This paper uses examples from English contract law and also from the works of the painters Patrick Heron and Mark Fisher to illuminate the changes to textual records which have come about following the move to the digital. It shows that both Heron and Bonnard were interested in the idea of a world existing outside the edges of a painting, while in recent years, English judges have begun to wrestle with the idea of looking outside the ‘four corners of the page’ when dealing with cases involving contracts. These ideas give us an insight into the world of digital records where documents have become multidimensional and pull in references from a multitude of other digital locations. In this new era researchers can use increasingly sophisticated research technologies and pull in resources from a range of different media.
Bu makale, dijital ortama geçişin ardından ortaya çıkan metinsel belgelerdeki değişiklikleri aydınlatmak için İngiliz sözleşme hukukundan ve ayrıca ressamlar Patrick Heron ve Mark Fisher'ın çalışmalarından örnekler kullanmaktadır. Hem Heron'un hem de Bonnard'ın bir resmin sınırlarının dışında var olan bir dünya fikriyle ilgilenildiği gösterilirken, son yıllarda İngiliz hakimler, sözleşmelerle ilgili davalarla uğraşırken "sayfanın dört bir yanı" dışına bakma fikriyle boğuşmaya başladılar. Bu fikirler bize belgelerin çok boyutlu hale geldiği, çok sayıda başka dijital konumdan referanslar aldığı ve dijital belge dünyasına ilişkin bir anlayış sunuyor. Bu yeni çağda, araştırmacılar giderek daha karmaşık araştırma teknolojilerini kullanıp bir dizi farklı ortamdan kaynakları çekebilirler.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies |
Journal Section | Refereed Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |