BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Issue: 41, 0 - 0, 01.03.2014

Abstract

Eleştirel düşünme, akıl yürüterek, deneysel veya gerçekçi düşünerek, verilen ipuçlarını değerlendirerek, sağduyuyu elden bırakmadan doğruyu bulabilme, doğru çıkarımlarda bulunabilme, doğru kararı verebilme veya olaylara objektif bakabilme gibi süreçleri içine alan bir düşünme tekniği veya düşünme modelidir. Eleştirel düşünme sayesinde bireyler olaylarla ilgili hipotezler kurabilir, olayları çözümleyebilir, analiz edebilir, sentezleyebilir, konular arasında bağlantılar kurabilir, doğru ve güvenilir sonuçlara ulaşabilir, elde ettiği delil veya kanıtlardan yola çıkarak doğru ve güvenilir çıkarımlarda bulunabilirler. Bu araştırmanın amacı; Eğitim Fakültelerinde okuyan öğrencilerin, eleştirel düşünme becerileri hakkındaki görüşlerini bazı demografik değişkenler de göz önünde bulundurularak belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 öğretim yılında Hakkari Üniversitesine bağlı Eğitim Fakültesinde okuyan 246 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, betimsel tarama yöntemlerinden biri olan Genel Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan, 22 maddeden oluşan Eleştirel Düşünme Becerisi Anketinin geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış ve Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı 0,80 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerinin, Eleştirel Düşünme Becerileri ile ilgili yeterli temel bilgiye sahip oldukları, ancak olaylara istenilen düzeyde objektif ve eleştirel bakamadıkları, kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında eleştirel düşünme bakımından cinsiyete bağlı olarak bir görüş farkının olmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

OPINIONS REGARDING THE EVULATION OF CRITICAL THINKING SKILLS TEACHER

Year 2014, Issue: 41, 0 - 0, 01.03.2014

Abstract

Critical thinking, reasoning, by carrying out experimental or realistic thinking, evaluating the clues, finding the truth without sensibly correct inferences existence, such as the right to look at the decision-making processes or events involving an objective technique of thinking, or thinking model. Establish hypotheses about the events in individuals with critical thinking, events, analyze, analyze, synthesize, establish links between subjects, accurate, and reliable results can reach the obtained accurate and reliable inferences based on the evidence or the evidence. The purpose of this study, students in the Faculties of Education, critical thinking skills to try to determine their views on some of the demographic variables in mind. Sample of the study on the 2012-2013 academic year Faculty of Education 246 teachers from the University of Hakkari. In the study, which is one of the scanning methods, descriptive 'General Search Model "was used. Used in the study, 22 items and 'Critical Thinking Skills Survey work was completed and the validity and reliability of Cronbach's alpha internal reliability coefficient was calculated as 0.80. According to the results of the research students studying in the Faculty of Education, Critical Thinking Skills, knowledge of basic enough about, but an objective and critical events bakamadıkları the desired level, female students and male students, depending on the visibility of gender difference in critical thinking, such as whether the current conclusions

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA46BY47HD
Journal Section Research Article
Authors

Okan Sarıgöz

Publication Date March 1, 2014
Submission Date March 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 41

Cite

APA Sarıgöz, O. (2014). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(41).