Türkiyede popüler müzik endüstrisinde yer alan müzisyenler, aranjörler, müzik prodüktörleri ve müzik yönetmenlerinin, bu işin üretim aşamasında çalışan kişiler oldukları düşüncesinden hareketle yapılan bu araştırmada, bahsi geçen müzik emekçilerinin nasıl bir eğitim altyapısına sahip oldukları üzerine odaklanılmıştır. Bu bağlamda ülkenin müzik kültürü bakımından lokomotif şehirleri konumunda olan başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmirde yaşayan ve popüler müzik endüstrimize üretim yapan icracı, aranjör, müzik prodüktörü ve müzik yönetmenleri ile önceden hazırlanmış bir görüşme formu çerçevesinde görüşmeler yapılarak, müzikal birikimlerini nasıl geliştirdikleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Bununla beraber, bu müzisyenlerin içerisinde eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği alanından mezun kişilerin olup olmadığı anlaşılmaya çalışılarak, müzik öğretmenlerinin bu alanda yer edinebilme düzeyleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma neticesinde, ülkemiz popüler müzik endüstrisinin müzik kayıt piyasasında çalışan profesyonel müzisyen ve aranjörlerin büyük çoğunluğunu konservatuvar mezunlarının oluşturduğu, diğer alanlardan mezun kişilerin bu piyasada nadiren yer edinebildiği anlaşılmıştır. Ayrıca, aranjörlerin genelde formel müzik eğitimine sahipken, icracıların ve müzik yönetmenlerinin formel bir müzik eğitimine genelde sahip olmadıkları anlaşılmıştır.
This article focuses on music educations of professional studio session musicians, arrangers, music producers and music directors, who work in the music production processes of Turkey popular music industry. In this sense, many interviews have been done with studio session musicians, arrangers, music producers and music directors who make productions to Turkey popular music industry. Interviews accomplished in cultural locomotive cities of Turkey; mostly in Istanbul also in İzmir and Ankara. Interviews are conducted around an interview form and by this way, it is tried to find out how these musicians gained their musical skills. Nevertheless, it is tried to statistic of understand music education programme graduated musicians who work music production processes of Turkey popular music industry. In result of the search, that can be said, the most of professional studio session musicians, arrangers, music producers and music directors are conservatory-graduated musicians and musicians who non-conservatory-graduated could meet rarely in music production process of Turkey popular music industry. In addition, arrangers in Turkey popular music industry, generally have a formal music education, while performers and music directors have a non-formal music education.
Other ID | JA55YM25GA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Submission Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 50 |