Year 2018, Volume 4 , Issue 2, Pages 103 - 121 2018-12-31

İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerinin Dil Kurslarına Edebi Metinler Entegrasyonuna Yönelik Tutumlarının Ölçülmesi
Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses

Rahmouna ZIDANE [1]


Literatür, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenimin sürecinde farklı işlemleri yerine getirmektedir. Bu nedenle, sıklıkla bir modül olarak öğrenilmektedir. Bundan başka, dil ile ilgili mödüllerde bütünleşik bir dilsel kaynağı temsil edebilir. Ancak, bazı öğrenciler tarafından takdir edilmeyebilir. Bu çalışmada öğrencilerinin dil kurslar içinde edebi metinler entegrasyonuna yönelik tutumlarını ve reaksiyonlarını incelenmiştir. Araştırma araçları olarak bir anket ve sınıf içi gözlemi kullanmıştır. İncelemenin örneklemini İngiliz dili bölümünden 30 öğrenci oluşturmuştur. Toplanan veriler nicel ve nitel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin dil kurslarına edebi metinler entegrasyonuna yönelik olumlu tutumları bulunmuştur.


  • Bancroft, J. (1999). Suggestopedia and Language Acquisition: Variations on a Theme. Amsterdam: Gordon and Breach Publishers.
  • Bennet, L. (1966). Colonization in Reverse. Jamaica Labrish. Jamaica: Langster’s Book Stores. 179.
  • Brumfit, C.J., and Carter, R.A. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: OUP.
  • Burke, S.J, and Brumfit, C.J. (1986). Is Literature Language? Or Is Language Literature? In C.J. Brumfit and R.A. Carter (Eds.) Literature and Language Teaching. Oxford: OUP. 171-176.
  • Celce Murcia, M. (2015). An Overview of Teaching Grammar in ELT In M.A Christison, D. Christian, P. Duff, and N. Spada (Eds) Teaching and Learning English Grammar: Research Findings and Future Directions. New York: Routledge. 03-18.
  • Celce-Murcia, M and Olshtain, E. (2000). Discourse and Context in Language Teaching: A Guide for Language Teachers. Cambridge: CUP.
  • Kramsch, C. (1993). Context and Culture in Language Teaching. Oxford: OUP.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
  • Little, D., Devitt, S., and Singleton, D. (1994). The Communicative Approach and Authentic Texts. In A. Swarbrick (Ed.) Teaching Modern Languages. London: Routledge. 43-47.
  • Richards, J.C., and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP.
  • Twain, M. (1876). The Adventures of Tom Sawyer. Toronto: Belford Brothers Publishers.
  • Widdowson, P. (1999). Literature. London: Routledge.
  • Wolfram, W. (2004). The Grammar of Urban African American Vernacular English. In B. Kortmann and E. Schneider (Eds.) A Handbook of Varieties of English. Berlin: Mouton De Gruyter. 111-132.
Primary Language en
Subjects Social
Journal Section All Sections
Authors

Author: Rahmouna ZIDANE
Country: Algeria


Dates

Publication Date : December 31, 2018

Bibtex @research article { acusbd409332, journal = {Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2458-8385}, eissn = {2536-5045}, address = {}, publisher = {Artvin Çoruh University}, year = {2018}, volume = {4}, pages = {103 - 121}, doi = {10.22466/acusbd.409332}, title = {Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses}, key = {cite}, author = {ZIDANE, Rahmouna} }
APA ZIDANE, R . (2018). Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (2) , 103-121 . DOI: 10.22466/acusbd.409332
MLA ZIDANE, R . "Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses". Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 4 (2018 ): 103-121 <https://dergipark.org.tr/en/pub/acusbd/issue/41704/409332>
Chicago ZIDANE, R . "Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses". Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 4 (2018 ): 103-121
RIS TY - JOUR T1 - Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses AU - Rahmouna ZIDANE Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.22466/acusbd.409332 DO - 10.22466/acusbd.409332 T2 - Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 103 EP - 121 VL - 4 IS - 2 SN - 2458-8385-2536-5045 M3 - doi: 10.22466/acusbd.409332 UR - https://doi.org/10.22466/acusbd.409332 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses %A Rahmouna ZIDANE %T Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses %D 2018 %J Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi %P 2458-8385-2536-5045 %V 4 %N 2 %R doi: 10.22466/acusbd.409332 %U 10.22466/acusbd.409332
ISNAD ZIDANE, Rahmouna . "Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses". Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 4 / 2 (December 2019): 103-121 . https://doi.org/10.22466/acusbd.409332
AMA ZIDANE R . Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses. AÇÜ Sos Bil Der. 2018; 4(2): 103-121.
Vancouver ZIDANE R . Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 4(2): 121-103.