. Ankara: Savaş Yayınevi, s.71.
  • [7] İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları. Beta Yayınları, İstanbul. s.36.
  • [8] Orcan, M. (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Kadim Yayınları, Ankara. s.24.
  • [9] Qiu, M., Hu, B., Xu, Z., Li, Y. (2015). Employees’ psychological ownership and self-efficacy as mediators between performance appraisal purpose and proactive behavior. Social Behavior and Personality: an international journal, 43(7), 1101- 1109.
  • [10] Luthans, F. (1992). Organizational Behavior, 161, Mc. Graw Hill. New York.
  • [11] Mwema, N. W., Gachunga, H. G.(2014). The influence of performance appraisal on employee productivity in organizations: A case study of selected WHO offices in East Africa. International Journal of Social Sciences and Entrepreneurship, 1(11), 324-337.
  • [12] Oral, S. ve Kuşluvan, Z. (1997). Motivasyon konusunda oluşturulan yaklaşımlar ve işletmelerde motivasyonu arttırmaya yönelik olarak kullanılan araçlar. Verimlilik Dergisi. 3: 102.
  • [13] Park, S. (2014). Motivation of public managers as raters in performance appraisal: Developing a model of rater motivation. Public Personnel Management, 43(4), 387-414.
  • [14] Özer, M.A. (2013). İmajını yöneten örgütler daha mı başarılı oluyor?, Tühis İş Hukuku ve İktisat Dergisi. 24. 3-4-5: 31.
  • [15] Sabuncuoglu, Z. ve Tüz M. (2001). Örgütsel Psikoloj 57, Ezgi Yayınları. Bursa.
  • [16] Serinkan, C. (2008). Liderlik ve Motivasyon: Geleneksel ve güncel yaklaşımlar 22, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • [17] Teke, A. (2009). Yöneticilik ve Motivasyon 68, Dost Kitabevi. Ankara.
  • [18] Tiryaki, A. (2008). İşletmelerde Modern Liderlik Yaklaşımları ve Çalışan Motivasyonu İlişkisine Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • [19] Yüksel, Ö. (1997). Örgüt kuramlarındaki gelişmelerin insan kaynakları yönetimine etkileri. Amme İdaresi Dergisi. 30. 2: 32.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Afsana Abbasova

Bekir Emre Kurtulmuş This is me

Publication Date June 30, 2018
Submission Date July 25, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 50

Cite

APA Abbasova, A., & Kurtulmuş, B. E. (2018). Çalışan motivasyonunda performans değerlendirmesinin önemi: Türk turizm sektörü. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(50), 1-14.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png