BibTex RIS Cite

ORHUN YAZITLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ

Year 2016, Issue: 55, 47 - 61, 01.09.2016

Abstract

Değerlerin oluşmasında ve gelecek nesillere aktarımında birtakım eserler önemli görevler üstlenmektedir. Bu bağlamda Türk tarihinin ve kültürünün en önemli eserlerinden biri olan Orhun Yazıtlarının gelecek nesillerin istenilen değerlere sahip bireyler olarak yetiştirilmeleri noktasında iyi bir kaynak niteliği taşıdığı düşünülmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı; Orhun Yazıtlarında yer alan değerleri belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği araştırmada doküman incelemesi tekniği kapsamında, Orhun Yazıtlarında yer alan ifadeler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Orhun Yazıtlarında Sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılmaya çalışılan -adil olma, aile birliğine önem verme, bağımsızlık/özgürlük, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, dürüstlük, estetik, hoşgörü, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik- yirmi değerin on yedisine yer verildiği görülmüştür. Sadece misafirperverlik, sağlıklı olmaya önem verme ve temizlik değerlerine rastlanmamıştır. Bu bulgulara dayalı olarak; Orhun Yazıtlarında yer alan değerlerin, Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan ve kazandırılması istenilen birtakım değerlerle örtüştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Sosyal bilgiler derslerinde değer eğitimi etkinliklerinde Orhun Yazıtlarından yararlanılabileceği söylenebilir.

THE EXAMINATION OF THE ORKHON INSCRIPTIONS ON THE BASIS OF VALUES IN SOCIAL STUDIES CURRICULUM

Year 2016, Issue: 55, 47 - 61, 01.09.2016

Abstract

A number of artifacts is undertake important tasks for the formation of values and transmission to future generations. In this context, it is a good source of Turkish history and culture of one of the most important works of Orkhon Inscriptions point to educate the next generation of individuals with the desired value. Determination of the values in the Orkhon inscriptions there are notable in this respect. Accordingly, the main objective of the research is to determine to what extent the values Orkhon inscriptions overlaps with the ones that desired to be gained in Social Studies. Qualitative research approach adopted in the context of the research document analysis technique, expression contained in the Orkhon Inscriptions were analyzed through content analysis. Seventeen of the twenty values supposed to be taught in Social Studies Curriculum are in the Orkhon Inscriptions (to be fair, give importance to family unity, independence / freedom, peace, science, diligence, solidarity, sensitivity, integrity, aesthetics, tolerance, respect, love, responsibility, patriotism and charity). Only in the inscription "hospitality, Concern for a healthy and clean" values werent encountered. Based on these findings; Orhun Inscriptions on the values of the located and to gain social studies curricula have reached the conclusion that consistent with some desired value. Benefiting from Orkhon Inscriptions value education activities in this respect are recommended.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA75HU73PT
Journal Section Research Article
Authors

Aydan Ustaoğlu Çelik

Publication Date September 1, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 55

Cite

APA Ustaoğlu Çelik, A. (2016). ORHUN YAZITLARININ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(55), 47-61.