BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE ÖZEL SEKTÖRÜN HALKLA İLETİŞİM ARACI OLARAK SANAT SPONSORLUĞUNU KULLANIMI

Year 2014, Issue: 40, 0 - 0, 01.01.2014

Abstract

Sanat aşkı, iktidarı, prestiji, gücü, bağımlılığı, sevgiyi, nefreti, ölüm korkusunu, kısacası insanların tüm ruh hallerini temsil etmeye yardımcı bir araçtır. Yüzlerce cümlenin anlatmaya çalıştığı bir kavramı sadece bir resim, ya da heykel, bir ses ya da görüntü dile getirebilmektedir. İnsan ruhunun tüm tezatlıkları sanatla forma dönüşmektedir. Sanatın yüksek ideolojik potansiyelinin farkına varılması, kimi zaman olumsuz etkilere neden olsa da bu potansiyel, kurumsallaşmış gücün sanata olan doğrudan ilgisini yeterince açıklamaktadır. Çünkü değişen şartlar itibari ile artık sanatı apolitik olarak düşünme olanağı yoktur. Bütün sanat ürünlerinin ve sanat etkinliklerinin açık ya da gizli bir toplumsal mesajı olduğu birçok kişi tarafından kabul edilmektedir. Bu yüzden özel sektörün denetimine girmeye başlayan sanat, şirketlerin marka, imaj, tanıtım, iktidar, yayılma stratejilerine yardımcı olma misyonunu üstlenebilmektedir. Bu çalışma, literatür tarama yöntemiyle hazırlanmıştır. Çalışmanın amacı özel sektörün halkla iletişim aracı olarak sanat sponsorluğunu nasıl ve neden kullandığını mercek altına alarak, sanat ve özel sektörün günümüzde ortaya çıkan karşılıklı alış-verişine halkla ilişkiler bakış açısıyla ışık tutmaya çalışmaktır.

USE OF ART SPONSORSHIP AS A COMMUNICATION TOOL OF PRIVATE SECTOR WITH PUBLIC IN TURKEY

Year 2014, Issue: 40, 0 - 0, 01.01.2014

Abstract

Art, in short, is a tool that helps to represent all different moods of people such as love, power, prestige, strength, addiction, love, hate and fear of death. Just one painting, sculpture, or a sound can express a concept that hundreds of sentences strive to explain. All the contrasts of the human spirit turn into a form through virtue of art. Much as recognizing the high-ideological potential of art sometimes may cause adverse effects, this potential describes the power of institutionalized power direct relation to the arts adequately. This is because it is not possible to consider art apolitically anymore due to changing circumstances. All art products and art activities are considered by many to be express or implied social messages. As such, art that has commenced to enter into the control of the private sector undertakes the mission to help a company's brand, image, promotion, power and spreading strategies. This study puts how and why the private sector employs art as a means of communication under the microscope and tries to bring light to the mutual relation of art and private sector in our day in terms of public relations.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA64PP96NB
Journal Section Research Article
Authors

Ş. Güzin Ilıcak Aydınalp This is me

Publication Date January 1, 2014
Submission Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 40

Cite

APA Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2014). TÜRKİYE’DE ÖZEL SEKTÖRÜN HALKLA İLETİŞİM ARACI OLARAK SANAT SPONSORLUĞUNU KULLANIMI. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(40).