BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGI, YALNIZLIK VE ÖZSAYGI DÜZEYLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Year 2014, Issue: 46, 13 - 27, 01.12.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal kaygı, özsaygı ve yalnızlık düzeylerinin Faktör Analizi ile analiz edilmesidir. Çalışma grubu, 2013-2014 güz döneminde Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 181 gönüllü öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17.0 programıyla analiz edilmiştir. Betimsel istatistiklerin incelenmesinin ardından Faktör analizi uygulanmıştır. Sosyal kaygının, özgüven eksikliği hissetme ve göz temasından kaçınma faktörleri ile açıklandığı tespit edilmiştir. Uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre, yalnızlığın ilişki kurmada rahatlık, sosyal çevre edinme izolasyon, fiziksel yanlışlık, samimi ilişki kurabilme faktörleri ile açıklanabildiği tespit edilmiştir. Özsaygının kararlarının kabul göreceğine inanma, öz değerde düşme, çevreye bağlı özsaygıda değişme, sevilmediğine ya da kabul görmediğine inanma, çevrenin beklentilerini karşılamaya yönelik özsaygı, öz kimliğe uygun davranabilme cesareti, öz kimliğe sahip çıkma, kendine yetebilme, dışarıdan olumlu algılandığına güven faktörleri ile açıklanabileceği tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen veriler değerlendirildiğinde, ankete katılan öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin yüksek, özsaygı düzeylerinin yüksek ve yalnızlık düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır.

THE EXAMINATION THE LEVEL OF SOCIAL ANXIETY, LONELINESS AND SELF-ESTEEM OF THE ULUDAG UNIVERSITY FACULTY OF ECNOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES’ STUDENTS USING FACTOR ANALYSIS

Year 2014, Issue: 46, 13 - 27, 01.12.2014

Abstract

The purpose of this study is to analyze the level of social anxiety, self-esteem and loneliness of the Uludag University Faculty of Economics and Administrative Sciences students using Factor Analysis. The working group consisted of 2013-2014 fall semester students. Survey is applied to 181 volunteer students which are determined by random sampling method. The obtained data were analyzed with SPSS 17.0 software. After examined descriptive statistics, factor analysis was applied. Its determined that social anxiety was explained by the factors of eye contact avoidance and feeling of low self-esteem. Results of factor analysis showed that loneliness was explained by the ease of creating relationship, establishing social environment, isolation, physical mistakes and establishing intimate relationships. According to the results, self-esteem is explained by the belief of decision acceptance, in low self-esteem, changes in self-esteem by environment, belief of not to be loved and not to be accepted, self-esteem according to meet the expectations of the environment, courage of acting suitable according to self-identity, owning the self-identity, self-sufficiency, confidence of positive perception by outside. The results of analyses referred that the participated students level of social anxiety and self-esteem are high and the level of loneliness is low.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83YD77SC
Journal Section Journal Information
Authors

Işın Çetin This is me

Zeynep Aca This is me

Bahar Baysal This is me

Arzu Eren Şenaras This is me

Publication Date December 1, 2014
Submission Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 46

Cite

APA Çetin, I., Aca, Z., Baysal, B., Eren Şenaras, A. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGI, YALNIZLIK VE ÖZSAYGI DÜZEYLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(46), 13-27.