BibTex RIS Cite

ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ SÜRECİNDE K-W-L (BİL-İSTE-ÖĞREN) STRATEJİSİNİN ETKİSİ

Year 2015, Issue: 51, 168 - 182, 01.07.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, K-W-L (BilİsteÖğren) stratejisinin öz-düzenleme becerilerinin öğretimine etkisini belirlemektir. Bu araştırma 2014-2015 öğretim yılı güz döneminde ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu 2 şubeden 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma, Zimmermanın öz-düzenlemeye dayalı öğrenme modeli kapsamında ortaya koyduğu becerileri kazandırmaya yönelik olarak tasarlanmış ve yürütülmüş olup 6 hafta sürmüştür. Araştırma, deneysel modellerden öntest-sontest kontrol gruplu modele göre desenlenmiş ve gerçekleştirilmiştir. Araştırma için bir deney, bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Bu süreçte deney grubu öğrencilerinin ders içerisinde ve ders dışında K-W-L (BilİsteÖğren) stratejisi ile ilgili çalışma sayfalarını doldurmaları sağlanarak öz-düzenleme becerilerinin öğretimi yapılmıştır. K-W-L (BilİsteÖğren) stratejisi çalışma sayfaları öz-düzenleme becerilerini kazandırmada bir araç olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonunda KWL (Bil-İste-Öğren) stratejisinin, öğrencilerin öz-düzenleme becerilerini kazanmalarında etkili bir araç olduğu belirlenmiştir.

THE EFFECT OF THE STRATEGY OF KWL (KNOW-WANT-LEARN) IN TEACHING PROCESS OF THE SELF-REGULATORY SKILLS

Year 2015, Issue: 51, 168 - 182, 01.07.2015

Abstract

The purpose of this study was to determine the effect of the strategy of KWL (Know-Want-Learn) which was used in teaching process of the subject of the learning field named "Culture and Heritage" on the teaching self-regulation skills. This study was conducted with 47 students from two classes formed by 5th grade students of the secondary school in the fall semester of the 2014-2015 academic year. The research was designed on the acquisition of the skills which Zimmerman put out in the scope of the learning model based on self-regulation and carried out and it lasted six weeks. In this process, the teaching of self-regulation skills was made by providing experimental group students to fill the worksheets of the strategy of KWL (Know-Want-Learn) during lesson and after lesson. The worksheets of the strategy of KWL (Know-Want-Learn) was used as a tool for the acquisition of self-regulation skills. Self-regulation learning strategies scale was used as the data collection tool. At the end of the research, it was found that the strategy of KWL (Know-Want-Learn) was an effective tool for the students to acquire of self-regulation skills.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA46BK37RV
Journal Section Research Article
Authors

Cevat Eker This is me

Publication Date July 1, 2015
Submission Date July 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 51

Cite

APA Eker, C. (2015). ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ SÜRECİNDE K-W-L (BİL-İSTE-ÖĞREN) STRATEJİSİNİN ETKİSİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(51), 168-182.