Bireylerin eşit donanımsal özelliklerle dünyaya gelmediği, insanlığın başlangıcından beri bilinmektedir. Vücut işleyişindeki görevli organ ve yapıların yanında, insan zekasındaki farklılıklar da büyük önem arz etmektedir. Günümüzde psikiyatristlerce uygulanan zeka ölçekleri sayesinde, çocukların zeka düzeyleri saptanabilmekte ve uygun eğitim programlarına yönlendirilmektedirler. Araştırmamızda ele alacağımız zeka gruplarından, üstün zekalı/üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren belli başlı okulların içinde, en yaygın olanı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Bilim ve Sanat Merkezleridir. Bu merkezlerde öğrencilerin yetenek alanları, resim, müzik ve genel zihinsel yetenek olarak belirlenmiştir ve müzik eğitimi kapsamındaki çalgı eğitiminde keman, gitar, flüt eğitimi verildiği görülürken, çoğunlukla piyano eğitimi verildiği bilinmektedir. Bu sebeple piyano eğitimi önem kazanmaktadır. Müzikal ve teknik beceriler ile teorik bilgilerin başarılı bir şekilde kazanılması beklenen piyano eğitimi sürecinin iyi planlanması gerekmektedir. Araştırmamızın amacı, Bilim ve Sanat Merkezleri‟nde verilen piyano eğitiminin incelenmesidir. Buradan hareketle İç Anadolu Bölgesi‟ndeki Bilim ve Sanat Merkezleri‟nde görev yapmakta olan piyano eğitimcilerine ulaşılacak, yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak sonuçlar yorumlanacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 64 |