BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİ AÇISINDAN MARKA SLOGANLARININ ÖNEMİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Year 2016, Issue: 56, 290 - 302, 01.10.2016

Abstract

Rekabetin devasa boyutlara ulaştığı günümüz dünyasında tüketiciler her gün yüzlerce marka mesajına maruz kalmaktadır. Bu durum ise gönderilen mesajların bir kısmının çöpe gitmesine sebep olmaktadır. Böyle bir ortamda da ürün ya da markayla ilgili anlatılmak isteneni kısa ve etkileyici biçimde tüketiciye duyuran sloganların önemi ortaya çıkmaktadır. Ancak, literatürde sloganlar konusunda sınırlı sayıda çalışmalar bulunmaktadır. Daha çok marka ve reklam konuları içinde dar bir şekilde tanımlanmaktadır. Bu makalede slogan konusu daha kapsamlı bir şekilde ele alınmış ve iletişim açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır. İyi bir sloganda bulunması gereken özelliklere, slogan geliştirmede dikkat edilecek noktalara, slogan değişikliğine ve çevirisine değinilerek kavramsal çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Ayrıca sloganların iletişim etkisini ölçmek için televizyon reklamlarında uzun süredir tekrarlanan 10 marka sloganı üzerinde bir araştırma yapılmış ve hatırlanma düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Alınan sonuçlar, sloganların iletişim açısından oldukça etkili olduğunu göstermiştir.

IMPORTANCE OF MARKETING COMMUNICATION FROM THE PERSPECTIVE OF BRAND SLOGANS: AN APPLICATION ON UNIVERSITY STUDENTS

Year 2016, Issue: 56, 290 - 302, 01.10.2016

Abstract

Today's world, in which competition has reached gigantic proportions, consumers are exposed to hundreds brand messages. This situation caused that sent messages waste. In such an environment, production or wanted to express about the brand to the consumer in the short and impressive manner arises the importance of announcing the slogan. However, the limited number of studies in the literature, there are slogans. Mostly topics in branding and advertising is defined in a restrictive way. In this paper, slogans topic was dealt with in a more comprehensive manner and has tried to put out the its importance of communication. In addition, in this paper, the conceptual framework has been drawn referring to the slogan of change and translating, the essential qualities of a good slogan, slogans points to be considered in the development. Moreover, in order to measure effect of the slogan, an investigation was performed on 10 brand slogans,which has been repeating for a long time in television and remembering levels have tried to be measure. The results showed that slogans are quite effective in terms of communication.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59MG84MR
Journal Section Research Article
Authors

Fazıl Kırkbir This is me

Mehmet Kara This is me

Mustafa Türkel This is me

Publication Date October 1, 2016
Submission Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 56

Cite

APA Kırkbir, F., Kara, M., & Türkel, M. (2016). PAZARLAMA İLETİŞİMİ AÇISINDAN MARKA SLOGANLARININ ÖNEMİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(56), 290-302.