Türk Telekom bünyesinde yer alan uygulamalar,
birbirine bağlı karmaşık entegrasyonlardan oluşan bir yapıya sahiptir. Türk
Telekom’un sunduğu ürünler için süreçlerin tamamına yakını birden fazla
uygulama üzerinden işlemektedir. Bu yapı nedeniyle, destek verilen
uygulamalarda, sürecin kontrolünü sağlamak için ilgili sorun kaydının birden
fazla destek takımı tarafından incelenmesi gerekmektedir. Bu durum; ilgili
kaydın çözüm süresini uzatmakta, birimler arasındaki bağımlılığı artırmakta ve
sorunun çözülmesini geciktirmektedir. Mevcut işleyişte ise ekiplerin olay
kayıtlarını yönlendirmeden diğer ekiplerin veri tabanında tuttukları bilgileri
çekebildikleri bir platform bulunmamaktadır. Bu çalışmada; operasyon
terminolojisi ile “olay çözüm süresi”ni, bir başka deyişle de iş yapma süresini
iyileştireceği iddia edilen “EntegreAsisTT” uygulaması geliştirilmiştir.
Geliştirilen uygulama, destek ekipleri tarafından birbirlerinden en çok talep
ettikleri bilgileri bir araya getirerek tek bir arayüzden sunmaktadır. Ekipler,
servis masası üzerinden açılan olay kayıtlarını diğer ekiplere yönlendirmek
yerine bilgi gereksinimlerini bu uygulama üzerinden karşılayabilecektir. Bu
sayede olay kayıtlarında hızlı aksiyon alınması sağlanarak olası şikayetlerin
önüne geçildiği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Submission Date | December 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |