Günümüzde teknolojinin derslere entegrasyonu,
gerçekleştirilen ve gerçekleştirilemeyen yönleriyle eğitim sürecinde önemli yer
tutmaktadır. Teknolojinin sürekli değişiyor olması, ortaya çıkan yeni
teknolojilerin de entegrasyon sürecine dahil edilmesini beraberinde
getirmektedir. Bu noktada teknolojiyi derslerine entegre edecek öğretmenlerin
görüşleri önem taşımaktadır. Bu nedenle bu çalışmada teknoloji entegrasyonu
sürecinde önemli rolü olan öğretmenlerin görüşleri, kullandıkları ve kullanmak
istedikleri teknolojiler yönüyle incelenmiştir. 1680 öğretmenin katıldığı bu
araştırmada öğretmenlerin görüşleri içerik analizi aracılığıyla incelenmiştir.
Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu sürecinde kullandıkları ve kullanmak
istedikleri teknolojiler sosyal medya uygulamaları, dijital oyunlar, kodlama,
web 2.0 araçları, web uygulamaları, çevrimiçi eğitim platformları, projeler,
araç ve gereçler ile gelişmekte olan teknolojiler temaları altında
toplanmıştır. Bu çalışma ile kullanılan ve gelecekte kullanılması düşünülen
teknolojiler bağlamında entegrasyon sürecinde nasıl bir değişim
yaşanabileceğine ilişin öngörü ve önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Submission Date | April 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |